• grannkatten

Hur fungerar Moviestarplanet?

Hur fungerar Moviestarplanet?

Min 9-åring har fått skapat sig en inloggning hos exet och vill nu spela hemma hos mig. Är det bara på lek och med låtsaspengar? Eller kan man råka klicka på något som kostar riktiga pengar? 
    Hur fungerar spelet i stora drag och vad är poängen med det? 

• Svar på tråden Hur fungerar Moviestarplanet?
  • Mandy62

moviestarplanet går ut på att man ska bli en filmstjärna och bli känd och gå upp i level och göra filmer och bli vip och ha de kul

• Meeeee

Hej! Jag själv har moviestarplanet och det är jätte kul spel! Det är bara vip och så som kostar pengar, men det kan nog inget barn göra själv.... Det är inget "farligt" spel, men det kan vara snusk och sånt i forum och filmer. Så för vissa som blir lätt stötta är nog inte msp ett spel för dem. Har själv fått hat-mejl, hatgubbe osv men jag bryr mig faktiskt inte! Så moviestarplanet är inget " farligt" spel! ;)

• JonteTheSon

ALLA F2P spel har ALLTID en hake. kan vara reklam, extra cookies, eller att man ska betala för riktiga för att komma någonstans i spelet

• Zenitha

Kan man inte skaffa VIP billigare via MSP frå n någon utländsk sajt ?

• JonteTheSon
    Zenitha skrev 2013-11-19 16:56:39 följande:
    Kan man inte skaffa VIP billigare via MSP frå n någon utländsk sajt ?
    Alltså det kostar mer att ringa utomlands...
  • Tjenare01

hej jag är 12 och spelar moviestarplanet Kyss  jag preovade bli vip och har blivit vip typ 10 gånger i ett år 2gånger men jag sparar mina egna pengar så jag köper vipen själva så ja eller ger pengar till dem äldre!

• Zenitha
    JonteTheSon skrev 2013-11-19 22:54:43 följande:
    Alltså det kostar mer att ringa utomlands...
    Vaddå ringa? Det är kanske billigare att bli medlem från en utländska sajt.
  • JonteTheSon
    Zenitha skrev 2013-11-22 22:20:03 följande:
    Vaddå ringa? Det är kanske billigare att bli medlem från en utländska sajt.
    Du ringer/smsar till ett speciellt nummer för att få cash på msp.
  • Zenitha
    JonteTheSon skrev 2013-11-23 16:55:45 följande:
    Du ringer/smsar till ett speciellt nummer för att få cash på msp.
    Har aldrig hört talas om- min dotter använder s.k. starcoins i spelet sin hon får i spelet genom att göra olika saker. Använder man andra "pengar" om man är VIP, alltså?
Svar på tråden Hur fungerar Moviestarplanet?