• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym
    Anonym (Hmm) skrev 2012-01-20 13:51:19 följande:
    Jag har inte fått något mail om det alls. Varken här eller på mailen jag har kopplad hit.
    Kolla under "information" här i forumdelen, där finns en tråd för oanonym diskussion. Samtidigt sitter low-lives på Flashback och jobbar febrilt med att kunna ta sig in i våra konton samt gärna även i den privata mail som är kopplad till kontot. De som verkligen vill vara anonyma och snabbt få information om hur de kan skydda sig gissar jag vill kunna fråga anonymt...
  • Anonym

Verkar som om bara en del medlemmar fått mail? Och när man sedan bytt signatur och lösenord, skickar FL ett mail med lösenordet utskrivet....bussigt....

• Anonym
    Från den oanonyma tråden under "information":

"Från flashback: "Fick ut 69000 Användarnamn, epost och hasher, utav 114000 medlemmar.

Jobbar förbryllt med att knäcka dom, om jag lyckas kommer jag posta hela databasen med dekrypterade lösenorden, annars får ni nöja er med krypterade som kanske någon händig fillur kan försöka sig på.

Familjeliv är inte den enda attackerade sidan, har en samling på lagom stora och intressanta sidors databaser. Är uppe i ca 400.000 användarnamn, epost och lösenord, men kommer inte släppa något först 1.000.000 är uppnått."

hackaren har våra konton"!!!!"
  • Anonym

Hej

Jag är inte riktigt med på detta men vad ska jag göra?
    Byta nick, lösen på FL och skaffa ny mailadress?
    Eller räcker det jag bara bytar lösen på FL? Byta både lösen och nick?

Etc

Tack!

• Anonym

En del medlemmar har fått info om attacken i sin FL-inbox, en del i sin vanliga mail, en del inte alls....VARFÖR ligger inte informationen längst fram på startsidan???

Är det inte i FLs intresse att så många medlemmar som möjligt byter sina nick och lösenord fortast möjligt?  

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-20 14:59:20 följande:

Hej

Jag är inte riktigt med på detta men vad ska jag göra?
    Byta nick, lösen på FL och skaffa ny mailadress?
    Eller räcker det jag bara bytar lösen på FL? Byta både lösen och nick?

Etc

Tack!

Har du fått ett mail från FL? Där finns länkar med instruktioner. FL rekommenderar att alla medlemmar byter både signatur och lösenord på sitt FL-konto, inte på vanliga mailen (fast det ska man ju göra ändå med jämna mellanrum). Iom hackerattacken finns risk att din mailadress koppas till dina inlägg på FL iom signaturen. Alla har inte anonyma mailadresser...på Flashback tänker de lista all info som spritts iom hackerattacken.
  • Anonym

har du nån länk till tråden på Flashback?

Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt