• Agent 355

Vem får sovmorgon?

Vem tycker ni ska ha sovmorgon och "vila ut" då helgen kommer och på lediga dagar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem får sovmorgon?
  • Rockan

Här hemma är det jag som får varje sovmorgon just nu, eftersom jag tar nätterna med vår fyra-månaders. När vi bara hade ett barn som sov hela nätterna delade vi om behovet fanns, eller gick upp tillsammans.

• SjälvaJag

Min snart x-man har tagit sig friheten att sova varenda dag sedan vår första son föddes. Sen inte hjälpa till ett skit på nätterna. Förstår ni varför jag skriver "snart x-man"?

• hannis

Ingen har automatiskt rätten. Kan man tycker jag man skall få varannan gång även fast vi även tar hänsyn till vem som är tröttast och vem som tog natten. Sover barnet nattetid och båda föräldrarna är trötta så självklart delar man väl på sovmorgnarna på helgerna?

• tahira

Vi har en morgon var och har haft det så sedan sonen föddes för sex år sedan. Dock är det ju flexibelt såklart. Om någon är extra trött eller så, så får den personen båda sovmorgonarna. 

Dock "utnyttjar" inte min man alltid sin sovmorgon, det händer ofta att han går upp med mig och sonen.

Jag, däremot, sover gärna minst till 10  

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • Charlottetott

Vi kör varannan metoden men oftast går vi upp samtidigt och äter frukost men vill den andra promt ha sovmorgon så kör vi lite varannan  =)

• Majsan70
    La Lola skrev 2012-01-21 13:41:16 följande:
    Är alla hungriga samtidigt?
    Här har vi aldrig suttit o ätit frukost ihop alla 4.
    Vi är mer åt ditt hålla La Lola. De gånger vi äter frukost tillsammans är lätträknade. Vi är alla hungriga vid olika tider o vi vaknar alla vid olika tider.

Vad gäller sovmorgon så är det oftast jag som får den efetrsom min man vaknar tidigt av sig själv. De få gånger han behöver sovmorgon tar han sig det o då märker ju jag det o går upp i hyfsad tid om jag behöver.
  • tahira
    La Lola skrev 2012-01-21 13:41:16 följande:
    Är alla hungriga samtidigt?
    Här har vi aldrig suttit o ätit frukost ihop alla 4.
    Jag är aldrig hungrig på morgonen, men jag brukar ändå sitta med när sonen äter. Jag tänker att det inte är så kul att sitta helt ensam vid frukostbordet.
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • Majsan70
    tahira skrev 2012-01-21 17:26:41 följande:
    Jag är aldrig hungrig på morgonen, men jag brukar ändå sitta med när sonen äter. Jag tänker att det inte är så kul att sitta helt ensam vid frukostbordet.
    Fast har jag haft ett litet barn som skall äta frukost har jag oxå suttit med...men jag skulle aldrig väcka hela familjen för att vi skulle äta tillsammans. Vansinne i min värld.
  • tackförfisken

Kl 9 " bör" alla vara uppe. Vi turas om att gå upp med den lilla. Dom stora barnen sätter på tv, n om dom vaknar toktidigt.

Svar på tråden Vem får sovmorgon?