Anonym (Spännande) skrev 2012-01-25 09:45:44 följande:
Tack!
Jag förstår precis de blandade kännslorna du beskriver!
Tydligen har den här lilla killen väntat över ett halvår på rätt familj så jag hoppas att det går fort för hans skull, varken det blir hos oss eller hos någon annan...
Har du erfarenhet av att ta emot barn med diagnos? Jag vet väldigt lite om den här killen men tydligen är han nyutredd för misstanke om diagnos, mer vet vi inte. Jag vill ju veta allt nu =)
Jag har jobbat 13år i olika boenden för funktionshindrade, både för barn och vuxna och 4år på förskola så jag känner mig väldigt rustad med både kunskap och erfarenhet.
Tack igen för att du svarade!
Vi har tagit emot barn som också har påbörjat utredning om diagnos och även barn med diagnos, men jag tycker att man har fått mycket hjälp och stöttning under uppdraget.
Det har jag suttit och funderat på många gånger varför kanske inte bio familjen fått den dygnet runt stöttning vi fått, då kanske inte så många barn skulle bli placerade.
Det låter som du är riktigt rustad för detta =) Jag har själv också jobbat med människor i många år, jag skulle inte beskriva det som ett val i livet utan ett kall =)
Sen vill jag gärna skriva ett par ord till anonym blää....det är tråkigt att du har dåliga erfarenheter av familjehem men alla är inte lika.
Jag har aldrig tyckt illa om någon bio förälder....jo en faktiskt men det var innan jag blev familjehem och det var min biomormor....min mamma var familjehemsplacerad. men det är en annan historia det =)
mvh