Vem får sovmorgon?
Vem tycker ni ska ha sovmorgon och "vila ut" då helgen kommer och på lediga dagar?
Vem tycker ni ska ha sovmorgon och "vila ut" då helgen kommer och på lediga dagar?
Här hemma är det jag som får varje sovmorgon just nu, eftersom jag tar nätterna med vår fyra-månaders. När vi bara hade ett barn som sov hela nätterna delade vi om behovet fanns, eller gick upp tillsammans.
Min snart x-man har tagit sig friheten att sova varenda dag sedan vår första son föddes. Sen inte hjälpa till ett skit på nätterna. Förstår ni varför jag skriver "snart x-man"?
Ingen har automatiskt rätten. Kan man tycker jag man skall få varannan gång även fast vi även tar hänsyn till vem som är tröttast och vem som tog natten. Sover barnet nattetid och båda föräldrarna är trötta så självklart delar man väl på sovmorgnarna på helgerna?
Vi har en morgon var och har haft det så sedan sonen föddes för sex år sedan. Dock är det ju flexibelt såklart. Om någon är extra trött eller så, så får den personen båda sovmorgonarna.
Dock "utnyttjar" inte min man alltid sin sovmorgon, det händer ofta att han går upp med mig och sonen.
Jag, däremot, sover gärna minst till 10
Vi kör varannan metoden men oftast går vi upp samtidigt och äter frukost men vill den andra promt ha sovmorgon så kör vi lite varannan =)
När barnen inte vaknar på nätterna: varannan.
När barnen vaknar på nätterna: den som har nätterna.
Kl 9 " bör" alla vara uppe. Vi turas om att gå upp med den lilla. Dom stora barnen sätter på tv, n om dom vaknar toktidigt.