Inlägg från: Auro |Visa alla inlägg
  • Auro

Kåldocksintresserad

Vera: jag tog den lättare väegn - lät en kompis buda via hans konto!!!

Mimmilia: jo, det finns kläder. I USA, iaf. Om de finns i Sverige än vet jag inte...De syns ibland på annonser, typ e-bay, tradera m m

• Auro

Vera: KUL! Kan du inte dela med dig av lite detaljer? :o) Vad var det för Kålis du hittade - ålder, färg, pris m m?

Min har skeppats nu från USA, återstår att se när den kommer hit. Jag är så spänd.

• Auro

Vera: WOW - Ninni har ROSA hår. Hur coolt är inte det. Är hon rerootad eller är det orginal? Oona är supersöt! Hur liten är den?

• Auro

Vera: WOW, Candy är supersöt! jag är lite avis, jag skulle också vilja ha en mörk. Jo, jag fick ge runt 240:- för min, men eftersom en kompis fixade hela budningen och betalningen åt mig, fick han resterande 60:- på den tredje hunkan som tack för besväret. Ganska dyrt ändå för en begagnad docka... Nästa vecka kommer hon.

• Auro

Mitt nästa projekt är att hitta en billig, sliten Kåldocka och renovera - byta ut håret, till en galen onaturlig färg ( t e x smaragdgrönt...) samt sminka om med lite annorlunda detaljer eller så...

Någon som vill bli av med en trasig Kålis???

• Auro

Den där Viollina finns inte...är du säker på namnet? Eller är det på en annan sajt, kanske?

• Auro

Äsh, jag tar tillbaka det senatse, jag hittade hemsidan. Jag hade varit lat och bara sökt på familjeliv! Inte så märkvärdig, men hennes egna dockor var kul att se.

• Auro

MIn docka har kommit...inga bilder än. Nån dag när jag får hit brorsan med sin kamera ska jag läga upp en bild...Jag återkommer.

• Auro

den är mindre än de vanliga, ca 5 cm kortare. Annars är hon som vilken annan Kålare som helst! Hon har blont/ljust ljust brunt hår med bruna ögon, stängd leende mun och en skrattgrop på vänster kind. Hon är från 1986, lite sliten men hel och snart ren! Jag sak fixa kläder till henne, hon hade nåt fult som inte hör hemma på henne när hon kom från USA...

...tyvärr har min symaskin kraschat, jag hade verkligen sett fram emot att sy! Men jag sak sticka något så länge...

• Auro

Haha, Vera- du har verkligen blivit FAST! Själv är jag lite mätt, då min kille köpte ännu en till dottern, fast jag vill ju fortfarande ha en gammal att "reroota". Just nu stickar jag same-tröja till min Kålis.

• Auro

Jag har ingen egen kamera, men nån dag kommer kankse brorsan över med sin, då ska jag be honom om hjälp att lägga upp bilder. Jag stickar på fri hand, det är mycket roligare att göra något helt unikt!

• Auro

Coolt, att ha den boken men också att göra en egen docka. men allvarligt tror jag det går utmärkt att improvisera ett eget mönster.
    På bibblan brukar det finnas beskrivningar på Waldorfdockor - jag tror de är en bra grundmodell att utgå från. genom att imitera en Kåldockas sömmar på lemmarna får du sen fram karakteristiken...

• Auro

Jag såg dockan - hon är jätefin! En rödhårig vill jag också ha!!!! Kul med självporträttet på magen...

Menade du ina vikrade typer? -Jo, de är till salu. Just nu är det dock en butik som vill ta in dem, så återkom i min gästbok ok nån vekca, så vet jag vilka jag kan sälja här...

• Auro

Coolt, snysop. Jag vill verkligen ha en rödhårig!

Svar på tråden Kåldocksintresserad