• Emo08

Vi funderar på en trea...

Vill bara skriva att jag är så lycklig just nu! Jag och min make är båda överens om att vi inte känner oss riktigt klara med det här med barn och funderar på att försöka göra ett litet syskon till våra små söner.... Bara att prata om det och att vara överens, att båda känner likadant gör mig så glad! Tar inget för givet och vi kommer inte hålla stenkoll på ägglossning eller så (just nu i alla fall), men vi skyddar oss inte. Händer det så händer det, helt enkelt. Vet på ett ungefär när jag har ägglossning så klart, men ni vet vad jag menar. Men våra söner har vi verkligen medvetet tajmat och det har ju gett resultat, men nu tar vi det lite lugnare. Vår äldste är drygt 3 år och vår yngste är 1,5 år. Hade det tufft med nummer två som sov dåligt i princip hela första året, men tänk vad lätt man glömmer sånt

Ville bara dela med mig av min lycka!

Värme till er alla!

• Svar på tråden Vi funderar på en trea...
  • burnisen

Vi fick vår trea med 3,5 års mellanrum vilket var riktigt lyxigt :) dom stora grabbarna sköter sig mycket själva och leker mkt med varann och jag har fått mkt egentid med mini ;) kan jag rekomendera!

• Emo08

Vecka 12 nu! Någon mer som väntar sin nummer tre?
    Kub-test på måndag. Är nervös och förväntansfull!

• IngGa

Vi väntar en trea! Bf i december.

Har en dotter på 6 och en son på 4. Känns lagom för oss! Ska bli himla spännande med en liten till snart!

Hör många säga att skaffa en tredje var det bästa de gjort! Kul att höra positiva saker!!

• lerumstessan

Åhh  här har ni en till som börjar bli sugen på en trea! Min dotter är 3 och min son 1,5. Egentligen fattar jag inte att jag är sugen då båda har "krånglat" från start med prematurer, kolik på båda, dålig sömn i över 3 år.....men ÄNDÅ! Jag känner mig inte klar och vill gärna gå igenom allt det magiska igen och tänk att få en till liten person som är hälften mig/hälften min man att älska! Jag hade gärna sett att min minsta hinner fylla 3 i alla fall innan det är dags för ett barn till tätt det orkar jag helt enkelt inte.

Min man däremot är helt klar med 2 säger han......hur påverkar man det?

~¤~Ally 090617 Eddy 110205~¤~ jagochyna.blogspot.com/
  • mini bambini
    Emo08 skrev 2012-08-28 13:27:43 följande:
    Vecka 12 nu! Någon mer som väntar sin nummer tre?
    Kub-test på måndag. Är nervös och förväntansfull!

Gick det bra? Vi har fortfarande inte börjat baka, väntar ca 2 månader till eftersom vi ska gifta oss till våren och jag helst inte vill vara höggravid då...
    ♥♥ N 2009 T 2010 ♥♥
  • Aaglars

Vi har en liten trea på 4månader. UnderbartHjärta!

De två stora är 4 resp 2,5år. Hektiskt och intensivt. Men fantastiskt! 

• Flickan och kråkan

Jag skrev i våras här i tråden att jag var sugen, men att sambon var nöjd med två. Han har nu plötsligt ändrat sig. Lyckades inte nu första månaden, men vi försöker igen . Lite ovant det här. Blev gravid på första försöket både de tidigare gångerna.......men då var jag 32 och 34, nu är jag 37......huva, hoppas att det ska gå ändå.

• MEMFS

Vi har två tjejer här hemma, en på 3½ och en på 2 år. Funderar på en trea men är livrädd. Ni som har tre barn, är det stor skillnad att gå från två till tre barn? Vad har ni för bil? osv osv.

♥ Isabell 090304 och Felize 100921 ♥
  • Emo08
    mini bambini skrev 2012-09-11 15:35:56 följande:

Gick det bra? Vi har fortfarande inte börjat baka, väntar ca 2 månader till eftersom vi ska gifta oss till våren och jag helst inte vill vara höggravid då...

Tack för att du frågar! Det gick lysande! Höga fina odds! Såg lilla hjärtat som slog så fint och gulliga små händer och fötter. Längtar redan efter vår lilla bebis...
  • Emo08
    Flickan och kråkan skrev 2012-09-11 16:00:24 följande:
    Jag skrev i våras här i tråden att jag var sugen, men att sambon var nöjd med två. Han har nu plötsligt ändrat sig. Lyckades inte nu första månaden, men vi försöker igen . Lite ovant det här. Blev gravid på första försöket både de tidigare gångerna.......men då var jag 32 och 34, nu är jag 37......huva, hoppas att det ska gå ändå.

Men så spännande!! Det är ju så olika det där med hur lång tid det tar. Vi fick kämpa nästan ett år med vår första och de två andra har i princip blivit till på första försöken. Håller tummarna för att ni plussar snart! Lova att uppdatera oss här!
    Själv har jag nu, i vecka 14, haft en hel del illamående. Framförallt på bussen och tunnelbanan så lite ångestladdat att åka till och från jobbet... Har en påse i handväskan utifall att.
Svar på tråden Vi funderar på en trea...