Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Är det nån här på FL som fått sitt konto hackat än? Jag vet att det var nån som misstänkte att de varit inne på mailen och ändrat lösenord på några ställen, men ingen här verkar ha fått nåt inlägg skrivet av hackaren? Fast alla kanske inte har upptäckt det än iofs...
Okej, om vi säger att jag haft samma lösenord på FL som på ett par andra ställen. Och nu ändrat lösenorden där. Innebär detta då en fara ändå? (Till min mail t ex har jag alltid unikt lösenord.) De kan ju inte mitt användarnamn på andra ställen? (Har ett unikt på FL som jag inte använder nån annanstans.)
Jag läser och läser, men fattar ändå inte riktigt vad det stora problemet är förutom för de som har hela namnet i sin mailadress... För oss andra. Vad ÄR egentligen riskerna?
Fortfarande vet jag inte om ansvariga på FL svarat på frågan om våra adresser kopplade till användarnamnen också släpps eller om det finns nån risk att de går att få tag på. Varför är i så fall den informationen säkrare än våra mailadresser?
Läste i en annan tråd att man inte längre behöver uppge personuppgifter när man reggar sig, betyder det att vi som har uppgett vårt namn osv kan få dessa raderade?
Jag tycker att ansvariga på FL ska vara BETYDLIGT mer aktiva i de här två trådarna! Lägg ut all info ni har på flera platser på sajten, och skriv tydliga instruktioner om hur man bäst gör för att minska risker för skadeverkningar.
FL-ansvarigas frånvaro och brist på uppenbara ansträngningar att ställa tillrätta och lugna de oroliga är i sig i princip lika illa som själva hackerattacken.
Googlar man sitt gamla anvädarnamn kommer ju de gamla trådarna fram med det namnet, samma sak om man man googlar sitt nya...vad är då vitsen med att byta? Jag tycker att man ska få ta bort alla sina trådar om man vill det.
allt detta skulle kunna lösas om fl bara tillät folk att ta bort sina trådar som dom tycker är för känsliga. varför krångla till det, låt folk ta bort de trådar dom vill ta bort!!