• Anonym (Less)

Hon väljer dildon före mig

Hej!
    Min sambo och jag har varit tillsammans i 2,5 år. Vi har det jättebra på alla sätt, förutom när det kommer till sex. Vi har sex knappt 1 gång i veckan. Jag skulle vilja ha sex 4-5 ggr i veckan, hon säger sig vara nöjd med läget som det är.

Till saken hör att hon flera ggr i veckan använder sin dildo när hon är själv. Jag har frågat varför vi inte har mer sex om hon ändå är kåt och vill använda dildon. Hon menar att hon inte är direkt kåt när hon tar till dildon, utan har mer en känsla av att hon måste få komma. Det liksom kliar i henne och hon måste därför använda dildon. Hon kan inte komma när vi har sex (det har hon aldrig kunnat med tidigare partners heller) så dildon blir ett sätt att få komma. Hon kör inte upp dildon i fittan utan använder vibratorn för att stimulera klitoris.

Jag kan inte hjälpa att jag ändå tycker det är märkligt. Om man vill använda dildon, är man väl kåt och sugen på sex. Eller? När tar ni tjejer till dildon? Är det alltid som ersättning för vanlig sex, eller kan det vara ett komplement?

Blir ledsen av att hon använder dildon då det känns som att hon väljer den framför mig. Undrar om hon gillar att ha sex med mig överhuvudtaget...

Vad säger ni tjejer? Hur ska jag uppfatta detta?

• Svar på tråden Hon väljer dildon före mig
  • Anonym (tillsammans)

har ej läst alla svar så ursäkta om det blir omtjat.

Det är väl en ganska enkel ekvation: om hon fick utlösning vid sex med dig så skulle hon troligen inte behöva ta till dildon eftersom hon då skulle komma. Att hon inte fått det med andra parterns är ju möjligt (eller nåt hon säger för att inte göra dig ledsen)

Tänk dig själv om det var du som inte kunde få utlösning vid sex med henne, men du kunde få det när du gjorde det själv, skulle du verkligen avstå från att göra det själv då?  Skulle du då tycka det var så kul med en partner som ville 4-5 ggr/veckan medan du själv var nöjd med en gång?

Ni kan väl ha sex och leka med dildon tillsammans, så att hon kan komma när ni har sex? Jag är helt övertygad att om DU lyckas få henne komma blir det en fantastisk upplevelse för er båda och hon kommer vilja ha sex oftare om hon ser att det går att komma då.  leksaker kan ju vara väldigt kul. Lycka till!

• Anonym (Skillnad)
    Anonym (tillsammans) skrev 2012-01-23 19:28:07 följande:
    har ej läst alla svar så ursäkta om det blir omtjat.

Det är väl en ganska enkel ekvation: om hon fick utlösning vid sex med dig så skulle hon troligen inte behöva ta till dildon eftersom hon då skulle komma. Att hon inte fått det med andra parterns är ju möjligt (eller nåt hon säger för att inte göra dig ledsen)
    Nja, nu förenklar du ekvationen lite FÖR mycket. Bara för att man har bra sex och kan komma då (med eller utan hjälpmedel) så gör ju inte det att behovet av egensex försvinner!

Onani är INTE något slags bevis för att partnersexet per definition är dåligt!
  • Anonym

Det är inte så konstigt att hon väljer dildon framför sex om hon aldrig kommer vid samlag. Det kan vara mysigt och bra med sex ibland utan att komma, men 4-5 gånger i veckan och inte en enda orgasm på det är bara jobbigt och ger skavsår för ingenting. Jag hade också jättesvårt att komma tillsammans med någon annan tidigare. Jag var osäker och vågade inte ta ansvar för min egen orgasm, kan dessutom över huvud taget inte komma vaginalt. Då var det lättare och kändes tryggare att fixa det själv, ifred. Men sedan började jag själv se till att få orgasm under sex. Genom att antingen använda fingrarna på mig själv eller att använda en dildo, samtidigt som samlaget pågick. Det funkar jättebra och gör själva sexet betydligt mer värt. Speciellt efter att jag sedan lärde upp min sambo så att han också kan få mig att komma med hjälp av fingrarna eller en dildo (även om det fortfarande ofta är smidigast att jag gör det själv).

Fråga din tjej om hon inte vill lära dig hur hon gör. Eller om hon inte kan inkludera dildon nästa gång ni har sex.

• Anonym (lyssna)
    Anonym (Skillnad) skrev 2012-01-23 19:31:24 följande:
    Nja, nu förenklar du ekvationen lite FÖR mycket. Bara för att man har bra sex och kan komma då (med eller utan hjälpmedel) så gör ju inte det att behovet av egensex försvinner!

fast nu gällde inte inlägget nån generell sanning om onani utan om att TS tjej inte kommer vid sex.. I det läget är det väl ganska rimligt att anta att hon väljer onani med orgasm hellre än samlag med frustration..

Alla som skulle göra ett annat val än henne kan väl säga det.. gissar att det inte är så många..
    Hur skulle du själv göra, TS, om du stod inför det valet...
  • Anonym (Less)

Tack alla för era synpunkter. Även om jag ju inte har några säkra svar på varför hon onanerar mer än hon vill ha sex, förstår jag mkt mer om hur ni tjejer fungerar. Har därmed också större förståelse för varför hon behöver onanera. Ska definitivt föreslå att hon använder dildo el motsv samtidigt som vi har sex!

• Anonym

jag har aldrig kunnat komma vid sex däremot om ja onanerar själv eller killen slickar mig tills det får för mig. men aldrig under själva sexet har ja kommit.

• Sapphiire

Livet är för kort ts, gå vidare.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Less) skrev 2012-01-23 19:58:42 följande:
    Tack alla för era synpunkter. Även om jag ju inte har några säkra svar på varför hon onanerar mer än hon vill ha sex, förstår jag mkt mer om hur ni tjejer fungerar. Har därmed också större förståelse för varför hon behöver onanera. Ska definitivt föreslå att hon använder dildo el motsv samtidigt som vi har sex!

Och du, fråga henne om ni ska testa några grejer för att se om hon kan komma med dig som hjälp?

Gillar hon oralsex? Kan säga att alla mina kompisar kan komma vid oralse, men inte vid enbart penetrering.
    Kanske ska sexet enbart handla om henne ett par gånger? Då de faktiskt enbart handlat om din orgasm tidigare..
  • Anonym

Kan bara säga att jag vet hur det känns TS, jag och mitt ex som hon e numera hade nästan aldrig sex för att hon aldrig ville, hade ofta huvudvärk och sånt. ( Tror det va nästan ett år sedan när det tog slut ) Däremot använde hon sin vibrator ett par gånger i veckan.   Så jag vet precis hur du känner. Jag kan bara ge dig rådet att försöka prata med henne om det och förklara hur du känner. Vi försökte med en sexrådgivare men tyvärr fick vi aldrig tag på någon bra och som förstog min frustration.  Jag vet ju inte hur erat sexliv och sånt är förövrigt mer än det du har skrivit här, men försök med lite byteshandel. T.ex om hon ber dig diska eller dammsuga så svara att det kostar och om hon frågar hur mycket säg att du tar bara betalt i natura....;)

Hoppas det löser sig för er, ni kan ju kanske bara vara inne i en svacka just nu....  

• Anonym (Hanna)
    Anonym skrev 2012-01-23 20:24:28 följande:

Kan bara säga att jag vet hur det känns TS, jag och mitt ex som hon e numera hade nästan aldrig sex för att hon aldrig ville, hade ofta huvudvärk och sånt. ( Tror det va nästan ett år sedan när det tog slut ) Däremot använde hon sin vibrator ett par gånger i veckan.   Så jag vet precis hur du känner. Jag kan bara ge dig rådet att försöka prata med henne om det och förklara hur du känner. Vi försökte med en sexrådgivare men tyvärr fick vi aldrig tag på någon bra och som förstog min frustration.  Jag vet ju inte hur erat sexliv och sånt är förövrigt mer än det du har skrivit här, men försök med lite byteshandel. T.ex om hon ber dig diska eller dammsuga så svara att det kostar och om hon frågar hur mycket säg att du tar bara betalt i natura....;)

Hoppas det löser sig för er, ni kan ju kanske bara vara inne i en svacka just nu....  

Kan direkt säga att ditt tips inte kommer att fungera.Man måste ta reda på varför lusten har minskat. Och sen så måste ju ts partner vilja ha mer lust, hon kanske är nöjd som det är?

• Anonym (likadan)

jag är nog lite som din tjej. onanerar ofta med hjälpmedel med vill sällan ha sex  (vilket iof har en helt annan förklaring men det hör inte hit). den stora skillnaden är nog att jag kan komma även vid samlag.

men det jag framför allt vill säga med mitt inlägg är att jag förstår precis vad din tjej menar med att hon inte direkt är kåt utan mer behöver/vill komma. onanin blir en avslappningsteknik/sätt att stressa ned.  onani med dildo/virbator är definitivt ett komplement t sex som inte ens riktigt tävlar i samma liga.  för mig är det nästan två olika saker. 

däremot förstår jag att det känns trist för dig att känna det som att du blir bortvald. jag tror som många andra att det säkert även handlar en hel del om att hon inte kommer vaginalt. i en perfekt värld/relation har man sex så mkt som båda vill och dessutom onanerar så mkt/lite som man själv vill som "komplement". köp en vibrator  ni kan använda tillsammans under sexet! det känns kanske lite konstigt i början men livet är för kort för att man ska låta sig begränsas av ideer om hur saker bör eller ska vara. 

rekommenderar varmt det här ägget. prisvärt, starka vibrationer och lättanvänt.  http://www.lovetool.se/visa_produkt.asp?id=345&t=Egg+Smoothie&lang=sv

• Anonym (tillsammans)

Det har jag över huvud taget aldrig påstått heller. Vet inte riktigt varför du tolkade mitt inlägg så?

Det jag var ute var hur jag tolkade det som TS beskriver, att partnern verkade föredra dildon för att komma, som hon ju själv sagt.
  • Anonym

Håller helt med här!

Sex med en annan person är inte bara en fråga om att vara kåt och att få komma. Det är att umgås intimt och kräver samspel och kommunikation. Att onanera är att få vara ifred med egna tankar och egen njutning. Man kan behöva båda. 

Förresten kan man finna samspelet vid sex så krävande att man drar sig för det. 
  • KaneL7

Jag skulle personligen använda dildon efter sexet i sånna fall, så skulle båda bli nöjda. Plus att det är lättare och går snabbare för henne att komma då!

• Tom Araya
    Anonym skrev 2012-01-23 20:00:44 följande:
    jag har aldrig kunnat komma vid sex däremot om ja onanerar själv eller killen slickar mig tills det får för mig. men aldrig under själva sexet har ja kommit.
    Ursäkta mitt något nazistiska beteende med påpekande av bagateller men....
    Även onani och oralsex är enligt min definition former utav sex.
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2012-01-23 21:47:26 följande:
    Förresten kan man finna samspelet vid sex så krävande att man drar sig för det. 
    Då ska man nog ta sig en rejäl funderare över förhållandet.
Svar på tråden Hon väljer dildon före mig