• Anonym (TS)

Jag lever i min förnekelse. (efter min sambos otrohet från dag ett.)

Jag och min nuvarande sambo har varit ett par i snart ett år. Men vi har varit vänner i tio år. Jag har alltid känt starka och varma känslor för honom men under tiden vi lärde känna varandra levde han ihop med en annan tjej. Även jag hade ett förhållande. Men när det tog slut mellan mig och min pojkvän så var det trassligt emellan han och hans dåvarande tjej. Så vi började träffas vid sidan av, han var flera gånger otrogen emot sin flickvän med mig. Jag nöjde mig, jag var upp över öronen förälskad i denna kille så jag greppade det lilla jag fick. Under ett års tid gick han bakom ryggen på henne innan de tog slut på riktigt. ( de hade ett kortare uppehåll, separerade men flyttade ihop igen.) När han äntligen var singel var han inte redo för ett nytt förhållande utan ville leva singellivet. Ny tjej varje helg, vet inte hur många tjejer han hann med men även mig. Tillslut fick jag nog och vi slutade träffas efter jag ställt ett ultimatum på honom. Det gick inte så bra, för när han kom för sex igen så gav jag med mig.

Nu två år senare lever jag mitt drömliv med killen jag älskar och vill ha min framtid med. Vi har precis köpt hus och varit tillsammans i ett år. Detta år har inte varit enkellt, innan vi började träffas på nytt igen så dejtade han en annan tjej. Han fick starka känslor för henne så jag var rädd för att jag hade förlorat honom för alltid. Men bakom hennes rygg började vi träffas igen. Egentligen var det bara en slump, jag följde med honom hem på fyllan och sedan träffades vi en gång i månaden. En helg för vi bodde på olika orter. Den stackars tjejen var hopplöst förälskad i honom, och jag vet hur hon kände eftersom jag varit i hennes situation. Killen började vela med vad han ville mellan de två eftersom jag började ställa krav. Så den andra tjejen tröttnade, hon gjorde slut men han fortsatte gå tillbaks till henne flera gånger. Hon lämnnade honom ett par gånger men han kämpade sig tillbaks, Men sista gången det tog slut mellan dom gick han med på att gå in i ett förhållande med mig. (jag visste inte så mycket om deras relation då, det fick jag veta i efterhand.) Vad jag inte visste var att han träffade oss båda samtidigt . Så han började vårat förhållande med att vara otrogen och var det ett bra tag. De träffades inte så mycket emot slutet eftersom den mesta tiden spenderade han med mig. Men några gånger träffades det allt och hade sex. Tillslut sa han upp all kontakt med henne och vi reste iväg. Det var den bästa veckan i mitt liv tillsammans med mannen jag älskade. Han flyttade in hos mig nästan med en gång när vi kom hem. En månad senare började den förra tjejen höra av sig till honom igen, de började träffas igen och han var otrogen emot mig flera gånger med henne. Han funderade på att lämna mig för henne, han visste inte vem av oss han ville vara med, 

Jag fick veta att han varit otrogen emot mig på nytt för att den tjejen kontaktade mig och berättade allting. Hon visade upp vad han skrivit till henne där han säger att han fortfarande älskar henne och vill ha barn tillsammans med henne. Han sa att han inte kunde släppa henne känslomässigt och att han tänkte på henne dagligen. Det var kärleksmejl efter mejl. Även mejl där han beskriver hur mycket han älskar att ha sex med henne, vad han gillar och hur. Detaljerat. Jag bröt ihop när hon berättade allting. För jag visste inte att han hade varit otrogen emot mig från första stund, och till och från under vårt förhållande. Jag trodde att vi var lyckliga.

Men ändå så beslöt jag mig för att förlåta honom. Nu har vi köpt ett underbart hus och jobbar för att bli gravida. Så även om man haft ett komplicerat förhållande så kan de lösa sig till det bästa. Jag kan inte vara lyckligare än vad jag är eller älska min sambo mer. Han valde mig och den andra tjejen sa att hon inte ville ha någonting att göra med min sambo. Så jag behöver inte oroa mig för att han ska vänstra med henne igen. :)

• Svar på tråden Jag lever i min förnekelse. (efter min sambos otrohet från dag ett.)
  • smulpaj01

Oj oj..... Jag kan inte annat än tycka synd om dig.
    Det där låter som det är dömt att gå åt h-vete.

Men jag hoppas att jag har fel....

• Anonym (Fru)

Been there done that,levde i 17 år så med min fd..Vi är numera skilda

• Anonym

Du skrev det själv i rubriken, du lever i förnekelse. Gravidplaner, nytt hus.. osv. Men hur mår du? Hur känns allt svek? Hur mår ditt hjärta?

För någon stund trodde jag nästan det var mitt exs tjej som skrev, för mitt ex betedde sig likadant och hoppa mellan två tjejer och jag tror inte hon vet om att han försökte vinna tillbaka mig i slutet. När jag strunta i honom så blev han tillsammans med den andra tjejen veckan efter.

Bara helt sjukt, såna människor är sjuka som hoppar fram och tillbaka men mest sjukt är väl att man står kvar själv och låter sig behandlas som luft.

• En himmelsk drog

Lämna honom eller nöj dig med den situation du satt dig själv i {#emotions_dlg.djavulsk}

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2012-01-17 20:22:36 följande:

Anledningen till att jag startade denna tråd var för att uppmuntra andra kvinnor som levt som ''den andra kvinnan'' vid sidan av ett förhållande. Jag ville berätta min historia som är allt ifrån enkell och tala om att det kan bli bra. På sätt och vis lever jag i min egen förnekelsebubbla eftersom inga av mina vänner inte ens mina närmsta vänner vet om att min sambo/fästman varit otrogen emot mig från dag ett. Jag vet hur mina vänner ställer sig emot otrohet och de skulle aldrig respektera min fästman om de visste om vad som hänt. De skulle inte vela ha med honom på saker och ting så därför kan jag inte berätta det. Istället låtsas jag som att ingenting av detta har hänt.

Jag vet att min fästman inte kommer bedra mig igen, han har försäkrat mig om att det inte kommer ske igen. Han hade känslor för oss båda samtidigt, men nu vet han att det är mig han vill ha sin framtid tillsammans med. Han säger att han skulle valt mig även om den andra tjejen inte valt bort honom. Jag litar på honom, älskar och respekterar honom. Han älskar mig och respekterar mig för annars hade han aldrig valt att köpa hus tillsammans med mig, eller vela ha ett barn tillsammans. Då hade han lämnat mig. Han hade istället kämpat för den förra tjejen och velat dela sin framtid med henne. Sedan kan jag inte låta bli att vara säker på att det är äkta mellan oss eftersom han alltid kommit tillbaks till mig även när han haft andra tjejer,

Ni har varit ett par i ett ÅR. Vad händer om 6 år när förälskelsen lagt sig, när det blir vardag? Vad händer när ni får ett barn? Det är ingen dans på rosor att vara småbarnsföräldrar och är man redan lagd åt det hållet att man söker sig utanför förhållandet så är chansen STOR att man passar på när det känns jobbigt och tufft i förhållandet man har.

Ni har inte utstått ordentliga prövningar än, och redan har han behandlat dig som han gjort. Jag kan tyvärr inte säga annat än de andra gör här, SPRING! Så fort du kan! Det finns massor av bra killar där ute som faktiskt klarar av att hålla sig trogna.

Och om du inte gör det så får du nästan skylla dig själv den dagen du upptäcker att han fallit tillbaka i gamla mönster igen. Det finns mängder av män som köper hus och skaffar barn med kvinnor utan att det för den delen är ett bevis för att han verkligen älskar och respekterar kvinnorna i fråga.
  • Anonym

Men va? Andra i samma situation och att det kan bli bra? Du har det ju verkligen inte bra, och du ser det inte själv att han behandlar dig som en dörrmatta. Du uppmuntrar andra kvinnor i samma sits att möjligen rannsaka sitt eget förhållande och göra det klokaste - lämna!

• Underbar

Är tråden postad i "Sandlådan"?

Om inte så undrar jag hur du kan vara så dum som tror att han inte kommer fortsätta?
    Köper dyra presenter? HAHAHA, förlåt men du framställer dig själv som riktigt naiv och som en person som folk kan pissa på utan att du bryr dig.
    Ta och skaffa dig lite självrespekt för sjutton!  

• Anonym (gammal)

Alltså om du har någon som helst självkänsla -lämna honom nu...jag har själv levt med en liknande man och stannade just eftersom min självkänsla var i botten. Många bortslösade olyckliga år har nu blivit bättre - han HAR faktiskt ändrat sig och nu efter 20 år kan jag vara trygg med att han inte är otrogen på nätet eller när han är ute med kompisar och så.

MEN de bortslösade 20 åren innan är det INTE värt! Jag har varit så orolig, varit uppe o väntat på honom hela nätter otaliga gånger, bortförklaringar, lögner som uppdagats, det är inte ett kul liv. Man känner sig mer och mer värdelös...
    emellan tillfällena kan man absolut ha det superbra tillsammans, men så åker han dit igen, nån tjusig tjej som "lockar"...
    o han kan inte stå emot...

Lämna honom o hitta en du kan lita på från början är mitt råd! Skaffa inte barn med honom , allvarligt...

• Seven Costanza

Så dumt. Han respekterar dig inte, men skaffa du barn med honom, ser fram emot den tråden... Naivt så det förslår.

• Anonym

Jag väljer att inte tro på den här tråden.. jag tappar hoppet om det skulle vara sant.. så dumt så dumt...

• Anonym
    Underbar skrev 2012-01-18 13:26:06 följande:

Om inte så undrar jag hur du kan vara så dum som tror att han inte kommer fortsätta?
    Köper dyra presenter? HAHAHA, förlåt men du framställer dig själv som riktigt naiv och som en person som folk kan pissa på utan att du bryr dig.

Alltid bra att skratta åt dom som redan verkar må dåligt och ha det jobbigt..
  • Anonym
    Underbar skrev 2012-01-18 13:26:06 följande:

Dessutom om du öppnar ögonen skulle du se att tråden ligger i känsliga rummet, så därför passar det sig inte att hoppa på TS.
  • Furstinna

Men vilken underbar ide TS att skaffa barn med en sån man och få ännu mer problem nästa gång det strular. Ledsen men fortsätter du nu får du skylla dig själv. Du har accepterat att han vänster genom att förlåta..

• Self Evident
    Anonym (TS) skrev 2012-01-17 21:16:11 följande:
    Nej så är det faktiskt inte, och nu är det inte så att jag jämt får nya pressenter. Men julklappen var extra fin och sedan fick jag ett armband som jag gärna ville ha. Och jag förstår att många hade lämnat förhållandet. Men samtidigt så måste jag intala mig själv att det inte kommer upprepas även om rädslan finns kvar. Det kan jag ärligt erkänna. Klart att jag blir misstänksam när han går ut med sina vänner eller åker på tjänstresor, men jag älskar honom och vill vara med honom. Så länge jag känner såhär och inte vill lämna honom så måste jag intala mig själv att han ändrar sig. Alla förtjänar en ny chans och jag vill så gärna tro på sagan om oss och att han har mognat men framförallt lärt sig av sina misstag.

Jag vet hur dumt det är av mig att stanna och jag vet att chansen är stor att han bedrar mig igen. Kalla mig dum, naiv eller vad ni vill. Jag önskar att jag inte kände såhär eller att jag bara kunde lämna men eftersom jag inte kan det så väljer jag att göra det bästa utav situationen och lita på honom tills han ev bevisar motsatsen. Än så länge känns det bra och jag är lycklig.
    Köpa och snacka kan vilken idiot som helst, det kräver ingenting, och det är vad han ger dig - ingenting.

Se till handling, inte billiga ord, om du vill förstå någons personlighet. Den här mannens agerande visar att han ljuger med lätthet, är samvetslös, saknar moral och mental stryka. Det går inte att tolka på något annat sätt.
    Han har gjort det här medvetet om han inte är psykotisk. Det betyder att han skiter fullständigt i dina känslor oavsett hur mycket han lovar och köper. Behöver du verkligen mer information än så?

Det är klart att du kan lämna honom. Du har ansvar för och kontroll över ditt eget liv. Gör dig inte till offer utan visa lite självrespekt och rädda det som är kvar av din värdighet.

Jag hoppas innerligt att den här tråden inte är på riktigt. Annars kan jag bara beklaga.
  • smulpaj01
    Self Evident skrev 2012-01-18 19:56:31 följande:
    Köpa och snacka kan vilken idiot som helst, det kräver ingenting, och det är vad han ger dig - ingenting.

Se till handling, inte billiga ord, om du vill förstå någons personlighet. Den här mannens agerande visar att han ljuger med lätthet, är samvetslös, saknar moral och mental stryka. Det går inte att tolka på något annat sätt.
    Han har gjort det här medvetet om han inte är psykotisk. Det betyder att han skiter fullständigt i dina känslor oavsett hur mycket han lovar och köper. Behöver du verkligen mer information än så?

Det är klart att du kan lämna honom. Du har ansvar för och kontroll över ditt eget liv. Gör dig inte till offer utan visa lite självrespekt och rädda det som är kvar av din värdighet.

Jag hoppas innerligt att den här tråden inte är på riktigt. Annars kan jag bara beklaga.

Det här var ett riktigt bra inlägg - läs och begrunda ts!
Svar på tråden Jag lever i min förnekelse. (efter min sambos otrohet från dag ett.)