• grannkatten

Hur fungerar Moviestarplanet?

Min 9-åring har fått skapat sig en inloggning hos exet och vill nu spela hemma hos mig. Är det bara på lek och med låtsaspengar? Eller kan man råka klicka på något som kostar riktiga pengar? 
    Hur fungerar spelet i stora drag och vad är poängen med det? 

• Svar på tråden Hur fungerar Moviestarplanet?
  • Jacke443

Jag är en som spelar det själv och är i den åldern ja är 10 och kan säga att det är inte så farligt man kan köpa saker för riktiga pengar men det måste man göra på kreditkort eller med telefon 

• Weppan

Hej. Min dotter spelar msp och har råkat lämna ut sit lösenord. Är det någon som vet hur man ändrar detta? Jag har försökt men har inte fått kläm på det.

• BeanBag

du loggar in på datorn och längst uppe till höger finns ett litet  kugghjul. om du klickar på det så kan du ändra

• Weppan
    BeanBag skrev 2014-01-17 13:12:09 följande:
    du loggar in på datorn och längst uppe till höger finns ett litet  kugghjul. om du klickar på det så kan du ändra

Tack
  • Ayla33
    grannkatten skrev 2012-02-11 19:21:11 följande:

Min 9-åring har fått skapat sig en inloggning hos exet och vill nu spela hemma hos mig. Är det bara på lek och med låtsaspengar? Eller kan man råka klicka på något som kostar riktiga pengar? 
    Hur fungerar spelet i stora drag och vad är poängen med det? 
    Körde det när jag var i 16 års åldern. Det är låtsas pengar som man köper kläder, husdjur osv. Men om man vill köpa vip eller köpa pengar i spelet så behöver man betala med kort eller mobilen.
  • cloon

Det är inte bara pengar det handlar om med msp. Se till att ha koll på hennes "spelande". Fråga vilka hon pratar med, om någon är dum osv. Har själv en dotter i den åldern som spelar msp och jag försöker vara med på ett sätt som hon inte upplever som övervakande eller tråkigt. Självklart kan man inte vara med hela tiden men titta på när hon skapar en film mm. Ungar är elaka mot varandra, det är fakta.

• Anonym12345678910

Det är helt säkert om man inte är vip det är det ända som kostar allt annat är gratis det andra är låtsas pengar

• Justice

Jag har movistarplanet och det har jag hatt i 4år nu och om man ger ut sitt lösenord. Så kan man kanske inte få tillbaka det då får man skapa en ny gubbe. Men man kan skriva sin epost i början på glömt lösenord då får man tillbaka gubben men man ska bytta lösenord fort på några sekunder när man har kunnat logga in. Jag har själv blivit hackad så jag fick skapa en ny gubbe men lämna aldrig ut ert lösenord för då får ni aldrig tillbaka gubben igen om ni inte har tur och skriver eposten. Men har man inte skrivit in eposten på movistarplanet så kommer ni inte få tillbaka gubben. Allt är gratis utom vip i ett år är dyras det är så löjligt att betala pengar för ett spel för att få pengar star presenter. Och det är inte säker att det är barn bara på nätet det kan va vuxna också så man ska aldrig skriva vart man bor eller telefon numer eller epostadress. Om det är något mer ni vill vet så skriv till mig.

• b e ll a

Heej är en tjej på 11 år , jag ricn en gubbe qv en på momio alltså bag åfick en msp gubbe slm heter b e ll a men jqg blev hqckqd och den som hqckqr skriver fula sqker till mina vänner och skickqr barnslig bilder snälla hjälp jag vet ej hur mqn byter lösenord på en samsung galaxy s 3

• elisemsp

Du som säger att du är 13, din stavning säger att du är 8. Själv när jag var 8 kunde jag stava till allt. Spelat msp sedan jag varit 7 (är nu 13). Spelar msp och när jag var sju så visste jag inte vad vip var osv. När jag började så hade mina föreldrar varnat mig för att säga vart jag bor osv. (vilket jag tycker ni bör säga). Det är 6/7 -16 års gräns på spelet. Så om ert barn är yngre än 6 år bör hon nog vänta. Jag har haft kompisar som gett ut min adress mitt namn osv på msp. Så jag tycker att ni borde ha mycket koll på vad hon gör på msp. 
    Jag fick reda på vad msp var när jag var hos en kompis då gjorde jag min första gubbe. Jag brukade inte chatta så mycket. Msp är väldigt övervakande så jag till och med tycker att det börjar blir jobbigt.
    Detta tycker jag ni borde berätta för ert barn om:
    * Hur man rapporterar och blockerar andra msp användare
    * Att inte ge ut sin/andras adresser
    * Att akta sig för farliga msp användare och blockera dem direkt
    * Att inte köpa något utan er tillåtelse
    Och ni kan läsa msp's regler (finns på startsidan)
    Hoppas infon hjälpte.

..
  • igigol

man kan köpa vip för riktiga pengar å sen finns det fehk pengar inte riktiga då man kan handla saker till sin gubbe :)

• Lovisweqde

man spelar med låssas pengar :) men man kan köpa vip så manfår diamanter och det kostar riktiga pengar men då måste man ha föräldranas kort id och kod så det är ganska säkert och det är säkert att betala också :)

Svar på tråden Hur fungerar Moviestarplanet?