• Emo08

Vi funderar på en trea...

Vill bara skriva att jag är så lycklig just nu! Jag och min make är båda överens om att vi inte känner oss riktigt klara med det här med barn och funderar på att försöka göra ett litet syskon till våra små söner.... Bara att prata om det och att vara överens, att båda känner likadant gör mig så glad! Tar inget för givet och vi kommer inte hålla stenkoll på ägglossning eller så (just nu i alla fall), men vi skyddar oss inte. Händer det så händer det, helt enkelt. Vet på ett ungefär när jag har ägglossning så klart, men ni vet vad jag menar. Men våra söner har vi verkligen medvetet tajmat och det har ju gett resultat, men nu tar vi det lite lugnare. Vår äldste är drygt 3 år och vår yngste är 1,5 år. Hade det tufft med nummer två som sov dåligt i princip hela första året, men tänk vad lätt man glömmer sånt

Ville bara dela med mig av min lycka!

Värme till er alla!

• Svar på tråden Vi funderar på en trea...
  • Aaglars
    Flickan och kråkan skrev 2012-09-11 16:00:24 följande:
    Jag skrev i våras här i tråden att jag var sugen, men att sambon var nöjd med två. Han har nu plötsligt ändrat sig. Lyckades inte nu första månaden, men vi försöker igen . Lite ovant det här. Blev gravid på första försöket både de tidigare gångerna.......men då var jag 32 och 34, nu är jag 37......huva, hoppas att det ska gå ändå.
    Jag var 38år med 1:a. Har nu tre fantastiska underverk
  • Flickan och kråkan
    Aaglars skrev 2012-09-11 17:12:45 följande:
    Jag var 38år med 1:a. Har nu tre fantastiska underverk
    Vad härligt . Man har ju börjat tänka lite......när man börjat bli "gammal" .
  • Aaglars
    Flickan och kråkan skrev 2012-09-11 17:16:44 följande:
    Vad härligt . Man har ju börjat tänka lite......när man börjat bli "gammal" .
    Man är inte äldre än man gör/känner sigKyss
  • Flickan och kråkan
    Aaglars skrev 2012-09-11 17:34:00 följande:
    Man är inte äldre än man gör/känner sigKyss
    JAG känner mig ung.....undrar mest om mitt fortplantningssystem är av samma uppfattning .
  • Emo08

Flickan och kråkan: Vilka underbara nyheter!! Stort grattis! Håller tummarna för att allt går vägen för er!

Själv är jag nu i vecka 19. Ska på RUL onsdag och hoppas så att allt ser bra ut. Ska bli mysigt att få se vår skatt igen.

I går låg jag i soffan med våra söner och tittade på Bolibompa, en på varje arm. Samtidigt sparkade bebis... Vilken lycka!

• Maariee

Hejsan! Är också så sugen på en 3:a. Har 2 tjejer på 3 år och 1,5 år. 17 månader emellan dem. Vill nu,nu men vi väntar nog till nästa år och kör igång bebisverkstan tidigast mars. Då hoppas jag att vi hunnit med att fixa lite mer med huset. Om mannen hade sagt att nu kör vi så hade jag hakat på direkt ;)

• Emo08

Maariee: spännande! Klart ni ska ha en trea

Fått se vår bebis på ultraljudet i dag!! Så härligt!

• Lilla Morran

Har tre men önskar mig en fyra så småningom... Mannen har inte samma längtan... Våra två första kom till genom provrörsbefruktning, medan trean kom som en överraskning när nr två var 16 månader... Jag ville gärna ha tre barn, men när de två yngsta kom så tätt känner jag mig lite snuvad på min sista föräldaledighet, allt gick i ett hela tiden, önskar mig ett barn till när de andra är lite större så att man kan få lite bebistid och njuta lite mer...

• lerumstessan
    Lilla Morran skrev 2012-10-24 04:59:16 följande:
    Har tre men önskar mig en fyra så småningom... Mannen har inte samma längtan... Våra två första kom till genom provrörsbefruktning, medan trean kom som en överraskning när nr två var 16 månader... Jag ville gärna ha tre barn, men när de två yngsta kom så tätt känner jag mig lite snuvad på min sista föräldaledighet, allt gick i ett hela tiden, önskar mig ett barn till när de andra är lite större så att man kan få lite bebistid och njuta lite mer...

Lite så resonerar jag med en eventuell trea. Det skiljer 19 månader på mina två, jag fick plus på stickan dagen innan min första fyllde 1 år..... Allt har gått i ett och båda har haft kolik så det hade varit SÅÅÅÅ mysigt att få en till när mina två är lite äldre så man kan få mysa med EN liten igen..... Däremot då blir det ju så att i det fallet måste man ju hämta/lämna de andra två på dagis 3 dagar i veckan 9-14 och det kommer bli ett jäkla skjutsande och två av dagarna i veckan har man ju tre små bustroll hemma....funderar en massa på om jag kommer orka det och det är detta som gör mig tveksam till en trea.....
    ~¤~Ally 090617 Eddy 110205~¤~ jagochyna.blogspot.com/
  • tiger84

Är med sugen på en 3:à men inte nu!
    Har två grabbar födda jan 08 jan 09
    När 08:an va 3 mån blev jag gravid!
    Barn 1 tog 3 år med kontrollen allt möjligt!
    Båda barnen hade kolik fruktansvärt!! Första barnet skrev från 15-06 på morgon i 3 mån!
    Aldrig mer barn sa jag::)
    OBS va man gravid igen!
    Våra grabbar är det full fart på, ibland önskas nya öron till dom:) men självklart helt underbara!!
    Nu har jag börjat längta efter en trea, mannen börjar ge med sig::) mest rädd för att det barnet oxå ska ha kolik:(

Men min egna lilla plan är att bli gravid sen sommaren/ aug/sep 2014
    Så den kommer till sommaren 2015:)
    Efter sommaren börjar båda skolan!
    Känner som någon skrev innan att man blivit snuvade på bådas uppväxt på något sätt!
    Missade mkt av mina andra graviditet efter som jag hela tiden hade en liten här hemma!
    När han fyllde 1år gick jag på två dagars övertid:)
    Ja som det kan bli::))
    Jag är ärlig oxå suget efter tjej är stort:) lite därför oxå!
    Men blir det en pojk självklart välkommet!!
    Missförstå mig inte!!

Svar på tråden Vi funderar på en trea...