Inlägg från: Auro |Visa alla inlägg
  • Auro

Kåldocksintresserad

Cabbage patch kids, eller Kåldockor som de kallas på svenska är min nya hobby! Jag letar efter gamla slitna diton att "renovera", samt lite tips på länksidor, annat som rör dessa charmiga dockor! (Jo, jag ÄR vuxen... )

Är det någon som har en gammal docka att sälja mig eller någon som också är intresserad av att utbyta idéer?

Jag håller på med kläder till min dotters kåldocka, och delar gärna med mig av den erfarenheten.

• Svar på tråden Kåldocksintresserad
  • Auro

MimmiLina:
    Jag budade t o m på en fin på just E-bay, men det har blivit strul med postgången, eller snarare: de som säljer vill inte skicka den annat än som rek. - det blir 24 dollar. Lite väl mycket för en gammal docka som bara kostar 6 dollar!

Collt att du har från -84, då var de som mest tuffa, tycker jag! de som finns nu (som min dotter har en) är lite för sötsliskiga i både ansikts- och klädstil!

• Auro

Sandreli: hih, Garbage pail kids hette de där korten, de är en parodi på Kåldockorna. jag har ett med mitt eget namn på spegeln i hallen! De var också coola!

• Auro

De nya finns b la på City Gross (Kungens Kurva) mycket billigare än i leksaksaffärerna. På Brio såg jag Kåldockor under mellandagsrean för 399:-.

• Auro

Sandreli: ha du kvar korten? -De blir nog värda rätt mycket i framtiden...

• Auro

*fnissar fortfarande åt äckliga lille Crater Chris!*

• Auro

Tänk att det var så många som svarade...hade aldrig kunnat föreställa mig! Coolt.

• Auro

Min dotter är också GALEN i sin! De ska sova ihop, "Kålis" måste med till skötbordet när det är blöjbytardags. Hon t o m "hånglar" med Kålis i soffan!

Själv väntar jag fortfdarande på att få en egen...

Vera: 199:- var ju billigt! Var det nyligen? Annars har jag sett dem för 299:- å trott det var det billigaste.

• Auro

Senaste nytt på fronten: Kåldockan från USA, från 1986, jag budat på på E-bay, skeppas nu hit. Jag betalar 24 dollar allt som allt. Inte det priset jag först tänkte (själva dockan gick på 6 dollar), men ändå överkomligt. Fast det är ju stolligt att ge MER för en begagnad, än en ny!

• Auro

Ähum, nej tyvärr.

När hon väl är här, ska jag nog låta fota henne och lägga upp bild här!

Svar på tråden Kåldocksintresserad