• Gullan

Tips på doppresent, hjälp!

Har ni nått bra tips på presenter man kan ge vid dop? Vi ska bli gudföräldrar till en liten tjej, så man vill ju att det verkligen ska vara speciellt, men jag kommer inte på nått!!! Om ni har några tips får ni jättegärna skriva!

• Svar på tråden Tips på doppresent, hjälp!
  • BebbanEbban

WWW.itidorum.se gå in där har dom handmålade stolar osv vi har köpt därifrån , jätte fina

• Mumintrolle1

Du kan ju skriva ett presentkort på ex att vara barnvakt ett visst antal ggr... eller hitta på ngt annat praktiskt som man som förälder uppskattar bättre än en silver ram el dyl. Dessutom behöver ju inte det utesluta att du köper kke ett första smycke till bebisen... som minne åt den..för den lär ju inte ha spec. mycket minne av en eller flera timmars "avlastning" från mamma å pappa *L*

• VIXIE

En drömfångare som är handgjord med speciella stenar just till detta barnet. Fint är att ha i rosenkvarts som är en "kärlekssten",vita svanfjädrar och vackra pärlor.Gjorde en igår till min 2 mån tjej att ha i vagnen.Med karneol,bergkristall,svan och kattugglefjädrar.Hon älskar att ligga och kolla på den.
    Drömfångare är från början en indiansk tradition,där nyfödda får en drömfångare att hänga ovanför vaggan,de goda drömmarna går igenom hålet i mitten ner till den som sover ,de onda drömmarna fastnar i nätet och bränns upp av gryningssolens första strålar. Stenen i nätet symb. Iktimo,indianernas spindelgud som lärde dem göra drömnätet.
    Lycka till! Kram Vixie

• michells mamma

Är det okej att ge kläder i doppresent?

När min son döptes fick vi av några kompisar kristalljustakar (villeroy & boch). Nu är det deras dotter som ska döpas och jag skulle vilja ge nåt lite mer att använda nu. Hon är den ända tjejen som i vår bekansktskap (alla andra har fått pojkar) och jag vill kunna köpa alla de där jättesöta klänningar och skor jag inte kan köpa till min son...

Skulle ni tycka att det är okej, eller skulle ni vilja ha nåt i samma stil?

• minimilla

Du kan ju gravera in namn, födelsevikt, längd och klockslag på en spegel o ge.. Jag ska ge det till min syrras son som ska döpas snart. Ska även göra en till min egen dotter! Lycka till!

• lilotte

Hett tips är böcker från www.sagofabriken.se. Vi gav bort björnboken därifrån till mitt kusinbarn och det var jätteuppskattat!

• Holmstedt

"figurstol"
    hand/fot avtryck i gips
    Tomtebobarnens servis
    Smycken
    Lära gå stol/vagn
    "mätbräda" finns i olika modeller där du sätter in kort vartefter barnet växer.
    SMyckesskrin med smycken i- Min dotter fick ett skrin som såg ut som en byrå, däri låg:halsband, armband, ring. URGULLIGT!
    Sagobok.

Lycka till!

• Kärran

I vår släkt brukar vi ge en fotografering i dop-present.
    Hos en fotograf brukar man kunna få ett "bra" pris för tex 10 bilder som levereras i en fotoalbum.
    Det är mycket uppskattat och en minnesgåva som man kanske inte kostar på sig som "fattig" småbarnsförälder".

Hoppas att ni hittar något!
    Kram Jenny

• Strumpan

Ge en dop-flaggstång!!!!!

Mina gudbarn har fått varsin flaggstång och min dotter fick en själv nu när hon döptes.
    Det roliga med detta är att man vid varje födelsedag tar fram denna. På morgonen står den på brickan och på kvällen pryder den bordet.
    En present som följer med länge och sätter guldkant på födelsedagen.

Finns bl.a. på Guldfynd.
    Glöm inte att ta med ett presentkort för gravyren (bra att inte gravera ifall att någon annan kommer med samma sak)

Svar på tråden Tips på doppresent, hjälp!