• Krokig Krokofant

    Mamma och prostituerad?

    Ett av samhällets tabun är ju prostitution - även kallat världens äldsta yrke. Trots att det i Sverige är olagligt att köpa sex har det alltid varit lagligt att sälja. Gatuprostitutionen har minskat i synlighet men å andra sidan har den flyttat ut på nätet.

    Nyligen såg jag Hinsehäxan på SVT där huvudpersonen Lillemor fick försörja sin familj genom prostitution. Och därför inspirerades till denna tråd.

    Känner ni någon vars mamma varit prostituerad? Ni är kanske barn till en själva? Eller så säljer ni sex? Hur är er syn på detta? Talar ni om detta i familjen?

    Berätta jag är nyfiken.


    One by one, one by one.
  • Svar på tråden Mamma och prostituerad?
  • Anonym (men eeeh?)
    Aigoo skrev 2012-03-08 10:35:12 följande:
    Är det skillnad på att lägga en 500ing på en kvinnas nattduksbord, och begära en avsugning.
    Eller gå ut på krogen och lägga 500kr för drinkar till en kvinna, följa med henne hem och dra över henne... Kan inte det klassas som prostitution?
    (iofs, kvinnan får inga pengar att spendera för eget bruk.... kanske är där skon klämmer)
    Alla kvinnor är alltid offer och bör inte få eget initiativ om vad hon vill spendera pengarna på, därför ska männen välja att supa ner kvinnan, innan de lurar med dem hem och utnyttjar dem sexuellt. Så är det.

    Kvinnor är offer och har sällan egna val, särskilt när det rör det sexuella.
  • Aigoo
    Anonym (men eeeh?) skrev 2012-03-08 10:37:14 följande:
    Alla kvinnor är alltid offer och bör inte få eget initiativ om vad hon vill spendera pengarna på, därför ska männen välja att supa ner kvinnan, innan de lurar med dem hem och utnyttjar dem sexuellt. Så är det.

    Kvinnor är offer och har sällan egna val, särskilt när det rör det sexuella.
    Det trodde vi ju också på :).
  • hoppipannkakan
    Anonym (men eeeh?) skrev 2012-03-08 10:37:14 följande:
    Alla kvinnor är alltid offer och bör inte få eget initiativ om vad hon vill spendera pengarna på, därför ska männen välja att supa ner kvinnan, innan de lurar med dem hem och utnyttjar dem sexuellt. Så är det.

    Kvinnor är offer och har sällan egna val, särskilt när det rör det sexuella.
    Så rätt du har! Självklart är en kvinna inte kapabel till att bestämma hur hon vill ha sex, med vem eller till vilket pris.
    Det är samhällets (dvs männens) uppgift att se till så att vi fortsätter vara de offer vi alltid har varit.  
  • Anonym (men eeeh?)
    Aigoo skrev 2012-03-08 10:47:59 följande:
    Det trodde vi ju också på :).
    Tyvärr är det ju faktiskt inte helt utsuddat i samhället.... Även om jag var väldigt ironisk i min framtoning, så ligger det mer sanning i det än vad jag egentligen vill gå med på.
  • Anonym (men eeeh?)
    hoppipannkakan skrev 2012-03-08 10:52:27 följande:
    Så rätt du har! Självklart är en kvinna inte kapabel till att bestämma hur hon vill ha sex, med vem eller till vilket pris.
    Det är samhällets (dvs männens) uppgift att se till så att vi fortsätter vara de offer vi alltid har varit.  
    Japp, för en kvinna kan inte välja att bli prostituerad, för då är hon missbrukare eller har någon annan problematik i grunden och det bygger då längre INTE på det fria valet. Japp, så är det bestämt.

    Med det som en sanning (per modifikation) så måste en kvinna må riktigt dålig, anses som ett offer eftersom hon på eget initiativ inte under några som helst omständigheter kan må bra.

    Därför måste man utgå ifrån att dessa kvinnor (offer) heller inte kan njuta av en sexakt, det är enbart ett slitsamt arbete som hon så hemskt tvingats in i, för egentligen lider hon av varenda sekund.

    Samtidigt ska vi vara väl medvetna om att detta offer ej heller kan välja ut sina klienter själv, nej männen, de hemska, tjocka, otroligt fula äldre snuskgubbarna utnyttjar den fromma asexuella kvinnan.... Stackars....

    Detta är det enda klara alternativet, finns inga lyckliga människor som kan ha sex med människor de själva valt ut att ha sex med, åsyftar återigen kvinnor som offer. Allt annat är otänkbart.

    MEN, om offren går ut på krogen och raggar upp ett ONS, då är det av egen fri vilja och inget skamligt, eller bakomliggande krusiduller...??? Eller??
  • Aigoo
    hoppipannkakan skrev 2012-03-08 10:52:27 följande:
    Så rätt du har! Självklart är en kvinna inte kapabel till att bestämma hur hon vill ha sex, med vem eller till vilket pris.
    Det är samhällets (dvs männens) uppgift att se till så att vi fortsätter vara de offer vi alltid har varit.  
    Om det där är "okej", då borde jag ju kunna be en man, att köpa mig en handväska för 2000kr, som tack får han en timma i sängen... Är inte det okej? :)
    Anonym (men eeeh?) skrev 2012-03-08 10:52:41 följande:
    Tyvärr är det ju faktiskt inte helt utsuddat i samhället.... Även om jag var väldigt ironisk i min framtoning, så ligger det mer sanning i det än vad jag egentligen vill gå med på.
    Jo, det är ju aldrig synd om männen... Aldrig...
  • Anonym (men eeeh?)
    Aigoo skrev 2012-03-08 10:57:47 följande:
    Om det där är "okej", då borde jag ju kunna be en man, att köpa mig en handväska för 2000kr, som tack får han en timma i sängen... Är inte det okej? :)

    Jo, det är ju aldrig synd om männen... Aldrig...
    Gud nej! Om en man prostituerar sig så anses han inte vara offer... Då är han KUNG som äntligen får lön för sina djuriska drifter! wohoooo!!
  • hoppipannkakan
    Anonym (men eeeh?) skrev 2012-03-08 10:57:33 följande:
    Japp, för en kvinna kan inte välja att bli prostituerad, för då är hon missbrukare eller har någon annan problematik i grunden och det bygger då längre INTE på det fria valet. Japp, så är det bestämt.

    Och en andra massa bra saker :)
    Jag har lärt mig på FL att om man frivilligt blir hora så är man slut i huvudet, sjuk och äcklig.
    Man lär sig väldigt mycket bra här Solig 
  • Anonym (men eeeh?)
    hoppipannkakan skrev 2012-03-08 11:06:50 följande:
    Jag har lärt mig på FL att om man frivilligt blir hora så är man slut i huvudet, sjuk och äcklig.
    Man lär sig väldigt mycket bra här Solig 
    Frivillig hora!? Men det går ju inte.....? (får inte ihop det i min bubbla)

    Ja, men främst måste du söka hjälp!!

    Äsch, jag tycker du verkar hur skön som helst (som person menar jag då ) Gillar öppna människor och du verkar vara en öppen och icke dömande sort. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym
    Aigoo skrev 2012-03-07 11:02:03 följande:
    Haha neej, börja med någon snabbis... Känner du någon "forever alone"-kille? :)
    vilkeb förebild som mamma att sänka sig till att sälja sin kropp, fy fan äckligt.
Svar på tråden Mamma och prostituerad?