Inlägg från: Kandi86 |Visa alla inlägg
  • Kandi86

    Bilder efter kejsarsnitt!

    Efterlyser en tråd med bilder efter ett kejsarsnitt, magen och ärret alltså, hur magen kan se ut, Finns det nån sådan tråd? Tror säkert fler än jag är nyfikna hur det kan se ut efter ett kejsarsnitt :) Om inte , kanske vi kan starta en här? ni behöver självklart inte visa ansiktet eller så, blev så insperererad av en tråd där dom visar bilder efter en vanlig förlossning! kramis!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 21:52
    Funderar även över om det verkligen är SÅ vanligt med häng över snittet? och är det så allvarligt som vissa vill påpeka o skrämmas om? när man söker på nätet så kommer ju säkert alla hemskaste exempel upp, då det är det man skriver om såklart.. men ja menar, ja är lite nervös eftersom ja var så smal innan o börjar få bristningar och kanske ett häng?

  • Svar på tråden Bilder efter kejsarsnitt!
  • Kandi86
    Mandy1981 skrev 2012-02-14 19:16:49 följande:
    här har ni min mage efter snittet för 9 månader sen, röda strecket ovanför var bara byxan som satt åt och dem 3 små ärren under snittet var en annan op. Så det är bara det längre ärret som var snittet. Hoppas det bleknar lite mer.

    Ser superfint ut! hade magen svårt att dra ihop sig? jag undrar hur det kommer bli för mig, är jätte smal sen innan men har fått en del brisntingar o fler lär de bli :(
  • Kandi86

    Tycker det är så kul att många svarar,o glöm inte bilderna :) Kanske blir en bra tråd detta, verkar inte finnas nån sen innan och svårt att hitta bilder efter ett snitt på nätet :)

  • Kandi86
    fettofjant skrev 2012-02-15 10:12:11 följande:
    jag hittar inte igen min gamla bild, bara en då såret var "färskt" och 16 dagar gammalt.. så jag tog en ny idag :P dock är jag gravid igen nu i v33 så det är lite svårt att fånga på bild när man inte ser vadfan man håller på med haha, men här är mitt ärr.. snart 20 månader efter kejsarsnittet. det ljuuusa vita lite krokiga strecket just över byxkanten.. :)

    SYns ju inte ens :O skitfint verkligen! Hade du bristningar? hur drog magen ihop sig med dom + ärret sen? ja har börjat få massa bristningar och funderar lite på hur det kommer bli sen :)
  • Kandi86
    gullehjärtat skrev 2012-02-15 16:45:37 följande:
    Vill inte lägga upp bild, tyvärrr. Men tänkte berätta lite iaf....Mitt ärr är efter två kejsarsnitt. Senaste var för snart ett och ett halvt år sen. Ärret är lite röd lila ibland, men själva strecket är tunt och vitt. I ändarna är ärret lite fulare. Min mage hänger verkligen över ärret..men är iof lite överviktig också. Men tror nog det skulle bli lite häng ändå? Är ganska nöjd med ärret ändå, men mest för att mina underbara gossar kom den vägen ;)

    Fast om man är smal så behöver väl inte det hänga över heller tror jag, men hur menar du hänger? flera centimeter? kan du gå i bikini tex, utan att hunden lixom hänger över?
  • Kandi86
    Kandi86 skrev 2012-02-15 19:19:10 följande:
    Fast om man är smal så behöver väl inte det hänga över heller tror jag, men hur menar du hänger? flera centimeter? kan du gå i bikini tex, utan att hunden lixom hänger över?

    man ser sig ju själv oftast värre än vad andra tycker och då blir nog många skrämda av folks inlägg :) man är ju självkritisk. Därför jag efterlkyser en trd med bilder, så man får se "sanningen".. verkar vääldigt ont om sådana trådar.
  • Kandi86
    3 barns mamma84 skrev 2012-02-15 10:04:58 följande:
    måste det vara färska bilder eller kan man ta in bild nu och lägga in ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥

    nää lägg in hur det ser ut, man är ju så nyfiken bara på hur magen kan bli efter ett snitt, färskt som gammalt, man vill ju se båda :)
  • Kandi86
    gullehjärtat skrev 2012-02-15 19:46:58 följande:
    Fast så är sanningen för mig?Om du läst om det så mycket om det så varför skulle det inte kunna vara sant?Anledningen till att det säkert skulle hänga lite ändå är för att dom sytt så ärret liksom skär in, och det går in extra mycket i ändarna som är fula, där är det som gropar in.Jag väljer att sätta både trosor och bikini underdel över ärret, för att dölja just hur det skär in och gör så att min mage hänger lite. Alltså huden hänger nån centimeter...Syns mest från sidan...Men själva ärret är det knappt man ser! Att mina ändar är fula tror jag har med att första var akut, så de va lite stressade även när de sydde ihop?Men som sagt, det kvittar väl om ärret är fult när man fått något så underbart som ett barn? :)

    Jo men menar att oftast finns oftast skräckexemplena på nätet, det är det man hittar och det är det man ser. och det finns vääääldigt få bilder, kanske för att en del snitt blev akuta och det finns mycket känslor bakom så det är jobbigt att prata om det. Jag vet många som tänker som jag att det finns för få bilder ute och man får lixom inte se hur det kommer se ut, visst kommer det finaste av allt ur det hela, men man tänker ju ändå på hur man kommer se ut, det är ju ens egen kropp. jag har bilden i huvudet att magen skulle hänga flera cm ner över ärret, som en stor påse! och det är säker inte så påriktigt! det är därför bilder kan hjälpa en att bearbeta, för det finns nada bilder på nätet nästan, man är ju såklart nyfiken. Kunde ja så skulle ja såklart föda normalt.
  • Kandi86
    lovas skrev 2012-02-15 19:58:30 följande:
    Här är när det var relativt färskt!.Nu är det tre år sedan snittet. Kan ta en ny bild och lägga upp sen när jag orkar krångla med kameran. :)

    Ser fint ut! ser att du oxå fått bristningar, drog det ihop sig fint över ärret trots att huden blir mindre elastiskt! Ta gärna en bild från sidan om du kan :) o vill såklart!!! Hur högt upp sitter detta snittet? tack för bilder!!
  • Kandi86
    Litenfyra skrev 2012-02-15 20:12:36 följande:
    Favoritar! Mitt ärr syns inte mycket 1 1/2 år efter.... Men jag har fått det där överhänget:( fast jag hade inte platt mage innan så om man är smal känns det som att man inte får det.(?) hade tvillingar i magen med så den va ju enorm, ska se om jag kan lägga in en bild sen. Är gravid igen men bara i v 14, men viss magen e ju lite större men hänget syns:(

    lägg gärna in bild är du superrgo! ooh tvillingar, va mysigt :) o klart magen blir stor då :)
  • Kandi86

    Jag pratade med min BM idag på besöket om det här med överhäng, och hon sa att det inte egentligen är SÅ vanligt och att jag skulle fråga dom som fått det om det var akut snitt eller planerat? Sitter inte ditt snitt högt upp "Litenfyra"? för om det skulle suttit längre ner kanske det inte hade blivit så? för det är ju ungefär där magvecket börjar. Kan man tex, dölja det bra i bikini/underkläder osv har ja mest fuderingar över? men va fint ärret är btw!!

  • Kandi86
    Kaosmamma skrev 2012-02-16 17:00:03 följande:
    Jag har också ett häng över snittet, och går lixom upp på sidorna så det blir en konstig form hur man än gör. Och jag är ej överviktig men är alltid som ett häng där och kan inte bli jämnt eller hur jag ska säga...

    Du känner inte att du vill ta en bild o lägga upp? är såå nyfiken på hur allas magar ser ut efter snitt :)
  • Kandi86

    ååh ja tycker alla ärr ser så fina ut och överhängen är inte ALLS så som jag har i min vildaste fantasi, jag föreställer mig det värsta värstaste tror jag, på mig själv alltså. kanske är bra, för att kanske förbeeda sig IFALL de blir så? ni ska va så jäkla stolta över era ärr o magar!!! vi är superkvinnor! Nu ska ja ha bebis 2 maj o ja kan verkligen inte fatta hur ja ska klara av att vänta den resterande tiden??

Svar på tråden Bilder efter kejsarsnitt!