• skmi

vad är eran hobby? jag har ingen...

Jag är en 22 årig tjej som inte har något intresse.. Jag är less på att komma hem från jobbet och känna mig rastlös och uttråkad.. så snälla hjälp Har ni någon rolig hobby att dela med er av?

• Svar på tråden vad är eran hobby? jag har ingen...
  • Diablo

Jag har många, sysslar dock inte med alla på en gång. Jag rider, tävlingscyklar, trädgårdsdesign, keramik, målar olja, jag har tre hundar, jag är saltvattenakvarist mm

Har man tur behöver man inget vett!
  • Psyke

Läsa, träna (fast det var länge sedan), simma, ett tag spelade jag ett onlain datorspel (mest för att umgås med människor över hela världen), dyka.

• Anova

Jag har måååånga hobbies.

Jag älskar musik. Jag bloggar om det, jag går ofta på konserter, lyssnar varje dag efter något nytt/bra, jobbar extra som arrangör av musikevenemang. 

Jag sitter i flera styrelser. Det innebär att jag går på möten, utvecklar företag/föreningar, träffar engagerande människor, åker på trevliga konferenser osv. Är man yngre (dvs under 50) är det många föreningar som är positiva till att man engagerar sig.

Jag målar. Jag är inte så duktig, men jag försöker och övning ger färdighet. Går studiecirkel och träffar andra som målar och har det trevligt tillsammans.

Jag pysslar. Jag är helsåld på papper, viker origami (figurer av papper), gör egna lådor (presentlådor), lite scrapping (egna julkort exempelvis). Jag virkar. Jag gör egna smycken, både traditionella i tenntråd och skinn, och pärlsmycken. Jag fotar och pysslar med bilderna i bildprogram. (har både ställt ut målningar och bilder). 

Försöker sammanställa min släktkrönika. Jag släktforskar, fikar med släktingar och pratar om gamla tider. Skriver ner i en bok för att ha sedan de gått bort.   

Sen läser jag böcker, löser sudoku, surfar på intenet, ser film, och klottrar på Familjeliv.

• broglo

Jag sjunger i kör - det har jag gjort nästan hela livet. Innan jag fick barn var jag också volontär i en biståndsorganisation. Det var kul och jag fick många härliga vänner genom det, men just nu hinner jag helt enkelt inte.

Här hemma går det lite i vågor. I perioder stickar jag eller läser mycket. Just nu orkar jag dock inte riktigt utan fastnar framför datorn. 

• nevermind

Jag har inte heller nån hobby... Aldrig haft. Svårt på jobbintervjuer när dom frågar.

• zid

Hm jag har egentligen ingen seriös hobby, men vad jag gör på min lediga tid är att;

Sjunga/spela gitarr, gärna egna låtar, jag är JÄTTEDÅLIG på det men tycker det är väldigt roligt.

Sticka har jag börjat med på sistonne, mössor mest. Gärna "fula" som jag ger till min sambo sen, han gillar fult.

Förr gjorde jag egna smycken, som jag gav till mig själv, för jag gillar också fult.

Ritar lite ibland, försöker mig på att rita av någon bild men det är sällan det blir klart innan jag börjar på nästa.

Lär mig lite webdesign och programmering.

Spelar datorspel.

Nu senast har jag börjat träna en del, och bloggar om det.

Cut off your nose to spider face
  • gullehjärtat

Blogga, inreda, fota, måla..men först och främst mina barn :)

Sen som någon annan skrev så är Google nästan som en hobby, söker på något varje dag, spännande och lärorikt....faktiskt :)

ljuvligtvitt.blogg.se

• Erin

Vilka intressanta hobbies ni har...!

• smultronflickan88

Hästar. Mina kaniner. Min hund o the Sims :)

Svar på tråden vad är eran hobby? jag har ingen...