Vem får sovmorgon?
Vem tycker ni ska ha sovmorgon och "vila ut" då helgen kommer och på lediga dagar?
Vem tycker ni ska ha sovmorgon och "vila ut" då helgen kommer och på lediga dagar?
den som nattammar och/eller har störst sömnbehov?
Här tar vi varsitt barn, men eftersom jag nattammar och har störst sömnbehov får jag sova. oavsett vem som jobbar.
Den som är tröttast, ofast jag :-P
Vi är väldigt morgon pigga i vår familj. Det är nog jag som sover längst om jag får och då sover jag till 7-8 på morgonen
Här hemma är det jag som har sovmorgon på helgerna, maken går upp med dottern!
Annat: JAG får självklart sovmorgon, hela tiden
Sambon är inte intresserad eftersom han aldrig kan ligga kvar i sängen längre än till 07.00 !!
om man har barn som sover hela natten så delar man 50/50.
har man barn som vaknar på nätterna och äter flera gånger så är det den som går upp flest gånger om nätterna som får sova ut på helgen.
Vi har alltid tagit varsin sovmorgon. Oavsett om det är jag som gått upp och matat flera gånger varje natt. Han jobbar heltid och är borta långa dagar och förtjänar också att få sova ut!
Jag får sova hur länge jag vill på lördagar och min man får sova på söndagar.
vi har sovmorgon vars en helgdag
Inte är det jag iaf :-/
Sambon tar 99,9% av alla sovmorgonar. Ibland får jag en och då ska jag vara så tacksam resten av veckan, bläää säger jag bara!
Hemma hos oss är det jag som alltid får sovmorgon. Vår dotter är drygt ett år men är fortfarande vaken två till fyra gånger per natt och snuttar av mig- Det är alltså jag som tar alla nätter. Maken är föräldraledig just nu och tar kvällarna så att jag hinner sova några timmar innan det är dags för första nattamningen. Jag jobbar heltid på vardagarna. Maken har mycket lättare att sova på dagen (samtidigt som dottern). Sammanfattningsvis är det jag som får sovmorgon medan maken vilar senare på dagen.