• Anonym (?)

Det luktar död i mitt sovrum

Gick in i mitt sovrum för en stund sedan för att lägga mig och känner direkt när jag kommer in att det luktar död, alltså ruttet, kadaver. Jag blir lite ställd, börjar fundera på vad det kan vara som luktar. Jag började fundera längs med om det kan vara något djur som dött i ventilationen och då slår det mig - vägg i vägg med mitt sovrum ligger vardagsrummet till min granne. Ventilationstrumman går raka spåret in till honom från mitt sovrum, det är ett sådant där gammalt, "öppet" ni vet. Han är rätt gammal, typ 60-70 och sjuk, har svårt att gå och har hjälp i hemmet... Jag kan ju inte gå och knacka på nu kl tolv på natten, men det känns väldigt obehagligt hela grejen. Tänk om han har lämnat in och så ligger man och sover i hans liklukt. *brrr*

Jag vet inte vad jag ville med tråden riktigt, bara få skriva av mig och lufta... :-/

• Svar på tråden Det luktar död i mitt sovrum
  • leia83

Min väninna bodde i en etta förut. Det började lukta riktigt illa i hennes lägenhet och små små flugor spred sig i hela trapphuset och in till henne. Jag ringde polisen en kväll när jag var där och dom kom ut direkt och bröt sig in hos grannen. Han hade legat död i tre månader!! Dom fick sanera hela hans lägenhet och riva ut allt, lik doften hade satt sig i allt. Polisen kommer vist ut och tittar om man ringer angående sånt. Detta var i Malmö dessutom.

• Anonym

Jag är förvånad över hur någon kan veta hur ett lik luktar. Jag har då ingen aning om hur en död människa luktar!

• leia83

Det är inte så svårt att lista ut, har man någonsin kännt lukten av ruttet kött så vet man. I vilket fall som helst så är det en stank som inte är av denna värld och i regel vet man vad det handlar om. Lukten sätter sig i allt!! I minsta por.

Jag har haft hand om många döda i mitt yrke, dom stinker absolut inte på det sättet så snabbt. Men vid ett tillfälle när jag jobbade på sjukhuset så var bårhuset fullt så vi fick ha den döda hos oss i över 12 timmar. Det luktade lite syrligt i hela rummet i slutet. Stank inte men där fanns en annorlunda doft.

• AA2012

Har du sett eller hört din granne på sistonde? Lyssna genom väggen o hoppas det kommer ljud därifrån, har du koll på om det ljuset är igång i lägenheten? Du kan kolla upp din grannes telefonnr på tex. www.hitta.se och ringa med skyddat nr o se om nån svarar.

• Novelli

En granne under mig, då jag bodde i lägenhet, låg död hela juli månad då det var som varmast. Jag kom in i hissen och tyckte det luktade som om någon åkt ner med en påse med matrester, vi har sopsortering. Det luktade alltså som rutten mat som stått en vecka i rumstemperatur och detta var i hissen. Kan gissa att det luktade tio gånger värre inne i lägenheten som fick saneras rejält. Likvätskan hade förstört den fina fiskbens parketten.

Svar på tråden Det luktar död i mitt sovrum