Ivf/FET Töserna 2012
Hejsan tjejer! :)
Här har ni en tös som varit med sen början på den gamla tråden och ville gärna vara med på ett hörn här med! :)
Lite historik:
Vi är ett sånt där oförklarligt barnlöst par och det enda felet de hittat är att äggledaren var lite smal. Säger äggledaren nu mer då jag blivit av med ena efter att ha väntat tvillingar med en mindre rolig resa som slut. Min sambo och jag har försökt i snart 6 år med att få till en liten och lyckades våren 2011. Lyckan blev kort då jag först åkte in för ett missfall som kom ut i gynstolen. Läkaren tittade igenom äggstockar och ledare och såg att allt såg så bra ut. Efter två veckor hade jag inte slutat blöda. Flera gånger höll jag på att spy och svimma på jobbet och ringde in flera gånger till sjukhuset som sa att var helt normalt efter ett mf. Dock efter prick två veckor fick jag så ont i magen att jag inte ens kunde ligga ner. Det gjorde så grymt ont, jag filer feber och mådde super dåligt. Så istället för att ringa sjukhuset ringde jag sjukupplysnigen och frågade om det kunde vara en infektion i livmodern. Hon jag pratade med tyckte jag skulle åka in till akuten direkt. Sagt som gjort. Efter en lång väntan i väntrummet kom jag in och sen blev det en jävla fart. Läkaren hade missat att jag väntat tvillingar och den andra satt i äggledaren. Utomkved.. Eftersom jag då var i v 11 så hade jag gått förlängt med det så äggledaren gick inte att rädda. 3 glas blod hade de tömt min buk på under operationen, där jag fick samma läkare som missat utomkvedet och som sa till oss att hon fick lov att ta bort både ägg stock och ledare. ( visade sig nån månad senare när jag skulle skölja äggledaren men en annan läkare att hon inte alls tagit bort stocken fast det stod i papperna till och med)
Oj blev en ganska lång historia här! :) ursäkta för det! Vilket fall fick vi en remis till ivf kliniken av denna läkare och 3 månader senare började våran resa! Nu har vi redan kommit en bit och jag bär faktiskt på ett litet guldkorn i min mage efter första försöket! :) är i v 8 nu och skall på första ul imorgon!
Önskar er alla här ett stort lycka till och hoppas så att 2012 blir alla våras år! :)
Kramar