Ramborg Persdotter skrev 2012-02-21 13:49:32 följande:
Skulle du låta personen som fyller år betala sin middag själv om ni var ute och åt? Snååålt!
Födelsedagspresent, julklapp och någon fika, som det handlar om här, är inte för mycket begärt tycker jag. Det är en social accepterad och utbredd sedvänja.
Jag förstår att TS känner oro inför ev framtida familjebildande.
Jag lagar hellre mat hemma än att gå ut o äta. Maten man får ute är oftast skit rent ut sagt, utländskt kött och hygienen är kraftigt eftersatt.
Snubben kanske inte alls ville gå ut och äta, varför ska han då pynta för bägge?
Hur ofta blir han utbjuden på middag av tjejen?
Det är inte en utbredd sedvänja att gå ut och fika. En del gör det, andra inte.
Själv tillhör jag dem som inte brukar vara ute o fika i tid o otid. Jag lägger hellre mina pengar på annat än att slösa dem på fika.
Hur kan man känna oro över att en man inte slösar med pengarna?
Sådana finns det gott om, som slösar.
Nya bilar varje år, resor till utlandet varje sommar. Lån upp över öronen har de också.
Sedan står de där avundsjuka och långa i ansiktet, när man kastar loss segelbåten och åker ut på äventyr.
Bättre o spara, så man kan slösa vid speciella tillfällen.
Alla tänker vi olika. En del gillar att stå vid kajen och se båtarna åka ut. Själv föredrar jag att stå på båten.
Lägger man pengarna på fika varje vecka, så räcker de troligtvis inte till en båt. Man får välja.
Det är inte så många som kan välja bägge.