• Anonym (Less)

Hon väljer dildon före mig

Hej!
    Min sambo och jag har varit tillsammans i 2,5 år. Vi har det jättebra på alla sätt, förutom när det kommer till sex. Vi har sex knappt 1 gång i veckan. Jag skulle vilja ha sex 4-5 ggr i veckan, hon säger sig vara nöjd med läget som det är.

Till saken hör att hon flera ggr i veckan använder sin dildo när hon är själv. Jag har frågat varför vi inte har mer sex om hon ändå är kåt och vill använda dildon. Hon menar att hon inte är direkt kåt när hon tar till dildon, utan har mer en känsla av att hon måste få komma. Det liksom kliar i henne och hon måste därför använda dildon. Hon kan inte komma när vi har sex (det har hon aldrig kunnat med tidigare partners heller) så dildon blir ett sätt att få komma. Hon kör inte upp dildon i fittan utan använder vibratorn för att stimulera klitoris.

Jag kan inte hjälpa att jag ändå tycker det är märkligt. Om man vill använda dildon, är man väl kåt och sugen på sex. Eller? När tar ni tjejer till dildon? Är det alltid som ersättning för vanlig sex, eller kan det vara ett komplement?

Blir ledsen av att hon använder dildon då det känns som att hon väljer den framför mig. Undrar om hon gillar att ha sex med mig överhuvudtaget...

Vad säger ni tjejer? Hur ska jag uppfatta detta?

• Svar på tråden Hon väljer dildon före mig
  • Anonym (Skillnad)
    dendärdamen skrev 2012-01-23 18:26:52 följande:
    Jag tycker att det är ett problem.

Om en man runkar så mycket att han inte vill ha sex - då blir sexlivet lidande och då klagas det.
    Om en kvinna onanerar mycket och inte vill ha sex vilket i detta fall leder till att deras gemensamma sexliv blir lidande då är det helt okej?

Nej, jag tycker du ska prata med henne och förklara. Och återigen, om hon inte kan komma under erat sex och det är det hon är ute efter tycker jag att en vibrator vore perfekt! =) 
    Men vad är det som säger att hon skulle bli mer sugen på partnersex om hon slutade onanera?

Men helt klart borde de jobba på att kunna göra så att hon kommer även när de har vanligt sex! Med eller utan hjälpmedel.
  • dendärdamen
    Anonym (Skillnad) skrev 2012-01-23 18:30:22 följande:
    Men vad är det som säger att hon skulle bli mer sugen på partnersex om hon slutade onanera?

Men helt klart borde de jobba på att kunna göra så att hon kommer även när de har vanligt sex! Med eller utan hjälpmedel.
    Det är givetvis ingenting man kan veta först hon slutar onanera och har sex istället.
    Vissa blir ju lätt lata och vill ta den "enkla" vägen - vilket är helt okej, OM inte det gemensamma sexlivet blir lidande.

Jag vet också att det är två helt olika saker och det är givetvis mindre krävande att sitta för sig själv och ha det skönt, speciellt om man inte kan komma under sex. Men eftersom det ÄR ett problem för Ts  då han hellre vill ha mer sex så tycker jag att dem ska prata om det, införskaffa lite leksaker och ser hur det går.

Om hon fortfarande bara vill leka med sig själv får ju Ts ta ställning till om han vill vara delaktig i sådana tråkigheter.

Hade min sambo bara runkat och inte velat ha sex (utan några bra skäl) hade jag nog blivit väldigt ledsen och det är viktigt att partnern förstår det. 
  • starchild81

om jag hade en tjej som skulle gjort så skulle jag shoppa en uppblåsbar barbara blåst upp den o lagt den på hennes sängplats när hon inte var hemma.

Det skulle ta hus i helvete men jag skulle ta det och sagt hellre det än att jag går ut och är otrogen för att få ha sex....... 

• Anonym (Less)

Tack för era kloka synpunkter. Jag hade inte haft problem med att hon onanerar om vi hade haft normalt mkt sex. Men det kanske är så att vi inte hade haft ner sex om hon avstod dildon. Dvs att hennes skäl till att hon onanerar är andra än att hon föredrar dildon framför sex med mig. Ngn sa att det kan vara för att komma ner i varv som hon onanerar. Just det har hon faktiskt nämnt som ett av skälen

• Anonym (Hanna)
    dendärdamen skrev 2012-01-23 18:26:52 följande:
    Jag tycker att det är ett problem.

Om en man runkar så mycket att han inte vill ha sex - då blir sexlivet lidande och då klagas det.
    Om en kvinna onanerar mycket och inte vill ha sex vilket i detta fall leder till att deras gemensamma sexliv blir lidande då är det helt okej?

Nej, jag tycker du ska prata med henne och förklara. Och återigen, om hon inte kan komma under erat sex och det är det hon är ute efter tycker jag att en vibrator vore perfekt! =) 

Fast det kan ju finnas miljoner orsaker till att hon inte vill ha sex? Tror garanterat att det inte beror på att hon onanerar. Och för mig är det ingen skillnad om det handlar om en man eller kvinna.

Självklart ska de prata med varann. Och ta reda på varför hennes sexlust har minskat.
  • zygoma girl

Förstår hon ens att du tycker det är ett problem? För ett problem är det ju - för dig.

Jag kan mycket väl förstå känslan av att känna sig ratad när hon hellre onanerar än har sex med dig. Samtidigt förstår jag henne - om hon inte får orgasm vid vanligt sex så är det klart att det inte är lika attraktivt som om hon får orgasmer.

Hon har kommit på hur hon ska få orgasm - kanon! Ta med er dig in i sängkammaren när ni är tillsammans. Börja med att du "onanerar" åt henne om inte annat.

• Anonym

Berätta för henne precis vad du känner och använd dildon ihop, undersök nya sätt och nya leksaker som kan hjälpa henne att komma. Jag kan "lova" att det blir mkt bättre och roligare för er båda då. För ingen vill ju se den andre gå "lott lös"

Jag kan själv känna för att enbart få komma ibland utan att vara kåt och det är ärligt talat den enda gången jag onnanerar. Dock är det inte enbart vid onnani som jag kan komma utan även vid sex oxå.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Less) skrev 2012-01-23 18:40:24 följande:
    Tack för era kloka synpunkter. Jag hade inte haft problem med att hon onanerar om vi hade haft normalt mkt sex. Men det kanske är så att vi inte hade haft ner sex om hon avstod dildon. Dvs att hennes skäl till att hon onanerar är andra än att hon föredrar dildon framför sex med mig. Ngn sa att det kan vara för att komma ner i varv som hon onanerar. Just det har hon faktiskt nämnt som ett av skälen

När minskade ert sex?
    Har hon sagt varför hon inte har lust att ha sex med dig så ofta som du vill?
    Lyssnar du på henne när det gäller sex? VET du vad hon tycker är skönt?
  • Anonym (kunde varit jag)

Kunde ha varit mig i tidigare förhållanden. Jag ville sällan ha sex men använde ofta min vibrator. Sexlusten var det ju egentligen inget fel på, det var bara det att jag aldrig kom under sex och jag tappade liksom helt lusten för att ha sex.

Mitt tips är att ta med dildon i ert sexliv tillsammans. Hjälp henne att komma!

Nu har jag ett riktigt bra sexliv där min partner ser till att jag får orgasm varje gång. Jag har inte samma behov av min vibrator längre även om det såklart händer att jag onanerar men då är det ju mer av andra skäl och inte som det var förr.

• Anonym (Skillnad)
    Anonym (Less) skrev 2012-01-23 18:40:24 följande:
    Nu vet jag ju NOLL om hur det ser ut de gånger ni väl har sex, men tar ni det lugnt? Kan hon komma vid oralsex? Har ni kört långa förspel så att hon hinner bli tokkåt? Att lära sig komma av penetrerande sex är inte helt snutet ur näsan om man inte alltid har kunnat det. Långsamt och taktfast gnuggande i missionärsställningen kan funka. Kan hon komma om du smeker henne med fingrarna?
Svar på tråden Hon väljer dildon före mig