Inlägg från: Kaf Ha Ya Ain Sad |Visa alla inlägg
  • Kaf Ha Ya Ain Sad

förstöra heliga skripter

Selfish Geene skrev 2012-03-01 08:09:31 följande:
    Och framförallt ingen fritänkande världsmedborgare.

Nasrin bygger halmgubbar genom att låtsas att frågan handlar om att försvara israeliska militärers övergrepp mot muslimer i Gaza istället för den verkliga: Muslimers övergrepp mot människor som praktiserar sin yttrandefrihet 
    Vem har börjat? 
    The dogs may bark but the caravan moves on
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Keiko35 skrev 2012-03-01 19:49:47 följande:
    Han sa att han aldrig valde att bli muslim och när han fann kristendomen så kände han att han aldrig varit muslim i själ och hjärta. Jag menar att man kan inte överge något man inte har eller är.
    Tack för ditt svar! 

Fast i ett annat inlägg skrev du något annat, jag citerar dig
    Keiko35 skrev 2012-02-29 23:25:42 följande:
    Han har växt upp i ett muslimskt land, i en muslimsk familj och levt som en muslim tills han flydde till Sverige. 
    Med andra ord var han en praktiserande muslim iom han levt som muslim. Så hur ska jag tolka det nu? 

Undrar också om han är din arbetskollega?  Jag frågar eftersom ditt första inlägg talade du om samma person.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    SivSavant skrev 2012-03-02 06:34:11 följande:
    Behöver inte gå in på jihad och grejer utan säger tvärtom, man är ingen riktig muslim om man inte försöker omvända andra människor, med eller utan våld.
    Ursäkta mig men det här är en lögn. Jag har läst koranen så många ggr och det jag läst i den boken är att var och en får ha sin tro och att tvång inte skall förekomma i islam. Så varifrån har du fått det att man inte är en riktig muslim om man inte omvänder folk med eller utan våld? 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Nasrin skrev 2012-03-02 19:48:32 följande:
    menar du att du fortfarande inte förstår varför folkl är upprörda? Trots hundratals förklaringar och förtydliogar i tråden
    Suck...
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Toboas skrev 2012-03-02 22:15:58 följande:
    Aboslut, men det i sig är inte ett argument eller något som visar att man har rätt.
    Vem avgör det, dvs bestämma om vilken reaktion är rätt? Om jag blir arg för att mitt barn gjort något fel, är det då min granne som avgör att jag har rätt till att vara arg?
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    JTA skrev 2012-03-04 21:32:53 följande:
    Geez ... du kan inte bättre va?

Tror du på rondellhundar?

Varför är det ok att koranen uttrycker sig väldigt kränkande om oss ickemuslimer när det samtidigt är så himla hemskt att rita en rondellhund?
    Står det i koranen något om ditt namn? I så fall har du rätt att bli kränkt, och kanske får skadestånd av kungafamiljen i Saudi
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    JTA skrev 2012-03-04 21:57:57 följande:
    Nämns inte ad-Dajjal i koranen?

Skämt åsido: jag har ingen aning om varför mitt namn skall behöva stå i koranen för att jag skall känna mig kränkt av dess budskap. Den beskriver gång på gång sådana som jag, och att jag är värd evig tortyr. Det är kränkande. Enligt din och Halals och vad jag vet alla andra muslimers syn på saken är det ju den kränkte som definierar vad som är kränkande, så vad du tycker om den saken har strängt taget ingen betydelse. Jag anser mig vara kränkt av koranen så då är det så.

Eller hur?
    Vilks ritade bilder och menade att de framställde muslimernas profet. Har koranen nämnt ditt namn? Nej precis, ja då är det att hålla käft då

Bli kränkt hur mycket du vill, ingen kommer ta dig på allvar. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 07:43:02 följande:
    Det finns ett gigantiskt spannmn mellan att "hålla käft" och att "mordhota" den som kränkt din religion, ingen förväntar sig att muslimer (eller någon annan) ska "hålla käft" (tvärtom faktiskt, jag håller din yttrandefrihet lika högt som min egen)

Men du får inte bruka hot eller våld.

Vad gäller att bli tagen på allvar, är det inget som någon av oss kan kräva
    Du skriver saker jag inte sagt något om. Har du sett mig skriva att mordhot och våld är okey? Jag har ju tom erbjudit dig att du får mina koraner så du kan bränna dom, men du har inte inboxat mig vilket tyder på att du inte är seriös. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Selfish Geene skrev 2012-03-05 12:27:41 följande:
    Anledningen att du inte har fått min adress är att det skulle kännas väldigt olustigt om du visste var jag bor (mest troligt en helt obefogad oro, men likväl)

Om du inte tycker att det är ok att hota någon som kränker din religion så stå+r vi på samma sida i den här debatten, finns det något annat i den här frågan som du tror att vi inte är överens om och du vill att jag ska bemöta? 
    Jag kan så klart förstå hur du känner och kommer inte att skriva något mer om det, men jag var verkligen villig att skicka dig dessa böcker vilket du tackade ja till.

Nej det är absolut inte okey att hota eller bruka våld. Hur skulle jag tycka/göra det när jag inte ens skadar flugor som kommer in i mitt hem? 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    The Morticia skrev 2012-03-08 08:27:30 följande:
    Jag kanske direkt ogillar honom och tycker att han och hans religion fördärvar människor och vill uttrycka detta genom en ful teckning....varför inte?
    Det kvittar vad anledningen är. Svara på min fråga.
    Varför gillar du inte honom? Han hjälpte sina grannar, hjälpte de fattiga och föräldralösa, tog hand om sin familj, städade sitt hem, var barmhärtig mot sina fiender, lett dela sin mat med de hungriga, lärde att man inte skall ljuga, inte döda oskyldiga, inte hyckla, inte vara högmodiga, inte vara orättvisa, inte döda sina barn pga fattigdom etc. Han lärde även att man skall vara renlig, ta hand om sitt yttre och inre.  Varför skulle man ogilla en sådan man? 
Svar på tråden förstöra heliga skripter