• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

kodarn skrev 2012-01-22 10:48:34 följande:
    Hej, Signaturer i citat har dolts tills vi hittar en bättre lösning för det, eftersom signaturbyte inte påverkade citerade inlägg. Om era gamla signaturer förekommer i inläggstexten och inte i citat ska ni kunna anmäla dessa och få de borttagna. Om ni hittar citat som fortfarande innehåller gamla signaturen, maila sakerhet@familjeliv.se med en länk till tråden. // Jens

Nu står det ju " X skrev..." i början av citaten, men om det sedan står tex i texten : Hej Kodarn... Är det inget man kan göra något åt?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 11:05:49 följande:
    kan nån en gång för alla svara på vad det gör för skillnad om jag byter användarnamn om de redan hackat det?
    Skillnaden blir att ditt namn inte kan kopplas till dina inlägg. Ex: din mailadress var mirjam.elofsson@gmail.com och du har användarnamnet xxx. Om då "mirjam elofsson" är ditt riktiga namn och det läggs ut en lista som säger att mirjam.elofsson@gmail.com har användarnamnet xxx på FL så blir det väldigt enkelt för dina vänner att hitta det du har skrivit här.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 11:12:05 följande:
    Nu står det ju " X skrev..." i början av citaten, men om det sedan står tex i texten : Hej Kodarn... Är det inget man kan göra något åt?
    Det står ju i texten att du kan anmäla om det är så.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 11:14:26 följande:
    Skillnaden blir att ditt namn inte kan kopplas till dina inlägg. Ex: din mailadress var mirjam.elofsson@gmail.com och du har användarnamnet xxx. Om då "mirjam elofsson" är ditt riktiga namn och det läggs ut en lista som säger att mirjam.elofsson@gmail.com har användarnamnet xxx på FL så blir det väldigt enkelt för dina vänner att hitta det du har skrivit här.

nu har jag ingen sån mailadress, men syns det inte fortfarande att mirjam elofsson har skrivit "gamla användarnamnets" inlägg, försvinner kopplingen på nåt sätt?
  • Anonym
    Forumvärd skrev 2012-01-22 11:10:47 följande:
    Alla ska tas bort! Mejla sakerhet@familjeliv.se Hittar du ditt användarnamn i ett skrivet inlägg anmäl det på sedvanligt sätt. Anmäler gör du genom att klicka på den röda cirkeln med en hand i.

Men då måste man alltså kolla igenom alla trådar man skrivit i? Händer ju rätt ofta att någon använt ens signatur i sin text.. Hur ska man bära sig åt? Och om man stängt ner sitt konto, hur gör man då?
  • Anonym
    vill inte ha signatur mer skrev 2012-01-22 11:15:43 följande:
    Varför kan ni inte snälla ta bort alla inläggen på en gång som är kopplade till ens användare om man ber om det?
    Men det kanske inte funkar att bara göraså! Det finns förmodligen ingen knapp som heter "ta bort alla Användar123s inlägg".
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 11:16:27 följande:
    nu har jag ingen sån mailadress, men syns det inte fortfarande att mirjam elofsson har skrivit "gamla användarnamnets" inlägg, försvinner kopplingen på nåt sätt?
    Om du först byter användarnamn utan att klicka i dolt-rutan så ändras signaturen i alla dina gamla inlägg från xxx till yyy. FL håller dessutom på att maskera signaturerna även i siterade inlägg. Dock går det att googla ditt gamla användarnamn xxx och då få träff på inlägg du har gjort under ditt gamla namn (men det är din nya signatur yyy som syns om du klickar på länken). Det är alltså fortfarande möjligt att koppla ditt namn till din nya signatur, men det blir lite jobbigare. Och på sikt kommer förhoppningsvis denna koppling försvinna helt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 11:16:27 följande:

och räcker det att jag byter från "gamla användarnamnet" till "gamla_användarnamnet" för att kopplingen ska försvinna?
  • Anonym

Haag har stängt ner mitt förra användarkonto. Hur gör jag för att anmäla inlägg med min förra signatur??

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 11:27:27 följande:
    och räcker det att jag byter från "gamla användarnamnet" till "gamla_användarnamnet" för att kopplingen ska försvinna?
    Det borde det göra...men det kan ev. vara bra(?) att först byta till ett neutralt ord ex "hej", "alltid" eller liknande. Detta gör du utan att klicka i dold-rutan. Därefter byter du till "gamla_användarnamnet" men klickar då i dold-rutan. På så sätt får du alla dina gamla inlägg svartmarkerade och icke-klickbara under ett helt annat namn som blir svårare att hitta om någon listar ut ditt nya nick (med det neutrala användarnamnet) och googlar detta. Fler träffar på "hej" än på "nya-anändarnamnet" och därmed svårare att sålla ut dina inlägg.

Alltså, gör så här (Om du vill behålla ditt konto och bara ändra lite i din signatur samtidigt som du släcker ner det gamla så gott det går):

1. Byt signatur till ett neutralt ord. Utan att klicka i dold-rutan.

2. Byt signatur igen till det nya användarnamnet du vill ha. Nu klickar du i dold-rutan.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt