• Gullan

Tips på doppresent, hjälp!

Har ni nått bra tips på presenter man kan ge vid dop? Vi ska bli gudföräldrar till en liten tjej, så man vill ju att det verkligen ska vara speciellt, men jag kommer inte på nått!!! Om ni har några tips får ni jättegärna skriva!

• Svar på tråden Tips på doppresent, hjälp!
  • Sommarbarn

Man kan köpa handdukar och be nån trycka namnet på barnet . Både små och badlakan.
    Träleksaker har vi köpt som var uppskattat

• Sommarbarn

Man kan köpa handdukar och be nån trycka namnet på barnet . Både små och badlakan.
    Träleksaker har vi köpt som var uppskattat

• Monie

En egenhändigt broderad doptavla om du kan brodera.

• obelix

Hej, Har inte läst något av svaren ovan så du kanske redan har fått detta tipset.

Vi köpte en bok i från www.sagofabriken.com, där fyller man i barnets namn födelsedata m.m så kommer sagans huvudperson vara barnet. Denna bok var väldigt uppskattad på det dopet vi va i våras. det blir ju en väldigt personlig gova åxå. Men fråga om det är nått speciellt de vill ha. De vi va hos hade väl ingen direkt önskelista mer än att de Inte ville ha några tenn saker att ställa in i ett skåp.

• Teskedsmamman

Totte fick en brevlåda med sitt namn på - en sådan där i plåt som man kan låsa - och nu ska vi stoppa brev, minnen osv på den så ska vi ha fest och öppna denna när han fyller 15 år!! DEN idéen gillade jag skarpt!!

Så den kommer att fungera lite som "dagbok" över hans uppväxt och det är bara hans gudföräldrar som har nyckeln så man får tänka två varv extra innan man stoppar på saker och ting

• Stora

Detta tänker vi "önska" till Ella:

*Handmålad spargris i porslin med namnet finns att betälla i olika stl på vår bank.
    *doptavla målad från Målar Liza finns på internet tror att de finns på Gallerix också.
    * ljustake i form av skyddsängel från Skultuna messingsbruk

* Halsmycke guldhjärta från Smyckas Spring collection
    * Min skattkammare barnbokserie
    Kanske något tips..../Stora

• snysop

Brevlåde-idén var ju underbar!!!! Ska lägga det på minnet och göra för mina egna barn etc...

• Unghanen

Köp regnskooooog!!! OCh en årgångswhiskey ;) Helst ifrån året han är född då, den är lagrad fint tills hans 18års dag (eller hennes).

• flowermoon

Alice fick en bok med sånger & cd - jättefin. Sen fick hon pengar, smycken och sparbössor. Och så ett fotoalbum - sånt där man skriver i och som hon kan visa för sina barn sen.

• Jozze

Hej hej!
    Jag vet ett ställe där man kan köpa helt urgulliga ringar till bebisar.
    Jättesmå... Antingen finns det till tjej och har en sten i, eller till kille och då är det en mini-klackring.
    Finns säkert på mer ställen, men jag har köpt på "Guldsmedjan" i Borås.
    Det har varit en väldigt uppskattad present till dom jag har gett till.

/Josse

Svar på tråden Tips på doppresent, hjälp!