• Agent 355

Vem får sovmorgon?

Vem tycker ni ska ha sovmorgon och "vila ut" då helgen kommer och på lediga dagar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem får sovmorgon?
  • tahira
    Archandra skrev 2012-01-21 21:59:38 följande:
    Hemma hos oss är det jag som alltid får sovmorgon. Vår dotter är drygt ett år men är fortfarande vaken två till fyra gånger per natt och snuttar av mig- 
    Oh, jisses, hur pallar du med det?
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • Archandra
    tahira skrev 2012-01-21 22:02:53 följande:
    Oh, jisses, hur pallar du med det?
    Fram tills hon var åtta månader åt hon upp till elva gånger per natt. Då var det jobbigt! Jag är glad att det bara är två till fyra ggr nu. Jag fixar det genom att gå och lägga mig relativt tidigt, så att jag i alla fall får några timmars obruten sömn. Totalt försöker jag alltid se till att ha minst åtta timmar i sängen. På helgerna försöker jag sova ikapp, så det har inte blivit så många längre helgutflykter sedan lillasyster föddes. Men visst är man trött...
  • tahira
    Archandra skrev 2012-01-21 22:39:26 följande:
    Fram tills hon var åtta månader åt hon upp till elva gånger per natt. Då var det jobbigt! Jag är glad att det bara är två till fyra ggr nu. Jag fixar det genom att gå och lägga mig relativt tidigt, så att jag i alla fall får några timmars obruten sömn. Totalt försöker jag alltid se till att ha minst åtta timmar i sängen. På helgerna försöker jag sova ikapp, så det har inte blivit så många längre helgutflykter sedan lillasyster föddes. Men visst är man trött...
    Har ni funderat på att sluta amma? Eller du vill fortsätta?
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • Your Mama Bear

Vi tar en morgon var. När jag var föräldraledig var pappan hemma tre dagar i veckan (fredag till söndag) och då fick jag två sovmorgnar. Inte mer än rättvist med tanke på att jag ammade 10 gånger per natt. Fast det gör jag visserligen idag också.

• cosinus

Här har jag lördagarna och sambon söndagarna.

När minsta var nyfödd så tog jag alla nätter själv men fick sova med henne alla mornar (hon var morgontrött redan då). Han fick helt enkelt synka sin sömn med de tre större så han gick runt med att kliva upp varje morgon (hon är född på sommaren så det funkade tills skolan började)

Är man så trött att man behöver mer sömn får man krascha med barnen kl 8 några kvällar tills man är ikapp.

• Anna Paulita
    Toppen9 skrev 2012-01-21 21:31:14 följande:
    Inte är det jag iaf :-/
    Sambon tar 99,9% av alla sovmorgonar. Ibland får jag en och då ska jag vara så tacksam resten av veckan, bläää säger jag bara!

Varför accepterar du det?
  • TwistedSister

Äsch sovmorgon är överskattat och sabbar bara dygnsrytmen. Den som har jobbat hela veckan och nattat/tagit hand om barnen kan lika gärna fortsätta på det inslagna spåret och kliva upp med barnen i ottan lördag och söndag med.

• Annma

Vi får bägge sovmorgon, eftersom vi har en liten morgontrött tjej.

• Ellikapellika

Jag Flört
    Jag har mycket större sömnbehov än mannen och är den som vaknar på natten med ev.ledsna barn.
    Just nu sover jag som en kratta pga graviditeten, vaknar på natten och kan inte somna om. När jag väl sover drömmer jag bara konstiga drömmar.

Numera är barnen så stora så de roar sig själva på morgonen så jag brukar få sova även om mannen inte är hemma och kan ta dem, fast inte jättelänge.
    Idag sov mannen länge, ända till halv elva mot normalt 8-8.30.
    Jag sov hela förmiddagen, men var upp och gav barnen frukost + en uppstigning till när tösen vill ha hjälp med en sak. 

Svar på tråden Vem får sovmorgon?