• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Kan någon berätta för mig hur jag ska göra för att min gamla signatur inte ska kunna spåras till min nya vid citerade inlägg?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-20 19:39:02 följande:
    Kan någon berätta för mig hur jag ska göra för att min gamla signatur inte ska kunna spåras till min nya vid citerade inlägg?
    Det går nog inte.

Men varför oroas du av detta? Tänker du skriva något pinsamt i ditt nya nick? Skrev du något pinsamt i det gamla är det ju redan kopplat till din email, skadan redan skedd så att säga.
  • Anonym
    jaghopparhögt skrev 2012-01-20 19:43:31 följande:
    Okej att folk byter lösenord nu efter den här attacken, men med all största sannolikhet så finns det fler säkerhetshål där en ny hackare kan gå in och stjäla databasen igen och inte bli upptäckt. Kanske även stjäla källkoden och få tillgång till saltet. Så de borde informera om att allt är lite osäkert just nu.
    Är lösenorden typ SHA hashade är de säkra, den algoritmen går inte att köra baklänges.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-20 19:44:20 följande:
    Det går nog inte.

Men varför oroas du av detta? Tänker du skriva något pinsamt i ditt nya nick? Skrev du något pinsamt i det gamla är det ju redan kopplat till din email, skadan redan skedd så att säga.
    Så då är det bättre att göra en dold ändring av gamla nicket samt att skrota den gamla mailadressen eller?
  • Anonym
    jaghopparhögt skrev 2012-01-20 19:55:49 följande:
    Det verkar ha varit md5.
    Då får vi se hur sugna de är på att knäcka dessa hashar
  • Anonym

Hur mycket information finns kopplat till användaren här på FL? Hur mycket lagras? I detta fallet har de ju inte kommit åt det som skrivits anonymt...men var det bara tur, eller är det för att det som skrivs anonymt aldrig kan kopplas till en viss användare? Undrar samma över alla omröstningar.

• Anonym

Hahaha
    Det finns en anledning varför jag har ett nonsenskonto till forumen.
    Det här är inte första gången i världshistorien forum och communitys blir hackade.

• Anonym
    Anonym (årtal) skrev 2012-01-20 21:36:22 följande:
    Lägger till: kommer det att stå på nån sida att xx med mailadressen xxx har skrivit så här i de här trådarna eller nåt sånt? Jag står för vad jag har skrivit men jag har en mailadress med mitt namn (väldigt ovanligt efternamn) och jag vill inte att mitt namn ska kopplas till mitt nick :(
    http://inteutanminasikt.wordpress.com/2012/01/20/vad-innebar-det-att-familjeliv-ar-hackat/
  • Anonym

jag har inte samma lösen på mail o här. har inte skrivit ngt jag inte står för, använder mig inte av facebook eller annat vad jag kan minnas. nu har jag bytt lösen, men inte namn SKA JAG VARA OROLIG FÖR NÅNTING???

• Anonym

jag har bytt lösenord etc men kommer folk fortfarande kunna se att min mailadress är registrerad på familjeliv. Jag har inte skrivit något skämmigt eller så, vill bara inte att folk ska se att jag är reggad.

Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt