• olympia71

90-tal

Hjälp mig att komma ihåg,
    vad hade man på sig som 20-åring på 90-talet? Har inte en pinal kvar och kan inte riktigt påminna mig vad jag hade på mig..? Finns det 90-talskläder att köpa någonstans, var?

Om jag minns rätt drack man dom där ljusa, menlösa, spanska flaskölen, alt billigt vitt vin - eller var det bara jag?

• Svar på tråden 90-tal
  • Duckan

Neonfärgat är tillbaka i år! Gå in på närmaste H&M och frossa ts.

• olympia71

Jag minns det där med ljusa jeans, neonfärger, osv som sent 80-tal men jag är kanske helt ute och cyklar???

• Duckan

Vi drack äckliga biliga viner som Vino Blanco (då 42 kr) och La Salle (ca 60 kr).  Den där blåa flaskan, vad hette den nu...Guntrum Riesling!!

• La Lola

Jag hade bla tajts, stora tröjor och moccastövlar upp till knäna.
    Fyllde 20 år 1994.

Vad hade jag mer då.....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • olympia71
    Duckan skrev 2012-02-02 12:05:06 följande:

Vi drack äckliga biliga viner som Vino Blanco (då 42 kr) och La Salle (ca 60 kr).  Den där blåa flaskan, vad hette den nu...Guntrum Riesling!!

*ryser*
  • La Lola
    olympia71 skrev 2012-02-02 12:04:49 följande:
    Jag minns det där med ljusa jeans, neonfärger, osv som sent 80-tal men jag är kanske helt ute och cyklar???
    Ja det känns som 80-tal....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Nemi76

Jag var 14 när 90-talet inleddes men favoritdrinken var Pisang Ambon som med fördel blandades med apelsinjuice Amadeus och Åkesons mousserade viner dracks en del också. Och Jägermeister, fast det smakar ju hostmedicin Hot Shots blandade man också till ibland och alla de där äckliga shotsen med massa godis i!

• Duckan

Var det verkligen skipants på 90-talet? Kan inte minnas att jag hade det på högstadiet (87-90) däremot -86 hade jag det.

Svar på tråden 90-tal