• Anonym (Less)

Hon väljer dildon före mig

Hej!
    Min sambo och jag har varit tillsammans i 2,5 år. Vi har det jättebra på alla sätt, förutom när det kommer till sex. Vi har sex knappt 1 gång i veckan. Jag skulle vilja ha sex 4-5 ggr i veckan, hon säger sig vara nöjd med läget som det är.

Till saken hör att hon flera ggr i veckan använder sin dildo när hon är själv. Jag har frågat varför vi inte har mer sex om hon ändå är kåt och vill använda dildon. Hon menar att hon inte är direkt kåt när hon tar till dildon, utan har mer en känsla av att hon måste få komma. Det liksom kliar i henne och hon måste därför använda dildon. Hon kan inte komma när vi har sex (det har hon aldrig kunnat med tidigare partners heller) så dildon blir ett sätt att få komma. Hon kör inte upp dildon i fittan utan använder vibratorn för att stimulera klitoris.

Jag kan inte hjälpa att jag ändå tycker det är märkligt. Om man vill använda dildon, är man väl kåt och sugen på sex. Eller? När tar ni tjejer till dildon? Är det alltid som ersättning för vanlig sex, eller kan det vara ett komplement?

Blir ledsen av att hon använder dildon då det känns som att hon väljer den framför mig. Undrar om hon gillar att ha sex med mig överhuvudtaget...

Vad säger ni tjejer? Hur ska jag uppfatta detta?

• Svar på tråden Hon väljer dildon före mig
  • Loriyana

Ingen aning, har aldrig använt en dildo.

• Anonym (Less)

Hanna: sexet blev sämre för ca ett år sedan. Trots att vårt förhållande är minst lika bra nu. Hon säger att hon helt enkelt inte har lust. Hon är nöjd med att ha närhet (vilket vi har mkt) utan sex. Kan det bero på att vi har för mkt vanlig närhet ( kramar, pussar)?

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Less) skrev 2012-01-23 18:57:48 följande:
    Hanna: sexet blev sämre för ca ett år sedan. Trots att vårt förhållande är minst lika bra nu. Hon säger att hon helt enkelt inte har lust. Hon är nöjd med att ha närhet (vilket vi har mkt) utan sex. Kan det bero på att vi har för mkt vanlig närhet ( kramar, pussar)?
    Det var inget som hände då? Nytt preventivmedel? Någon medicin? Någon händelse? Barn? Sjukdom?

Nej det är toppen att ni har mycket närhet! Kan ni prata med varann?
  • Anonym (Less)

Nej, inget har hänt som borde påverka sexlivet negativt. Tvärtom blir nog vårt förhållande starkare o starkare. Det är bara sexlivet som inte fungerar. Men för mig har det blivit jobbigt. Blir sexuellt frustrerad!

• Anonym (Less)

Just sexlivet är ju lite känsligt att prata om. Men generellt kan vi prata med varandra bra

• Anonym

Det låter som en omvänd situation som många kvinnor skriver om porr och runkning, undrar om det kan ha ett samband? Obestämd

Känner du dig bortvald som man alltså? Att dina grejor inte är tillräckliga för att ge henne njutning? Hur ofta onanerar hon? Det låter ju som det är det enda hon gör när jag läser ditt inlägg. Vad menar hon med kliar? Onanerar hon för att hon är tvångsmässig eller är hon verkligen kåt?

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Less) skrev 2012-01-23 19:09:04 följande:
    Just sexlivet är ju lite känsligt att prata om. Men generellt kan vi prata med varandra bra

Så egentligen så vet du inte om hon är missnöjd med ert sexliv?

Onanerar du?
  • Elänåår

Varför inte stimulera med dildon när ni har sex? Dubbelt så skönt ju :) Idé bara inte läst mer än trådstarten... 

• Emmi27

Varför inte använda vibratorn när ni har sex? Jag skulle också känna mig ledsen om min sambo gjorde så. Om hon nu känner att hon behöver få orgasmer så är det väl bättre att ni hjälps åt. Låter som hon tar den enklaste och bekvämaste vägen dit för om hon involverar dig måste hon ju engagera sig.

• HannaS86

Jag har bara läst några svar men jag tycker de är lite taskiga. Hade tråden varit omvänd med en kvinna som vill ha mer sex men partnern väljer att runka istället eller ännu värre *hemska tanke* använder någon sexleksak hade det nog låtit i still med "ställ ultimatum" eller "lämna svinet".

Jag kan förstå hur din flickvän upplever sexet. Jag kan inte komma särskilt ofta av enbart penetrativt sex, däremot kan jag komma hur många gånger som helst om man smeker klitoris samtidigt. Antingen med fingrar eller leksak, vilket som går bra. Det jag tänker på spontant är att du kanske kan förslå att ni använder en vibrator medan ni har sex? Visst att hon kanske vill tillfredsställa sig själv på egen hand ändå men om hon kommer när hon har sex med dig borde hon ju välja sex oftare än nu :) Finns bra vibratorer i alla möjliga former som går att använda medan man har sex. Om inte killen smeker mig/håller vibratorn medan vi har sex gör jag det själv och det är absolut inte negativt för mig, tvärt om. Då kan jag själv få den yttre stimulansen jag vill ha medan han ger mig den inre jag vill ha (för där är inte en dildo tillfredsställande för mig jämfört med riktiga varan). Plus att det faktiskt känns ganska sexigt att komma om och om igen ;)

Tänkte tipsa om en vibrator jag gillar som är rätt lik de som brukar sitta på dildos:
    www.kelkoo.se/c-128001-erotik-sexleksaker/keyword/dolfinger
    Dolfinger är grym =)

Svar på tråden Hon väljer dildon före mig