• NL86

Ivf/FET Töserna 2012

Hejsan tjejer! :)
    Här har ni en tös som varit med sen början på den gamla tråden och ville gärna vara med på ett hörn här med! :)

Lite historik:
    Vi är ett sånt där oförklarligt barnlöst par och det enda felet de hittat är att äggledaren var lite smal. Säger äggledaren nu mer då jag blivit av med ena efter att ha väntat tvillingar med en mindre rolig resa som slut. Min sambo och jag har försökt i snart 6 år med att få till en liten och lyckades våren 2011. Lyckan blev kort då jag först åkte in för ett missfall som kom ut i gynstolen. Läkaren tittade igenom äggstockar och ledare och såg att allt såg så bra ut. Efter två veckor hade jag inte slutat blöda. Flera gånger höll jag på att spy och svimma på jobbet och ringde in flera gånger till sjukhuset som sa att var helt normalt efter ett mf. Dock efter prick två veckor fick jag så ont i magen att jag inte ens kunde ligga ner. Det gjorde så grymt ont, jag filer feber och mådde super dåligt. Så istället för att ringa sjukhuset ringde jag sjukupplysnigen och frågade om det kunde vara en infektion i livmodern. Hon jag pratade med tyckte jag skulle åka in till akuten direkt. Sagt som gjort. Efter en lång väntan i väntrummet kom jag in och sen blev det en jävla fart. Läkaren hade missat att jag väntat tvillingar och den andra satt i äggledaren. Utomkved.. Eftersom jag då var i v 11 så hade jag gått förlängt med det så äggledaren gick inte att rädda. 3 glas blod hade de tömt min buk på under operationen, där jag fick samma läkare som missat utomkvedet och som sa till oss att hon fick lov att ta bort både ägg stock och ledare. ( visade sig nån månad senare när jag skulle skölja äggledaren men en annan läkare att hon inte alls tagit bort stocken fast det stod i papperna till och med)

Oj blev en ganska lång historia här! :) ursäkta för det! Vilket fall fick vi en remis till ivf kliniken av denna läkare och 3 månader senare började våran resa! Nu har vi redan kommit en bit och jag bär faktiskt på ett litet guldkorn i min mage efter första försöket! :) är i v 8 nu och skall på första ul imorgon!

Önskar er alla här ett stort lycka till och hoppas så att 2012 blir alla våras år! :)

Kramar

• NL86

Godmorgon tjejer!
    En nervös tjej här som inte vet hur jag ska få tiden att gå till halv 4! :)
    Mom76 och csillag: tack så mycket! :) hör av mig igen så fort jag varit där! Hoppas så att vi får höra det lilla hjärtat men är så orolig att de ska vara nått fel. :/ hm, tänk att man aldrig kan få slappna av! Alltid är det nått att oroa sig för!

Hoppas ni får en underbar dag tjejer! :)

Kramar

• NL86

Joujou: tusen tack!! :)

Är det nån som varit på ul tidigare och vet om det är nått man ska tänka på? Kan man äta, drick och gå på toa innan? Svärmor sa att man ska ha fylld blåsa för att de ska se bättre, men de sa inte kliniken nått till mig om och det var 26 år sen hon födde så jag vet inte riktigt om det är så idag? :)

• NL86

Joujou: jag är i v 8! :) går in i v 9 på torsdag! :) ja de ät super spännande men även väldigt nervöst för vad man ska få höra! :)

Csillag: tack gumman!! Du har säker rätt! :) ja man kan liksom inte sluta oroa sig och verkligen förstå att detta är sant! :)
    Jag hoppas så du har rätt! Hör av mig så snart jag kommit där ifrån! :) kramar

• NL86

Tack gumman!! :) ja de är jätte roligt men man har liksom inte lyckas ta det till sig än och vågat hoppas på att de kommer gå vägen! :/ men ser alt bra ut idag så hoppas jag det mesta ska släppa och man kan börja glädjas och slappna av istället! :)kramar

• NL86

Hej igen tjejer! Här har ni en tjej som sitter ocj gråter glädje tårar och inte riktigt kan tro att det är sant! Håller ett kort i handen på min lilla guldklimp i magen! :)

Allt såg jätte bra ut! Hjärtat slog, den var perfekt i längd och läkarn sa att hela graviditeten såg perfekt ut! Blödig som jag är börja jag gråta i stolen! :) man jag kan liksom inte förestå att jag äntligen efter så många år bär på denna lilla och att den bestämt sig för att stanna!! :)

Tack för alla uppmuntrande ord idag! Ni är verkligen bäst! :)

Joujou: det tog sig på förta försöket för oss! :) fick ett ägg insatt och har ett i frysen! :) kramar

• NL86

Åh tack tjejer!!! :) ja nu jäklar håller vi tummar och tår och tar alla önskningar vi har till att alla här ska få sitt pluss i år!!! :)
    Det har vi alla Sanna mina ord förtjänat!!!

Ja nu känner jag att jag kan slappna av faktiskt! :) nu ska jag verkligen lägga all energi på att njuta istället och räkna ner dagarna till den 20 oktober då lilla guldkornen beräknas komma! :)

Stora kramar till er alla Goa tjejer!!

• NL86

Vad kul csillag!! :) nu håller vi tummarna för dig! Du ska se det tar sig nu! :)

Japp den 6/3 var det! :)

Måste fråga en till sak om nån vet nått! Jag var lite stressad och han inte fråga. De ringde från kliniken idag och hade fått svaret på blodprovet som jag tror rör bukspottkörteln? Iaf så sa hon att de var bra, men inte så bra de vill ha den så de ville att jag skulle göra ett till blodprov om två veckor! Vad menad med detta prov? :/ är det nått som rör bebisen?

Tusen tack för alla grattis och allt stöd tjejer! :) det känns kanon och jag försöker nu njuta fullt ut! :)

Kramar

• NL86

Åh tack csillag! :) nu blev jag faktiskt lugnare! :) då kan jag försöka fortsätta njuta av detta och försöka övertala mig själv att den lilla faktiskt trivs i min mage och är här för att stanna! :)
    Ska ringa och skriva in mig på mvc här i hemma trakterna nu. Om jag hade fått välja hade jag heller stannat hos den underbara personalen på kliniken men man får hålla tummarna att man får en trevlig en här med! :)

Hoppas ni får en bra dag tjejer! :)

Förresten var det nån som såg fuskbyggarna igår? Familjen som var med hade valt mellan ivf och att renovering men nu i slutet när de gjort klart huset berättade hon att dr lyckas med ivf och hon väntade en liten! Började gråta av lycka för deras skull!

Glöm inte tjejer: i år är vårt år!! :)

• NL86

Hej tjejer!
    Inte haft tid att tittat in på ett par dagar och det är verkligen med sorg i hjärtat man läser om er som fått negativa besked! Detta är verkligen en jobbig resa som verkligen kan jämföras med en berodalbana och jag håller verkligen tummarna för er och att det ska lyckas nästa gång! Jag önskar verklige så mycket att alla här ska få sitt pluss i år, för det har vi verkligen förtjänat!! Stor kram till er alla!

Sen vill jag även välkomna alla nya till tråden! :) ni har verkligen hittat till ett härligt gäng tjejer! Här får man verkligen allt stöd man behöver!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012