Anonym (funderar) skrev 2012-08-28 10:53:20 följande:
Hej, liten uppdatering från TS här.
Jag skäms men måste erkänna att jag fortfarande är kvar.. Ena halvan av mig försöker ta mig bort härifrån medans den andra halvan envist fortsätter att hoppas på en hållbar förbättring och nästan tror på det den här gången (trots motbevisad hur många gånger som heslt tidigare)..
Att jag ångrar som tusan att jag inte bara gick i våras då allt var åt helvete säger väl en hel del om att jag väl egentligen borde gå, men det är inte så lätt.. Försöker ta den hjälp som finns för att kunna ta beslutet, går och pratar med en samtalskontakt med kunskap om destruktiva relationer, men det går långsamt.
Vårat liv i dag ser väl hyfsat normalt ut på utsidan, nästan inga bråk,vi umgås mycket mer, han är mycket mycket bättre med dottern, och ja, jag spelar med i hans bild av "den lyckliga familjen". Men innerst inne mår jag inte bra alls! Känner att jag sviker mig själv om jag förlåter detta, för på nåt väljer jag ju då att jag accepterar att bli behandlad så där.. Efter allt som han gjort känner jag mig osäker och har noll tillit till honom, vet att han alltid faller tillbaks så som han alltid gjort förr eller senare, vill inte ha någon fysisk närhet med honom alls. Varken kan eller vill förlåta honom för allt han gjort och sagt när jag behövde honom som mest där då vi just fått barn och skulle vara lyckliga.. Men förmår mig ändå inte att bara gå då jag ser att han försöker..
Det är så himla bra att du skriver detta. Att du vet att det inte är acceptabelt, som du har blivit behandlad. Att du inte ska förlåta det som är oförlåtligt. Jag känner igen det jätteväl, att första halvåret svek han mig så fruktansvärt och förstörde vår relation för all framtid. Jag kan inte tycka att det är ok, bara för att tillvaron blir smidigare ju äldre barnet blir.
Bida din tid, det viktigaste är väl ändå att du vet din version av det hela och inte långsamt låter dig övertalas till att se det på hans sätt. Jag kände ibland att det kanske vore enklast, eftersom att han är så envis och stark och jag inte orkar bråka om det längre. Men fan heller. Det är inte ok och det finns något som heter självrespekt också. Ta ingen skit.
Skitbra att du pratar med någon. Det viktiga är ju att du känner att det händer något, tänker jag. Du är inte den enda som borde gå men inte gör det omedelbart.