förstöra heliga skripter
The Morticia skrev 2012-03-10 23:22:00 följande:
Du måste förstå att det inte handlar om bristande kunskap, utan om att ifrågasätta det som står. Kunskap är inte samma sak som hålla med. Kunskap är att ta reda på vad det handlar om. Hur man sedan förhåller sig till det är en annan sak. Det är nog snarare så att du saknar kunskap om vad kunskap är. Jag kände till det där sedan innan, men jag står fortfarande helt häpen över att du tror på detta. Poesi? Vad är det? Filosofi och fina ord. Det duger inte. Dessutom är det allmänt känt att en psykiskt sjuk person inte behöver vara på ett speciellt sätt. De kan vara precis som du och jag på alla vis, men ha stora svårigheter med vissa saker. En psykisk sjuk person behöver nödvändigtvis inte sitta och rulla med ögonen, mumla för sig själv och dunka huvudet i väggen i tid och otid. Så den där poeten visste bevisligen inte ett jota. Muhammed kunde mycket väl vara psykiskt sjuk.
Angående ämnet, du kan läsa om det här, du får ursäkta men jag vill ha nya frågor/ämne att diskutera. Jag är rätt trött på att det är samma saker om och om igen så du får den artikeln om påståendet och vill du inte är det helt ok. Finns läsare som också vill ta del av svaret :)
http://www.islam-svarar.se/profeten-saw/293-profeten-muhammed-och-flet-om-epilepsi
The Morticia skrev 2012-03-10 23:22:00 följande:
Många människor är pålitliga. Charm och vänlighet går hem hos folk. Bara för att man är karismatisk är det ingen garanti för att man är en bra person eller ens är pålitlig på riktigt. Hitler ansågs ju vara både karismatisk, rolig och vältalig. Var han en bra person för det? Vad kom vi fram till, till slut? Jo, att han var en stor jävla skit. Nu menar inte jag att Muhammed är någon Hitler, utan vill bara belysa varför "han var den mest sanne och pålitlige mannen i hela arabien", inte håller som argument.The Morticia skrev 2012-03-10 23:22:00 följande:
Jag ska nu sälja in mig hos dig och förklara varför jag är bättre för dig än vad Muhammed är. Läs noga och begrunda:Jag betraktar dig, dina barn, din man - ja alla människor, som otroligt värdefulla. Ni får aldrig svälta, skadas, torteras, dödas eller förtryckas.Jag kommer att kämpa hela mitt liv för att göra det jag kan för att livet blir så tryggt och bra för alla människor som möjligt. Ingen profet, ingen gud, ingenting är viktigare än din och alla andra människors liv och hälsa. När politik, religion, pengar, vad som helst, står i konflikt med människors liv och hälsa så tar jag alltid parti för människan.
En person med den inställningen kallas för humanist och är en hjälte redan i resonemanget. Lyckligtvis finns det många sådana och det är också dessa som förändrat världen till den bättre. Muhammed däremot, skapade en religion som har inneburit lidande för miljontals människor. Och honom älskar du mer än människor - till och med dina egna barn. I så fall är det inte ens konstigt att religion innebär krig, dödande och inhuman hantering av människor.
"Om du hör en människa tala väl om sig själv, att h*n är sig och så var säker på att den personen är lögnare, felar och brister. Lita inte på honom/henne" Så nej, du jämfört med den sanne, pålitlige och humanisten Muhammed saw är en en myra jämfört med ett hav.
Ja jag skrev att det är svårt för dig att förstå den kärleken för du vet inte betydelsen av en sådan man. Den kärlek du vet är den som du har till dina barn, även den tar kanske slut nångång om något händer mellan er.
Läs igen vad jag skrev om att ta hand om sina medmänniskor. Verkar som du upprepar samma sak.