• Indianica

Vad tycker ni om One Piece-kläder på skolbarn? (7 år och uppåt)

Har sett att det är en veritabel One-Piecetrend på barnens skola nu! Men jag är lite kluven till plagget. Visst verkar de vara sköna, men hur praktiska är de egentligen? Man måste ju dra av sig hela baletten när man ska gå på toa t ex?

Sedan tycker jag nog att de ser lite lustiga ut också. De är ju liksom sparkdräkter utan fötter, fast på skolbarn då. Mina barn har inte efterfrågat dem och så länge det inte sker kommer jag inte att köpa någon, men jag är ändå nyfiken på hur ni andra ser på dessa populära plagg

• Svar på tråden Vad tycker ni om One Piece-kläder på skolbarn? (7 år och uppåt)
  • cosinus

Dotter går i ettan och hon har en sådan. Hon älskar den och har den alltid när det är bad för att det är så snabbt att få på den efteråt så hon slipper frysa. Hon försöker också ha den de dagar det är gympa men det är oftare så det händer att den är i tvätten då. Hon verkar tycka att det är ett mindre problem när hon ska på toa, hon har då aldrig klagat.

Jag tycker fenomenet som sådant är asfult men dottern är nöjd, skolan är ingen skönhetstävling och den är inte så ofunktionell att hon hindras i leken på skolan och det är mina kriterier för att jag ska släppa iväg henne :) Fult är en smaksak jag har inga förväntningar på att vi ska ha samma smak genom hennes uppväxt så jag ser till funktion och (när hon blir äldre) att det är nog påklätt.

• KimPossible

Vår ungen älskar sin onepiece och har den även gärna i skolan. Det är nog minst ett barn per dag som har en sån. Jag förstår inte vad som skulle vara felet. Det är ett bekvämt och skönt plagg.

• Natulcien

Många ungar är ju väldigt trendkänsliga oavsett om det gäller bra eller idiotiska kläder...
    Jag har själv haft på mig både obekväma och opraktiska kläder i tidiga tonåren...
    Så det är väl mer upp till föräldrarna att sätta stopp om de anser kläderna för opraktiska.

Vad gäller själva plagget så är det inget jag själv drömmer om, eller tänker sätta på mitt eget barn, eftersom jag tycker att alla ser ut som Barbapappa i dem och de verkar opraktiska.

Hur andra gör lägger jag ingen värdering i, dock. Glad

• Majsan70

Hemma javisst! Utanför hemmet borde det vara spöstraff på att bära ett sånt hemskt plagg!

• Havsjungfrun
    Jordgubbssmak skrev 2012-02-12 19:51:32 följande:
    Jag får en osökt känsla av jättebebis tyvärr. Hemma som mys, visst! :) men inte ute bland folk.
    Instämmer! Så opraktiskt på en skoltoalett dessutom.
  • Magriffe

Vår 1 1/2 åring har en hemma. Tycker att det är ett mycket fult plagg och skulle aldrig tillåta att mitt barn har en sån "ute bland folk". Aldrig på dagis, skolan. Tillåter inte heller mjukisbyxor/joggingbyxor. Myskläder av den sorten har man hemma. Tycker jag.

• jojo00

Min dotter går i 5an och hon älskar sina one pieces, väldigt många i skolan som går i såna, de är ju "inne" att gå med såna nu :)

• jojo00

Huvudsaken är väl att det är bekvämt!!!
    Fin kläder är ju inte direkt skönt att gå i hela tiden!

Svar på tråden Vad tycker ni om One Piece-kläder på skolbarn? (7 år och uppåt)