• Anonym (M)

fastare kropp.....

Hej
    Jag har nyss börjat styrketräna vilket är helt nytt för mig, jag har bara tränat olika pass tex cirkelträning, medelpass med hopp osv som är mer för kondition och lite styrka med kanske lite planka o armhävningar men inget mer i ca 2 års tid. (Märker skillnad sen jag börja men vill ha mer)

Nu har jag tänka att jag vill "forma" kroppen och fasta till den så jag har börjat träna body pump och har tänkt träna de minst 2 gånger i veckan. 
    Tror du att det räcker? Hur lång tid tar det innan jag märker något på kroppen?

Jag är 167 lång och väger 79kg har fött två barn som mest gick jag upp 30kg vid sist graviditeten.
    Sista barnet är 5 år så de e ett tag sen.

Jag är lite sladdrig om man säger så men vill gärna se resultat också. 
    Jag ska hålla "go saker" på helgen men de ska inte bli överdriven konsumtion och ändå äta "normalt".
    gröt till frukost, en frukt till mellan mål ett varmt mål vid lunch sen blir de kanske en frukt till o sist naturell youghurt med ev färska frukt bitar i..

Vad tror du? Märker jag fasthet innan sommaren?
    Mycket tacksam för svar...   M

• Svar på tråden fastare kropp.....
  • Träningsexpert Elmina

Vad kul att du kommit igång med träningen!

För att få fastare former skulle jag råda dig till att byta ut ett av bodypumppassen mot tyngre styrketräning. då kommer du snabbare märka av en fasthet på kroppen eftersom du bygger mer muskler (absolut inga stora), det tar tid som du säkert vet.

Kan du lägga in ett konditionspass en dag i veckan kommer du snabbare att få resultat eftersom det gynnar fettförbränningen. Se till att passet blir jobbigt

Men det allra viktigaste är kosten, det låter som du har en bra plan, kan du begränsa godsakerna till en dag på helgen istället för två kommer dina resultat säkerligen komma till sommaren!    

Svar på tråden fastare kropp.....