• Anonym (TS)

Jag lever i min förnekelse. (efter min sambos otrohet från dag ett.)

Jag och min nuvarande sambo har varit ett par i snart ett år. Men vi har varit vänner i tio år. Jag har alltid känt starka och varma känslor för honom men under tiden vi lärde känna varandra levde han ihop med en annan tjej. Även jag hade ett förhållande. Men när det tog slut mellan mig och min pojkvän så var det trassligt emellan han och hans dåvarande tjej. Så vi började träffas vid sidan av, han var flera gånger otrogen emot sin flickvän med mig. Jag nöjde mig, jag var upp över öronen förälskad i denna kille så jag greppade det lilla jag fick. Under ett års tid gick han bakom ryggen på henne innan de tog slut på riktigt. ( de hade ett kortare uppehåll, separerade men flyttade ihop igen.) När han äntligen var singel var han inte redo för ett nytt förhållande utan ville leva singellivet. Ny tjej varje helg, vet inte hur många tjejer han hann med men även mig. Tillslut fick jag nog och vi slutade träffas efter jag ställt ett ultimatum på honom. Det gick inte så bra, för när han kom för sex igen så gav jag med mig.

Nu två år senare lever jag mitt drömliv med killen jag älskar och vill ha min framtid med. Vi har precis köpt hus och varit tillsammans i ett år. Detta år har inte varit enkellt, innan vi började träffas på nytt igen så dejtade han en annan tjej. Han fick starka känslor för henne så jag var rädd för att jag hade förlorat honom för alltid. Men bakom hennes rygg började vi träffas igen. Egentligen var det bara en slump, jag följde med honom hem på fyllan och sedan träffades vi en gång i månaden. En helg för vi bodde på olika orter. Den stackars tjejen var hopplöst förälskad i honom, och jag vet hur hon kände eftersom jag varit i hennes situation. Killen började vela med vad han ville mellan de två eftersom jag började ställa krav. Så den andra tjejen tröttnade, hon gjorde slut men han fortsatte gå tillbaks till henne flera gånger. Hon lämnnade honom ett par gånger men han kämpade sig tillbaks, Men sista gången det tog slut mellan dom gick han med på att gå in i ett förhållande med mig. (jag visste inte så mycket om deras relation då, det fick jag veta i efterhand.) Vad jag inte visste var att han träffade oss båda samtidigt . Så han började vårat förhållande med att vara otrogen och var det ett bra tag. De träffades inte så mycket emot slutet eftersom den mesta tiden spenderade han med mig. Men några gånger träffades det allt och hade sex. Tillslut sa han upp all kontakt med henne och vi reste iväg. Det var den bästa veckan i mitt liv tillsammans med mannen jag älskade. Han flyttade in hos mig nästan med en gång när vi kom hem. En månad senare började den förra tjejen höra av sig till honom igen, de började träffas igen och han var otrogen emot mig flera gånger med henne. Han funderade på att lämna mig för henne, han visste inte vem av oss han ville vara med, 

Jag fick veta att han varit otrogen emot mig på nytt för att den tjejen kontaktade mig och berättade allting. Hon visade upp vad han skrivit till henne där han säger att han fortfarande älskar henne och vill ha barn tillsammans med henne. Han sa att han inte kunde släppa henne känslomässigt och att han tänkte på henne dagligen. Det var kärleksmejl efter mejl. Även mejl där han beskriver hur mycket han älskar att ha sex med henne, vad han gillar och hur. Detaljerat. Jag bröt ihop när hon berättade allting. För jag visste inte att han hade varit otrogen emot mig från första stund, och till och från under vårt förhållande. Jag trodde att vi var lyckliga.

Men ändå så beslöt jag mig för att förlåta honom. Nu har vi köpt ett underbart hus och jobbar för att bli gravida. Så även om man haft ett komplicerat förhållande så kan de lösa sig till det bästa. Jag kan inte vara lyckligare än vad jag är eller älska min sambo mer. Han valde mig och den andra tjejen sa att hon inte ville ha någonting att göra med min sambo. Så jag behöver inte oroa mig för att han ska vänstra med henne igen. :)

• Svar på tråden Jag lever i min förnekelse. (efter min sambos otrohet från dag ett.)
  • Anonym

Låter som mitt ex. Borderline + narcissist. Kan charma byxorna av vem som helst och håller kontakten med alla som släppt till. Han är helt oförmögen att bry sig mer om en annan människa än att han blir ledsen om någon annan är ledsen, eftersom det inte är kul och han inte får en trevlig stund. Tro mig, inget man vill ha barn med.

• Anonym

Han har varit otrogen mot exet med dig, mot den andra tjejen med dig och mot dig med den andra tjejen. Dvs han har inte varit trogen i något förhållande. Det låter som att ni går en fantastisk framtid till mötes. Om jag var du skulle jag nog vänta några år och sen skaffa barn tillsammans med honom tills ni är mer stabila, har varit ihop längre och kärleken har hunnit mogna. Då får du se om han håller sig trogen.

• Cizi

Du skriver det ju själv, han har inte valt dig, det är hon som valt bort honom? Han vill ha tillbaka henne och ha barn med henne och anledningen att det inte händer verkar tyvärr inte vara hans kärlek till dig :(

• Anonym

Varför gör du såhär mot dig själv? Du skadar bara dig själv i långa loppet. Han kommer vara otrogen igen. Det finns inte en tvekan i det. Du beskriver ju perfekt hur han fungerar och sådan är han.
    Om jag var du skulle jag springa fortare än kvickt och aldrig se mig om igen.

• Anonym

Ja vad kan man säga , du verkar ju själv inse att du lever i förnekelse... lycka till , det kommer du behöva , för jag antar att du innerst inne vet hur det kommer gå , att ni sedan går omkring försöker skaffa barn på sådana lösa grunder är bara så....... iq fiskmås ?

Jag hoppas att du är väl medveten vad det innebär att vara en singelförälder , det är inte alls så lätt som många tror , visst funkar det , men det är ingen dans på rosor , både tidsmässigt och ekonomiskt.

• Anonym

Det var bland det mest tragiska jag läs på länge, stackars dig som tror att kärlek är på det viset.

Han valde inte dig han blev bortvald av henne, och han kommer med största sannolikhet vara otrogen igen. Snälla kom ur din lilla naiva bubbla och inse att du förnedrar dig själv otroligt mycket.

• giftgrodan

ts: vad är det du vill med tråden? Jag förstår inte riktigt varför du skriver den?

• Polly S

ja, det är ju bra att du iaf i rubriken inser att du lever i förnekelse, men vad tänker du göra åt det då?

• Maja1980

Ojojoj! Det låter verkligen jobbigt det där! Uuah... blir lite mörkrädd här på andras sätt att leva. Lycka till!

• Kattdamen

Öppet förhållande verkar bäst i ert fall.

Svar på tråden Jag lever i min förnekelse. (efter min sambos otrohet från dag ett.)