Inlägg från: Anonym (inte med) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inte med)

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym (protest!) skrev 2012-01-23 10:33:09 följande:
    Men de raderar ju inte de anmälda inläggen även om de säger att de ska göra det...
    Du är nog inte ensam om att anmäla inlägg för att få dem borttagna. De ska ju gås igenom för att tas bort, och förmodligen så är det väl tryck på just den punkten nu. Stilla er lite!!
  • Anonym (inte med)
    Anonym (protest!) skrev 2012-01-23 11:06:33 följande:
    Men fram till dess hade de ju kunnat stänga FL, för som det är nu så hinner flera medlemmars identitet röjas innan de hunnit fixa allt.
    Jag kan inte hitta någonstans, att man fått fram några lösenord. Vid det här laget så torde större delen vara medvetna om att FL blivit hackat. De flesta läser nog tidningarna, även om de inte är aktiva här dagligen. Har man då inte ändrat sina uppgifter, så får man skylla sig själv...faktiskt.
  • Anonym (inte med)
    Anonym (protest!) skrev 2012-01-23 11:13:24 följande:
    Jag är inte orolig över lösenorden utan kopplingen mellan användarnamn och mailadress eftersom signaturbytena även har sina brister.
    Mja, fast i dagsläget så finns det väl inget som kopplar samman din mail och ditt användarnamn?
  • Anonym (inte med)
    Anonym (protest!) skrev 2012-01-23 11:33:01 följande:
    Jo, det är ju det som allt handlar om. Hackaren har både mailadresser och användarnamn. Och trots signaturbyte så finns ens gamla användarnamn kvar på flera ställen och det är därför busenkelt att räkna ut vem som döljer sig bakom de nya signaturerna.
    Nej, hackaren har mailadresser.....och hashade lösenord.
  • Anonym (inte med)
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-23 11:35:49 följande:
    Men han fick väl med sig användarnamn också?
    Eller?
    Nej, mailadresser och hashade lösenord. Lösenord som jag inte sett blivit släppta i klartext någonstans heller för den delen. Har sett inlägg i forum där någon har försökt knäcka hundratals hashsträngar men inte fått fram ett enda lösen i klartext.

Hade någon lyckats, så hade man nog börjat märka på ganska många håll att det inte står rätt till.

Vid det här laget så har nog många bytt sina uppgifter. Sitter man i den här tråden, så har man definitivt gjort det...annat vore konstigt. Då har man heller inget att sitta och grina över. Då kan de göra vad de vill med ditt gamla lösenord.

Jag har försökt få ihop min mailadress, till mitt användarnamn härinne....men inte lyckats ;)
  • Anonym (inte med)

Det "roligaste" i det här, är att FL och de flesta andra såna här siter...har intrång lite då och då i varierande omfattning. Folk kan lika gärna kika in lite då och då, och ta med sig lite skoj som de sitter hemma på kammaren och använder för att djävlas lite med.

Det innebär ju med vissas logik, att alla såna här siter borde stängas för gott. Det är nämligen inte alltid så att man märker att någon har varit inne och rotat.

• Anonym (inte med)
    Anonym skrev 2012-01-23 11:46:59 följande:
    Hackaren fick med sig "signaturer" också. I en första dump som las upp på flashback fanns signatur, email och hashade lösenord med. Han sa även att han har ungefär 400 000 användarnamn, email och lösenord från olika hackade forum men att de inte släppa förren han nått 1 000 000. Anledningen till att han la upp email och hashade lösenord är för att han ville ha hjälp att knäcka lösenorden.
    Den dumpen är ju borta av någon anledning. Hur det än är, så kan inte FL göra någonting åt det...än att råda användare hur de kan minimera skadan. Den info de kan få genom att koppla ihop dig med din signatur, väljer du ju själv nu.
  • Anonym (inte med)
    Anonym skrev 2012-01-23 11:52:38 följande:
    Problemet är väl att det fortfarande kommer upp träffar på gamla användarnamn när man söker på google. Det är lätt att lista ut vad användaren har bytt till och har man en adress där ens riktiga namn står är det väl inte så svårt att förstå att det kan bli konsekvenser?
    Då byter man den mail man kopplar hit också, som man har blivit rådd....katching!!
  • Anonym (inte med)
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:29:18 följande:
    Ja vi får hoppas på att det är så.

Så man behöver inte längre ange sin adress och telefonnummer vid registrering? Kan man ta bort dessa uppgifter om man redan angett dem?
    Inte en susning om hur det funkar nu, det var ett tag sen jag reggade mig. Men har du bytt dina inlogg os v här, så kommer de ju inte åt din sida i vilket fall som helst.

Och fick de med sig telenummer os v under hacket, så är det ju lönlöst att skrika om det nu. Att de kopplar ihop och kan googla inlägg med din signatur, ger dem ju ingen tillgång till något telenummer.
  • Anonym (inte med)
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:34:29 följande:
    Okej vill du länka? Är det någon som tipsat Familjeliv om den tråden? Man kanske kan ta han på det sättet?
    Hur ska du kunna ta honom på det sättet?

Flashback lämnar inte ut något, och den här snubben sitter med all säkerhet bakom något helt annat ip än sitt eget.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt