Kaksmulan1 skrev 2012-03-02 07:56:50 följande:
Ts, vilken bra läkare som ringde och lugnade dig lite, det här med ovissheten är ju så jobbigt. Synd att han inte ville disskutera blodproverna, de drog ju ner min KUB med så är ju så nyfiken just på det. Direkt efter vår KUB så ringde jag min BM och hon sa att om det är blodproverna som drar ner kuben så är det bättre.. värre om det är nackspalten som drar ner värdet. Hon sa att blodresultatet kan variera beroende på när de togs, hur de togs och handhavandet därefter. Läste en annan tråd om en tjej som fått dålig KUB typ 1:150 och gjort pm den hos en annan läkare och då fått 1:600... Så inget är ju skrivet i sten och det är ju bara en sannolikhet.
Hej Kaksmulan1!! Tack för ditt inlägg. Att läsa andras historier ger mig hopp att allt kommer att bli bra. Ja, det var snällt av honom att ringa mig och förklara lite mer vad allt detta innebär, fast innan han ringde fick jag ringa till BM på sjukhuset flera ggr innan hon erbjöd sig att be en läkare kontakta mig. Det vore bättre att få all information från början så att man slipper gå runt med ångest. Det enda BM sa till mig när hon gav mig resultatet var siffrorna, hon kommenterade att 1:19 var väldigt högt och sedan var hon tyst... självklart blir man jätteledsen och chockad. Hoppas detta blir bättre i framtiden så att andra mammor slipper känna som vi gjorde de första dagarna.
Kaksmulan1 skrev 2012-03-06 06:54:04 följande:
Hej, vi fick glatt besked igår. Allt var normalt. Daddy2be *styrkekramar*
Blir väldigt glad för er skull :) Det måste kännas skönt att veta att allt är ok. Nu kan ni slappna av och njuta av resten av graviditetstiden. Hoppas på ett liknande resultat. Nu är det "bara" två veckors väntan, men jag känner mig lite lugnare nu och försöker tänka positivt.