• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym skrev 2012-01-22 00:50:59 följande:
    Folk skriver nu att man ska byta nick och sedan byta en gång till fast då kryssa i Dold rutan. Spelar detta någon roll?

Nej, familjeliv försöker få folk att tro att det går att göra något åt det här. Men det som varit ett rent faktum fårn början är att DET INTE GÅR att göra något, vi användare är helt maktlösa.

Oavsett vad vi en gör, signaturbyte med dolt, utan dold, 10 ggr om, tar bort vårt konto, byter lösen, byter mail.. Så kommer vi ändå finnas tillgänliga på google. ALLTID! Läcker användarnamnen ut med mail så är katastrofen ett faktum. Och gör det inte det nu, så gör det det senare..

FAMILJELIV måste AGERA!    
  • Anonym
    Anonym (tjabo) skrev 2012-01-21 23:57:11 följande:
    Hade inget nick och mailadress som kunde kopplas samman.
    Och har inte skrivit något som jag behöver oroa mig för.

Men mitt lösenord använde jag till några andra saker.
    Behöver jag byta lösen på de andra ställena?

Jag har bytt både mailadress och lösen hit.

Ja. Speciellt din mail och annat viktigt.
  • Anonym

Det folk inte verkar fatta är att redan nu är mailadresser släppta plus lösenord, de som inte bytt lösenord kan alltså ha deras konton kapade där de har uppgifter som adress och namn, telefonnummer.

Släpps även användarnamnen så finns det inget du kan göra. 

Om ditt användarnamn är britta14 och din mail [email protected], så kommer folk kunna söka på det på google och då få fram alla dina inlägg du skrivit. Om du nu i efterhand byter namn till orvar14 och ändrar sin mail till [email protected] så kommer fortfatande din första sigantur, och din mail, finnas tillgänlig på google. 

Vi användare kan alltså inte göra någonting!

• Anonym

Så fjantigt de går ut med siganturbyte och liknande. Det enda väsentlig och viktiga som man kan påverka är sitt lösen och därmed skydda så att folk inte kan komma in på ens konto. Även om man byter lösenord till andra sajter, om man använt samma som här, så har man skyddat sig.

Allt annat tjaffs om signaturbyte 1, 2, eller 10 gånger är helt orelevant! Det har ingen som helst betydelse. Du kan inte ändra något med det, alla dina trådar du skrivit i och som du startat kommer man ändå kunna se på google. Som sagt, gällande det kan vi inte göra något.

Familjeliv verkar försöka tysta ner allvaret för att det inte ska bli ramaskri och de ska förlora alla sina användare. De har ju annonsörer här på hemsidan och de behöver sina medlemmar så de kan få in pengar. Men grejen är att de flesta är körda, eller ja, alla dom som har en mail som är känd för folk bekanta eller med sitt namn i, och som skrivit här i trådar med sin signatur som de kanske inte vill att andra ska ta del av.

• Anonym

Och det spelar ingen roll om din signatur ändras i tråden, trycker man på "cachad" på google kan man se precis allt som var innan med din riktiga signatur. Det är detta som suger!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 01:52:50 följande:
    Grejen är att detta är så SJUKT! Det är liksom grejer man skrivit, i kanske flera års tid, i alla möjliga diskussioner.. som kan bli offentliga. Det räcker med att folk söker på ens mail på google sen kommer allt komma upp. Och DET FINNS INGET VI KAN GÖRA ÅT DET! Det handlar om ens privatliv, innersta tankar, om ens integritet som nu blivit rubbad. Ska man behöva leva med det?

Jag tycker alla borde kräva av familjeliv att de rensar alla sidor för de som vill. När man tar bort sitt konto, att alla ens trådar FÖRSVINNER och inte blir svart som nu. Att hela ens koppling till familjeliv blir raderat!
    Jag vill hemskt gärna veta om ens koppling dvs främst mail-adressen  försvinner från google mfl om man avreggar sitt konto eller om det är kört för all framtid det som man har skrivit här hittills?
  • Anonym
    tahira skrev 2012-01-21 03:04:59 följande:
    Oj, nej, jag menade naturligtvis inte att de skulle låtsas som ingenting.

Men jag tror att en hel del bytt lösenord och signatur "bara för att" och inte riktigt förstår varför. Genom att skriva att man bör byta lösenord och kanske även signatur, förstorar de liksom upp hela saken. Jag säger inte att de hade något val, det är naturligtvis alltid bäst att ta det säkra före det osäkra, men för mig hade det känts naturligare att lugna lite samtidigt.

Med det sagt kan jag ju tillägga att jag tycker att det är ganska komiskt att vissa har skrivit privata saker under ett nick som är knutet till en riktigt email, att vissa har samma lösenord på flera olika platser och att de flesta verkar så otroligt chockade. Antagligen är det så att de som arbetar på FL känner sina medlemmar bättre än vad jag gör , jag fick bara intrycket av onödig masspanik.

Tvärtom tycker jag jag. Infon om lösenordsbyte och siganturbyte verkar mer varit en skenmanöver från familejlivs sida för att folk skulle andas ut och tro att allt var fixat, när det egentligen inte ändrade något. 

Tycker allt dämpats ner något otroligt när egentligen stora delar av familjeliv blivit drabbade av något som är ödesdigert.

Jäkla lätt vara efterklok men tror inte folk tänker på att deras mail ska kunna bli kopplat, att maillista med anävndarnamn ska släppas. Vad är funktionen med det och varför gör det ens? De kanske vill komma åt mailkonton, kontonummer och liknande men istället drabbar det personer som öppnat sina hjärtan och delat med sig av det mest privata. Man tänker inte att sådan info ska läcka ut för det känns inte tillräckligt intressant.   
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 02:07:26 följande:
    Och det spelar ingen roll om din signatur ändras i tråden, trycker man på "cachad" på google kan man se precis allt som var innan med din riktiga signatur. Det är detta som suger!
    Men om man byter nick två gånger och sista dold så är man väl "skyddad" i framtiden? Det blir väl inte lika lätt att hitta nån då trots nick och mailadresser?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 02:10:45 följande:
    Jag vill hemskt gärna veta om ens koppling dvs främst mail-adressen  försvinner från google mfl om man avreggar sitt konto eller om det är kört för all framtid det som man har skrivit här hittills?

Släpps användarnamn + mail kommer folk kunna söka upp dig på det och få fram alla info om dig som du skrivit i trådar med din sigantur. Även om du avreggar dig så finns den infon kvar. Tror inte ens familjeliv kan påverka det eftersom det är lagrat i google. De ska tydligen nu ha pratat med google om att min inte ska kunna casha sidorna, vad jag förstår det som. Och då kommer det omöjliggöras att folk kan se ens gamla sigantur. Men grejen är att oavsett om du byter sigantur så finns din signatur kvar i trådar du startat, samt i trådar där folk skrivit ditt namn, alltså nämner det i texten,samt i trådar där du skrivit sista inlägget. Familjeliv säger ju sig jobba på det också.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 02:13:33 följande:
    Tvärtom tycker jag jag. Infon om lösenordsbyte och siganturbyte verkar mer varit en skenmanöver från familejlivs sida för att folk skulle andas ut och tro att allt var fixat, när det egentligen inte ändrade något. 

Tycker allt dämpats ner något otroligt när egentligen stora delar av familjeliv blivit drabbade av något som är ödesdigert.

Jäkla lätt vara efterklok men tror inte folk tänker på att deras mail ska kunna bli kopplat, att maillista med anävndarnamn ska släppas. Vad är funktionen med det och varför gör det ens? De kanske vill komma åt mailkonton, kontonummer och liknande men istället drabbar det personer som öppnat sina hjärtan och delat med sig av det mest privata. Man tänker inte att sådan info ska läcka ut för det känns inte tillräckligt intressant.   
    Jag vet många här som har varit väldigt anonyma utan bilder, med falska presentationer, som skriver förvillande med flit, skriver det mest privata anonymt och ÄNDÅ så kan deras anonymitet var körd pga en liten detalj som en mailadress man måste regga sig med som kanske bekanta har?! Det är ofattbart och hjärtskärande. Gråter
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt