• olympia71

90-tal

Hjälp mig att komma ihåg,
    vad hade man på sig som 20-åring på 90-talet? Har inte en pinal kvar och kan inte riktigt påminna mig vad jag hade på mig..? Finns det 90-talskläder att köpa någonstans, var?

Om jag minns rätt drack man dom där ljusa, menlösa, spanska flaskölen, alt billigt vitt vin - eller var det bara jag?

• Svar på tråden 90-tal
  • Nemi76
    Duckan skrev 2012-02-02 12:09:56 följande:

Var det verkligen skipants på 90-talet? Kan inte minnas att jag hade det på högstadiet (87-90) däremot -86 hade jag det.

Vi hade då skipants på högstadiet för fulla muggar och där gick jag i början av 90-talet. Men som sagt, jag var 14 år 1990 så vi kanske inte var allra mest modemedvetna då
  • La Lola
    Duckan skrev 2012-02-02 12:09:56 följande:

Var det verkligen skipants på 90-talet? Kan inte minnas att jag hade det på högstadiet (87-90) däremot -86 hade jag det.

Vanliga tajts hade jag på gymnasiet....de såg ju ut som dagens leggings...
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Nemi76

Sen beror klädmodet kanske lite på var man bodde, jag bodde i en mindre ort

Men USA-sockor och Reebooks till skipantsen var ett måste!  

• Duckan

Okej, cykelbyxor, Usa-sockar (vad är för ett jädra namn på strumpor egentligen??) och Reebok hade jag

• La Lola
    Nemi76 skrev 2012-02-02 12:13:26 följande:
    Sen beror klädmodet kanske lite på var man bodde, jag bodde i en mindre ort

Men USA-sockor och Reebooks till skipantsen var ett måste!  
    Ja jag bodde också på en liten ort utanför Östersund...
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • olympia71

Dom kläderna ni beskriver hade jag -85 till -87 när jag gick på högstadiet...och det spillde kanske över lite till gymnasiet året efter. -89 hade jag mitt första jobb och då var det mest dräkt. Kan bara inte minnas vad jag hade på fritiden/när jag gick ut?!

• Mamma SL

Magtröja till pösiga jeans med hög midja och avsmalnande ben. Melrose place, Beverly hills, tidiga Vänner och Charmed (Förhäxad) satte nog många trender.

• Duckan

Oh yes, på den tiden hade jag en mage som gick att visa och det gjorde jag!!

• Mamma SL
    Duckan skrev 2012-02-02 15:41:35 följande:
    Oh yes, på den tiden hade jag en mage som gick att visa och det gjorde jag!!
    Ja fast det värsta är väl att många som inte hade en sådan mage visade den mer än gärna ändå:)
Svar på tråden 90-tal