Inlägg från: Kaf Ha Ya Ain Sad |Visa alla inlägg
  • Kaf Ha Ya Ain Sad

förstöra heliga skripter

The Morticia skrev 2012-03-10 23:22:00 följande:
    Du måste förstå att det inte handlar om bristande kunskap, utan om att ifrågasätta det som står. Kunskap är inte samma sak som hålla med. Kunskap är att ta reda på vad det handlar om. Hur man sedan förhåller sig till det är en annan sak. Det är nog snarare så att du saknar kunskap om vad kunskap är.

Jag kände till det där sedan innan, men jag står fortfarande helt häpen över att du tror på detta. Poesi? Vad är det? Filosofi och fina ord. Det duger inte. Dessutom är det allmänt känt att en psykiskt sjuk person inte behöver vara på ett speciellt sätt. De kan vara precis som du och jag på alla vis, men ha stora svårigheter med vissa saker. En psykisk sjuk person behöver nödvändigtvis inte sitta och rulla med ögonen, mumla för sig själv och dunka huvudet i väggen i tid och otid. Så den där poeten visste bevisligen inte ett jota. Muhammed kunde mycket väl vara psykiskt sjuk.
    Det du skrev om "kanske" tyder på att det handlar om bristande kunskaper och inte om ifrågasättande.

Angående ämnet, du kan läsa om det här, du får ursäkta men jag vill ha nya frågor/ämne att diskutera. Jag är rätt trött på att det är samma saker om och om igen så du får den artikeln om påståendet och vill du inte är det helt ok. Finns läsare som också vill ta del av svaret :)
    http://www.islam-svarar.se/profeten-saw/293-profeten-muhammed-och-flet-om-epilepsi 
    Många människor är pålitliga. Charm och vänlighet går hem hos folk. Bara för att man är karismatisk är det ingen garanti för att man är en bra person eller ens är pålitlig på riktigt. Hitler ansågs ju vara både karismatisk, rolig och vältalig. Var han en bra person för det? Vad kom vi fram till, till slut? Jo, att han var en stor jävla skit. Nu menar inte jag att Muhammed är någon Hitler, utan vill bara belysa varför "han var den mest sanne och pålitlige mannen i hela arabien", inte håller som argument.
    Javisst finns det många och de flesta finns inte i väst, tro det eller ej. Det här betyder inte att de är syndfria. Som sagt, nånstans och nångång brister dessa egenskaper. Människor felar och brister förstår du. Hur många följer Hitler idag? Väldigt få tror jag och hur många följer de charmiga du talar om? Ingen kanske. Men hur många följer den mest sanne och pålitlige Muhammed? Jag behöver inte skriva om det igen.
    Jag ska nu sälja in mig hos dig och förklara varför jag är bättre för dig än vad Muhammed är. Läs noga och begrunda:
    Jag betraktar dig, dina barn, din man - ja alla människor, som otroligt värdefulla. Ni får aldrig svälta, skadas, torteras, dödas eller förtryckas.Jag kommer att kämpa hela mitt liv för att göra det jag kan för att livet blir så tryggt och bra för alla människor som möjligt. Ingen profet, ingen gud, ingenting är viktigare än din och alla andra människors liv och hälsa. När politik, religion, pengar, vad som helst, står i konflikt med människors liv och hälsa så tar jag alltid parti för människan.
    En person med den inställningen kallas för humanist och är en hjälte redan i resonemanget. Lyckligtvis finns det många sådana och det är också dessa som förändrat världen till den bättre. Muhammed däremot, skapade en religion som har inneburit lidande för miljontals människor.  Och honom älskar du mer än människor - till och med dina egna barn. I så fall är det inte ens konstigt att religion innebär krig, dödande och inhuman hantering av människor.
    Inget av det du skriver tror jag på. Läs detta talessätt som min mormor (må Allah vare barmhärtig mot henne) brukade säga och begrunda:

"Om du hör en människa tala väl om sig själv, att h*n är sig och så var säker på att den personen är lögnare, felar och brister. Lita inte på honom/henne" Så nej, du jämfört med den sanne, pålitlige och humanisten Muhammed saw är en en myra jämfört med ett hav.  

Ja jag skrev att det är svårt för dig att förstå den kärleken för du vet inte betydelsen av en sådan man. Den kärlek du vet är den som du har till dina barn, även den tar kanske slut nångång om något händer mellan er. 

Läs igen vad jag skrev om att ta hand om sina medmänniskor. Verkar som du upprepar samma sak. 
    The dogs may bark but the caravan moves on
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Toboas skrev 2012-03-10 23:23:55 följande:
    Men ändå säger du att ateister avgudar saker? Använde du det bildligt då och väljer att tolka det bokstavligt nu eftersom du då kan undvika sakfrågan?
    Har jag undvikit sakfrågan? Vilken då?

Ja det gör de. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    katze skrev 2012-03-10 23:24:46 följande:
    jag menar därmed att du tror att alla som inte tror det du tror gör det för att dom har nagot som du tycker att dom borde skämmas över.
    Skrev jag att de som inte tror på det jag tror på borde skämmas? 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    The Morticia skrev 2012-03-10 23:31:57 följande:
    Hans fru var 9 år gammal! Så du tycker det är helt i sin ordning att man gifter bort små flickor med vuxna män och tvingar dem att ha sex med dem? Är det din människosyn? Nej, jag tänker inte läsa de andra trådarna. Jag är här nu och talar med dig.
    Jag tänker inte diskutera något vi muslimer har gjort tiotals ggr här. Annars finns många artiklar på nätet som muslimer skrivit, finns även klipp på youtube som du kan se. 
    Allt det där som profeten sa kan ju jag och tusentals andra människor också säga. Jag sitter faktiskt här just nu och talar om för dig vikten av att ha en human människosyn och att det är fel att förgripa sig på barn.
    Varför ingen följer er och tror er? Hah där har du svaret.

Den humana människosyn du talar om tror jag bara delvis på. Den är inte perfekt enligt mig och finns inga garantier för att människor inte utnyttjar den för egna intresse. Människor felar och brister.
    Nej Kaf, människor är inte egoistiska och intoleranta. Människan är det mest sociala och empatiska djur på den här jorden. Men det finns saker som gör att vi kan bete oss riktigt svinigt, som när vi snöar in på människofientliga religioner och ideologier. 
    Menar du att alla ateister och humanister är toleranta? Det har jag inte upplevt. Jag hade 0 tolerans under min tid som ateist och det var inte ett eller två år utan många år. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Toboas skrev 2012-03-10 23:38:10 följande:
    Det är nog vanligare att älska sina barn mer än en gud så där tror jag nog att "ni" är onormala i sammanhanget. Sedan behöver man inte vara psykiskt störd bara för att man är troende.
    Det är så ni lärt er i väst, vad får ni tillbaka när ni blir äldre? Jo, era barn slänger er på äldreboende. Medan islam lär muslimer att de skall älskar sina föräldrar mer än sina barn. Den kärleken är mer optimal än den ni hyser era barn. Sen vet jag inte vilken kärlek det är att döda sina barn genom abort och det är mycket vanligare att man gör det i era kretsar. Så vem av oss som är onormal? Jag eller du? 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Toboas skrev 2012-03-10 23:39:24 följande:
    Enligt din syn att se det ja, andra ser att det är fullt möjligt att våldta den man är gift med. Det hänger ihop med vilket värde man tillskriver kvinnans rätt att välja.
    Du läser som fan läser bibeln. Var skrev jag att det är okey för en man att våldta sin fru? 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Toboas skrev 2012-03-10 23:47:10 följande:
    Frågorna du fick i den här tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-26-66/m63734337.html

Kan du ge något exempel på ateister som avgudar något (och då bokstavligt talat eftersom det är det kravet du ställer när ordet används om din profet).
    Fast det är i en annan tråd och jag har inte tid med den just nu. Har du inte tålamod att vänta med svaret? Gör något nyttigt under tiden. Väntan blir hemsk ju längre den blir.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    The Morticia skrev 2012-03-10 23:52:08 följande:
    Det där var nog det dummaste jag någonsin har hört. Med ett sådant resonemang är det inte konstigt att hårt muslimska länder är underutvecklade. Jag talar väl om mig själv för att jag har fina egenskaper. Jag har rätt många otrevliga också. Men jag ser ingen anledning till att förminska mig själv eller göra mig dummare, elakare eller sämre än vad jag är, men jag har förstått att det är så muslimska kvinnor ska göra.
    Underutvecklade teknologiskt, men moraliskt? Västvärlden är underutvecklad inom det ämnet. Du talar om dig hur fin du är och vilka värderingar du har och du vill att folk ska tro dig? Jag har ingen anledning att tro en människa jag inte känner. Bläck på papper är inte samma sak som handlingar. När jag ser dig handla, inte fela och gör precis det du sade om dig själv, ja då kan jag uppfatta dig precis som du skrev att du är men inte annars. 

Muslimska kvinnor förminskar inte sig själva, de gör sig inte dummare, sämre eller elakare som du påstår. Vilken humansyn du har Tungan ute
    The Morticia skrev 2012-03-10 23:52:08 följande:
    Men glöm mig. Låt oss tala om någon annan. Låt säga att det brinner i ditt hus. Det är fortfarande ingen Muhammed som kommer att rädda dig. Det kommer en brandman. En annan människa. Vad du säger är egentligen att du inte tror på människan. Det är ett mycket tragisk och farligt resonemang. Det motsäger också det du säger om att man ska ta hand om andra människor. Då tror du inte att en läkare kan bota dig, att en vän som lovar att sälla upp gör det, att den som kan konstruera en bro verkligen kan få den att hålla osv.
    Vilket märkligt cirkelresonemang. Det slutar ju med att alla är korkade barbarer, ingen kan göra något. Det måste vara sjukt jobbigt.
    Jag har inte tänkt på dig för att glömma dig.

Nu är jag inte med i resonemanget. Det blir brand i huset och en brandman räddar mig, ja då är det bara att tacka brandmannen. Det bästa jag kan göra honom är att bjuda honom på middag eller ge honom en present, men tro honom? att han blir profet? Du får gärna förklara hur du menar för det låter lite flummet.

Det sista ska jag spela att jag inte läst. Vill du vara artig får du artighet tillbaka, jag tror inte jag har varit elak mot dig. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    1337 skrev 2012-03-10 23:58:00 följande:
    I dagens Sverige skulle Muhammed gjort sig skyldig till våldtäkt mot barn. Jag tycker det är empatilöst av dig att se ett äktenskap som legitimt för att det godkänts av en sexåring.

Jag vet inte hur du fungerar, men det är inte normalt att känna sexuell dragning till barn.
    Det var legitimt under hans tid och även för 100 år sen i Sverige. Vad är meningen att säga att det inte var det liksom? Jag förstår er 1337, ni vill att muslimer ska skriva "Det han gjorde var fel". Jag måste tyvärr säga att vi inte gör det. Profeten saw handlade inte fel. Det var så under hans tid och samhälle och det är inte rätt tid att döma hur folk levde förr. 

Var har jag skrivit att det är normalt? Nått konstigt händer ikväll men det är ju lördag så jag förstår att en del inte koncentrerar sig. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    The Morticia skrev 2012-03-11 00:00:34 följande:
    Vadå varför ingen följer och tror oss? Nu förstår jag inte riktigt. Vilka vi? Följa och tro vad?
    Läs citatet så förstår du vad jag menar!

Måste tyvärr sluta, ovanligt för mig att vara uppe länge.

God natt!
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    The Morticia skrev 2012-03-11 00:23:23 följande:
    Underutvecklade teknologsikt eller moralisk, undrar du. Båda delarna säger jag.
    Om man saknar moral så tror man att även andra gör det. Det är inte något nytt att säga att västvärlden saknar moral. Fler intellektuella i bla. USA kritiserat avsaknaden av moral i väst. Jag behöver inte dra upp några exempel här faktiskt för jag har gjort det många ggr.
    Jag hoppas sannerligen inte att du hamnar i ett läge där du behöver hjälp och där jag behöver ingripa - och du behöver inte tro mig. Det är inte det som är poängen. Poängen är att människor som resonerar som jag påstår att jag gör faktisk är dugligare när det kommer till att se till människors bästa.

Jag menar inte att du måste se på brandmannen som en profet bara för att han räddade dig. Ändå har han gjort långt mycket mer för dig och ditt liv än vad Muhammed har. Så rimligen borde du ju älska brandmannen mer kan jag ju tycka. Det är lite detta jag fiskar efter. Varför du väljer just Muhammed på väldigt flummiga grunder när du inte väljer människor av kött och blod som faktiskt gör något på riktigt för dig?
    Att hjälpa människor är och bör vara en del av livet. Hamnar du också i fara kommer jag utan tvekan att rädda dig ur den. Jag behöver inte berätta för folk att jag är hjälpsam och är mån om mina medmänniskor. Vad är meningen med att berätta om hur bra man är?
    Jag menar inte att du måste se på brandmannen som en profet bara för att han räddade dig. Ändå har han gjort långt mycket mer för dig och ditt liv än vad Muhammed har. Så rimligen borde du ju älska brandmannen mer kan jag ju tycka. Det är lite detta jag fiskar efter. Varför du väljer just Muhammed på väldigt flummiga grunder när du inte väljer människor av kött och blod som faktiskt gör något på riktigt för dig?
    Den som inte tackar människorna tackar inte Allah. Det är en hadith som jag som muslim tror på. Brandmannen får ett tack från mig, han är enligt min tro ett medel som Allah swt använt för att rädda mitt liv, men mitt liv hänger absolut inte på brandmannen. Det är dessutom hans jobb att rädda liv. Muhammed saw gjorde mycket för mig, mer än vad min mamma gjorde. Det är genom honom jag får ett bättre liv efter detta. Flummiga grunder är enligt dig men inte enligt mig. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    JTA skrev 2012-03-12 08:57:27 följande:
    Vanurå?! Har du slutat tro på den fria viljan? En gud som lägger sig i skeenden på det här sättet respekterar inte den fria viljan. Varför använde din gud brandmannen för att rädda ditt liv, när han samtidigt uppenbarligen låter bli att stoppa människans onda handlingar som drabbar oskyldiga? Har du någon speciell förmån? Kanske det är meningen att du skall bli profet?
    Du som är så bra påläst i islam bör läsa om Qadar också för att förstå hur saker och ting funkar? 

Nej, profeten Muhammed saw är den sista profet och sändebud. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    The Morticia skrev 2012-03-12 09:35:06 följande:
    Vilket skitsnack. Vad grundar du det på?
    Ingen har någonsin påstått att västvärlden är någon slags felfri, jättelycklig supernation som består av en homogen grupp där alla sjunger we shall overcome. Själv är jag väldigt USA-kritisk. Men det finns anledningar till att vi bor här och inte i en teokrati eller diktatur, eller hur?

Sverige tex är, hur fånigt det än låter, ett föregångsland. Tillsammans med grannländerna, Canada och Japan är Sverige en av de tryggaste länderna i världen att leva i. Det är starka demokratier där varje individ har minst 12 års skolutbildning. Vi har social-liberal inställning till politik och skolans uppgift är att uppfostra goda demokrater och humanister. Men det viktigaste av allt i dessa länder är att de alla är sekulära.
    Låt oss sedan ta en titt på hur människor har det i tex Iran, Irak, Afghanistan där läget är precis tvärt om. Hur ser det ut tycker du?

Fast vadå, meningen med att berätta om hur bra man är? För det första gjorde du det precis och för det andra tycker jag det är jättebra att man gör det. Hur tror du det går om man tex söker jobb och de undrar vad man kan och du ba: "nä, jag vill inte berätta vad jag är bra på, det märker ni." Själv har jag inga som helt problem med att säga vad jag är bra på och vad jag inte är bra på, vilka personliga egenskaper och kvaliteter som är bra hos mig och vilka som är mindre bra. Jag har länge arbetat inom ett yrke där det verkligen gäller att vara bäst, så att vara omotiverat blygsam är bara idiotiskt.

Men hur vet du att det var Allah som skickade brandmannen? Du måste ju ha någon grund till ett sådant resonemang, tycker du inte? Annars kan man ju börja hävda precis vad som helst. Tänk om du inte blev räddad då? Är det då så att Allah har bestämt att du ska brinna inne?
    Jag grundar det på mina erfarenheter samt läst till intellektuella västerlänningar och araber. Ni lever inte i en diktatur i dess rätta bemärkelse nej men ni är kontrollerade. Du kan inte göra något och det inte registreras. Du lever i ett samhälle som räknar dina steg, dina sysselsättningar, dina handlingar, ditt prat, din post, dina intresse, ja allt.

Ja Sverige är kanske bland de tryggaste länder. Jag skrev tidigare att Sverige är ett bra land för bla. muslimer. Man praktiserar sin tro fritt jämfört med muslimska länder som förföljer religiösa muslimer och sätter dom på fängelser och torterar dom. Men däremot är det inget bra land för bla. kvinnor och barn. Ett tryggt land har inte en hög endel kvinnomord, kvinnovåldtäkt, barnmord och barn våldtäkt. Ett tryggt land är inget bra land när det sysslar med dubbelmoral och hyckleri genom att ockupera andra länder och säljer vapen till diktaturer som i sin tur skjuter oskyldiga. Ett bra land ska inte syssla med försäljningar av varor som utgör hälsofara för den mänskliga arten. Listan är lång och jag har tyvärr migrän just nu så jag tänker inte dra upp fler exempel. Men det är sånt som ni kanske inte är vana att höra. Ni är uppfostrade och lär er i skolor att ni lever i trygghet, att ni är fria, att Sverige är ett neutralt och fredligt land och att i ert demokrati får man göra vad man vill. Verkligheten säger något helt annat speciellt när man ser det från ett annat perspektiv än det rådande.

Sen kommer den här skrattretande jämförelsen som dyker upp lite då och då här att man jämför ett sämre land med de sämsta länderna På vilket sätt stämmer din jämförelse att sätta Sverige mot Irak, ett land som härjats av krig, fattigdom och diktaturer sen 1929? 

Nej jag tycker fortfarande att det är dåligt att skryta om hur bra man är. Det är enligt mig de goda handlingarna en människa gör och det är inte man själv som dömer sig själv att han eller hon är bra, utan det är människorna i omgivningen som gör det. Att söka arbete, skriva vad man är kvalificerad till och hur man på bästa sätt kunna bidra arbetet är inte samma sak. Fast allt är möjligt i ett land där arbete för kvinnor kräver att hon ska vara snygg och klär sig sexigt före man räknar vilken utbildning hon har. 

Att bli hjälpt av en brandman handlar båda om den fria viljan och Qadar. Du kan läsa om ämnet om det intresserar dig, finns massor med böcker och artiklar om det. Ja dör jag i branden då dör jag som martyr och får bättre plats än jorden. Det är enligt islam ifall du frågar. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    JTA skrev 2012-03-12 12:03:25 följande:
    Redan gjort. Att din gud har kunskap om allt som hänt, händer och kommer att hända ändrar inte på någonting.

Om någon använder sin fria vilja till att bränna dig inne kommer gud inte att ingripa för hans respekt av människans fria vilja är absolut. Skall du börja tampra med den doktrinen får du lov att förklara varför gud inte ingriper och hindrar all annan ondska som är utslag av människans fria vilja. Och du får svårt att hitta någon annan förklaring än att gud är ond, eller inte allsmäktig.

Det är mycket som hänger på den fria viljan. Du har tydligen inte förstått konsekvenserna av den doktrinen. Möjligen kan din gud ingripa genom att ge dig inspiration, väcka en tanke eller ge dig en dröm som du tar intryck av. Thats it. I övrigt kan gud inte ingripa.

Så du skall inte bli profet. Nej, det hade varit ett märkligt val med tanke på att du inte ens har koll på vad den fria viljan innebär
    Vem har påstått att jag vill bli profet? Det här är ett märkligt resonemang. Förklara hur du menar istället!

Om du verkligen hade läst om Qadar hade du inte frågat varför Gud inte ingriper för att stoppa ondskan i världen eller vissa. Livet enligt islam är en test och som sagt, dör jag av branden dör jag som martyr, ett bättre tillstånd än det jag har på denna jord. Tron på Qadar är ett fundament i islam. 

För er intresserade kan ni lyssna på denna föreläsning om Qadar och den fria viljan här

">

• Kaf Ha Ya Ain Sad
    Toboas skrev 2012-03-12 17:26:51 följande:
    Jag undrar samma sak som Morticia - hög andel jämfört med vilka länder då?

Du ser inte heller något problem med att just en sådan sak som "barnvåldtäkt" i Sverige är något som är åtalas även om barnet skulle hävda att det var med på det, just för att skydda barnet. Även ifall den vuxna mannen vore gift med - låt oss säga det 9-åriga - barnet så skulle myndigheterna se det som våldtäkt. Självklart blir det svårt att jämföra med en kultur där samma beteende är klassat som ok.
    Vi behöver inte jämföra, existerar dessa brott eller inte?

Vad har Sverige med ett fall som skedde på 600-talet i Arabien att göra? 

Jovisst är det svårt, ni tillåter tex sex och porr med djur, sex med halvsyskon och med svärföräldrarna, såna saker är avskyvärda och brott i muslimska länder.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    JTA skrev 2012-03-12 21:21:53 följande:
    Jag vet mycket väl varför man skapat doktrinen om den fria viljan. Men du verkar inte riktigt förstå den. Försöker en gång till: Om gud skulle skicka en brandman för att släcka den anlagda brand som du annars skulle ha dött av, så har han ingripit i pyromanens fria vilja. Alltså lär han inte skicka någon brandman.

Det finns ingen anledning att tacka gud för att man slapp ditt eller fick datt för gud lägger sig inte i skeendet på jorden på det sättet. Maximalt ger han dig en vink om vad du borde göra eller tänka. Allt annat strider mot den fria viljan.
    Den du kallar doktrin är ett fundament i islam. 

Du menar att du, ateisten, förstår min religion bättre än mig? 

I ditt exempel blir det Allah swt som sänder den personen, eller så överlever jag branden på något annat sätt, allt handlar om Allahs swt makt. Fattar du nu hur Qadar fungerar? 

Det sista du skrev är bara skitsnack så jag låter bli att kommentera.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    jesus666 skrev 2012-03-12 22:38:25 följande:
    att bränna koranen och sen grilla lite korv över den är nog inte att rekommendera.
    Varför då? 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    jesus666 skrev 2012-03-12 22:50:54 följande:
    dålig glöd, ingen bra grillyta på korven..
    Men bibeln skulle passa bättre, eller hur? 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    JTA skrev 2012-03-12 22:56:03 följande:
    Doktrin, fundament, whatever.

Det verkar faktiskt som jag nått en lite djupare förståelse för teosofi än vad du har gjort. Det beror antagligen på att du är hårdnackad fundamentalist, zaharit, och därmed sätter uppenbarelsen i första hand och accepterar transcendensen i det som inte bokstavligen går att förstå. Det innebär ju förstås en del begränsningar, som jag alltså inte har. Så var det med det.

Nej, Allah sänder inte någon. Han har skapat oss med fri vilja som vi använder för att göra vad vi vill. Han har genom sin allvetande förmåga vetskap om vad vi kommer att företa oss och han har makten men han ingriper inte, för det skulle störa ut den fria viljan. Utan den fria viljan är inte jordelivet längre någon prövning och det finns ingen anledning till en dom för att vi har ändå inte haft chansen att välja själva och därför har vi inte ansvar för våra handlingar och kan inte dömas för dem.

Herregud alltså, Kaf, det här är ju grundkurs 1 i teosofi. Dina muslimska förfäder diskuterade saken redan för 1200 år sedan. Jag ändrar mig, detta beror inte på att du är fundamentalist, det måste vara någonting annat. Skärpning på alla fronter krävs. Jag har ju inget motstånd.
    För mig är det vad som står BOKSTAVLIGEN i koranen och sunnah som jag följer. Hur sufister och ashariter gör rör mig inte.

Det heter Zahirit, inte zaharit. Är du lika trött som jag ikväll? Kanske bättre och go to bed.

Natti! 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    JTA skrev 2012-03-12 23:01:11 följande:
    Skäms på dig.
    Du svär inte alls därför ger du råd till folk att skämmas när de gör det
Svar på tråden förstöra heliga skripter