• Gullan

Tips på doppresent, hjälp!

Har ni nått bra tips på presenter man kan ge vid dop? Vi ska bli gudföräldrar till en liten tjej, så man vill ju att det verkligen ska vara speciellt, men jag kommer inte på nått!!! Om ni har några tips får ni jättegärna skriva!

• Svar på tråden Tips på doppresent, hjälp!
  • Meli

Pengar, extra fina sagoböcker.

Jag tycker kläder är en tråkig present eftersom det mer är en present till föräldrarna. Sen tyckte jag det var lite trist med alla silversakerna som bara samlar damm i alla fall.

Kram

• Gillis

Skrev samma fråga igår och fick många bra svar. Min kompis tipsade om en handmålad stol. Det finns visst duktiga mäniskor som kan måla små barnstolar med vilket motiv man önskar, typ Emil, Pippi osv. Låter ju jättegulligt, men jag vet inte vart man hittar dom eller vad sånt kostar. Men man kanske kan måla själv om man är duktig på sånt!

• Gillis

Oj, läste visst inte inlägget innan, sorry!!

• Heffa

Det finns en sajt på nätet om man inte vill köpa en sak, prylar osv. det är en sida där man kan döpa en stjärna i någons personsnamn.

Jag tycker att det är rart, man får väll ta det med en nypa salt.
    Också får man väll passa sig så att barnet inte får storhetsvansinne när den får reda på att den har en aldelse egen stjärna döpt efter sig Vet tyvärr inte vad sajten heter men det är väll bara att söka på Google.

Lycka till!

• millface

Det finns många trådar med samma fråga.

Sök på dop och present så hittar du säkert dom

• turia

sånt där band så de kan mäta barnet i olika åldrar kan va kul att ha sen

• S Sofia

Eller ett silver armband, med namnet in graverat! Jag fick det när jag föddes, och jag tycker om det fortfarande (kan dock inte ha det på mig)
    Jag har gett det till min bästa väninnas båda tjejer!

Eller så en guldplatta med kedja med barnetsnamn och födelsedata på!

• eccobell

Anton fick en pensionsförsäkring av våra kompisar och en studiefond av farmor och farfar.

• sarah

Min tjej döptes i lördags och fick många fina saker.
    Bland annat fick hon trädgårds möbler, mjukismätsticka med nalle puh motiv, en serie i trä med spegel, krokar och mätsticka i animerad djungeltema med klara färger. En mini karusell i tenn som man kan ha ett foto i och vrida på så den spelar en melodi. Silverlyckopeng (halssmycke) mee sitt namn på. Spargris mm

Själv gav vi bort en personlig sagobok (hemsida finns på nätet) som handlade om gudbarnet.

Svar på tråden Tips på doppresent, hjälp!