• familjenekberg

Ivf/FET Töserna 2012

Hej jag undrar om jag kan få vara med här.

Vi skulle ha gjort ett FET nu i dagarna men det blev avbrutet då jag fick en blödning när jag skulle ha ägglossning, var inne på en VUL och det visade att jag hade en äggblossa som inte hade spruckit utan fortsatt växt den var i fredags 32mm ska in på ny koll den 23/3 och sen blir det ny planering beroende på om den har försvunnit av sig själv eller inte. Är den kvar så kommer den punkteras och jag kommer göra ett nytt försök men då i styrd cykel.

Problemet är att det är snart 6 år sen de plockades ut och vi har redan sökt dispens ett år och nu måste vi söka ytterligare dispens annars ska äggen kasseras den sista april. Vad jag har förstått på  kliniken och på rättsliga rådet så ska det inte vara några problem att få det beviljat men det är ett stort oros moment för mig.

Lite mer om mig då.
    Jag är 33 år gammal och har en son på 5år som kom till genom icsi för snart 6 år sen han blev till på första försöket vi har 4 ägg i frysen så nu hoppas vi på att få ett syskon till våran son. Vi gjorde vårat försök på Carl von linne kliniken i Uppsala.

• familjenekberg
    Csillag skrev 2012-03-13 13:08:12 följande:
    Hejsan,

Usch inge skoj med avbryta,fick avbryta mitt första ET.
    Ser att du ska göra stim FEt, vad ska du använda för medicin?
    Usch kan förstå ni känner er osäkra när inget beslut fattats om äggen.Hoppas verkligen ni får dispans för de.

min historia ser du ju i inlägget innan detta hehe.
    resan är lång o man har lärt sej väääääääldigt mkt under årens gång.

vill du får du gärna fylla i lite info så kan ja lägga in dej i våran lista.

Jätte roligt att di hittat in till oss,även om alla våras omständigheter inte e alls lika skoj.
    MEN 2012 ska bli vårat år o bebisar ska de bli.

Väntrum:  (När ivf började)
    Klinik: Sahlgrenska
    Spraydags:;
    Sprutdags:
    ÄP/ET/FET:
    Ruvare:
    Gravida:
    Beräknade:
    Vet inte än om det blir stimulerat eller ej, beror på om äggblåsan har försvunnit av sig själv till den 23/3. Jag känner fortfarande av en molande brännande smärta i sidan, men jag hoppas brukar ha väldigt regelbundel menscykel.

Väntrum:började försöka själva 2002 gjorde utredning 2005 första icsi april 2006 blev gravid.
    Klinik: carl von line kliniken i uppsala
    Spraydags:;
    Sprutdags:
    ÄP/ET/FET:
    Ruvare:
    Gravida:
    Beräknade:
  • familjenekberg

Liten uppdatering. Var på vul i går och min äggblåsa hade minskat från 32 mm till 27 mm skulle ev behöva punktera den men läkaren trodde att den skulle försvinna av sig själv om jag börjar spreja så på fredag börjar jag spreja sen blir det koll om två eller tre veckor för att se att slämhinnan är tunn och sen bli det tabletter för att bygga upp slämhinnan igen och sen sätta in ägget igen. Vet inte rikrigt när fet blir men +- en två veckor runt valborg.

• familjenekberg

Liten uppdatering. Var på vul i går och min äggblåsa hade minskat från 32 mm till 27 mm skulle ev behöva punktera den men läkaren trodde att den skulle försvinna av sig själv om jag börjar spreja så på fredag börjar jag spreja sen blir det koll om två eller tre veckor för att se att slämhinnan är tunn och sen bli det tabletter för att bygga upp slämhinnan igen och sen sätta in ägget igen. Vet inte rikrigt när fet blir men +- en två veckor runt valborg.

• familjenekberg

Jag är kvar har börjat spreja med synarel den 30/3 har haft en blödning och ska in på kontroll den 17/4 då jag ska kolla om jag är nedreglerad och bestämma när jag ska börja ta progynon tabletterna har även progesteron men det tar jag väll bara någon dag innan Fet och sen efter om jag har fattat det rätt. Hämtade de sista medicinerna i dag och jag är glad att vi har högkostnads skyddet som går in.

Det är mycket som händer så jag har inte hunnit vara här så mycket som jag skulle vilja men nu är VFU klar så nu är det bara studier som gäller. Pluggar till sjuksköterska och är på termin 2 av 6.

En liten fråga jag har ont i brösten kan man få det av sprejen är rädd att min äggblåsa har börjat växa igen och släpper från sig hormoner. Skulle egentlige behövt punktera blåsan men den hade minskat från 32mm till 27mm så läkare trodde den var inaktiv känner mig dock orolig.

Har inte hört något från rättsliga rådet mer än när de ringde och sa att jag hade glömt att lägga i intyget från line kliniken. Då sa de att de skulle ta upp det den 28/4 hoppas att de ger oss dispens i några månader.

Håller tummarna för alla som ruvar och sänder en extra kram till alla som har fått negativt resultat.

• familjenekberg

Varit på nedreglerings koll i dag Vulet visade tunna fina slämhinnor blodprovet har jag inte fått svar på än. Pratade med CvL nu i efter middags och det visar det sig att blodprovet är bra ska jag börja med prodnom 3 gånger om dagen i mellan 10-14 dar sen koll igen och är slämmhinnan bra blir det återinfarande 3 dagar efter det. Har räknat lite gran och om jag kan börja på torsdag så borde återinförandet bli runt den 5 till 8 april.

Vill komma igång nu, tycker denna väntan är jobbig just nu är nere i en svaka tror jag.

• familjenekberg

Sänder en massa kramar till alla och håller hårt i mina tummar för det är våran tur nu, många plus som ska komma här i tråden.

Här är det oroligt värre förra gången hade jag koll, i alla falla vad jag kommer ihåg. Nu är det mycket  tankar i huvudet jag just nu somnade efter kl 4 i natt. Är mer en zombi i dag. Är livrädd att det inte ska bli något försök alls och att det inte ska  fästa, men är även lite rädd för vad som händer om det lyckas, tro mig jag kommer vara världens lyckligaste då. Men är ändå rädd kommer man kunna älska nästa barn lika mycket som det första barnet älskar honom mer än allt annat.

• familjenekberg

En lite fråga till er som har gjort fet i stimulerad cykel.

Vi håller ju på med ett Fet och jag sprejar 2 gånger morgon och kväll alltså en gång i varje näsborre och nu har jag börjat med tabletter någon annan som har gjort på samma sätt eller har ni slutat spreja alternativt dragit ner på det?

• familjenekberg

fru Bone Massa massa Kramar till er. det är sjukt att det ska vara så orättvist. Hoppas det löser sig för er.

• familjenekberg
    KaffeVäntrummet Kaffe

Kaffe Csillag:                           Ivf Start  2011
    Kaffe NL86                               Ivf start  2011
    Kaffe LnH                                 Ivf start 2011
    Kaffe Attack:                            Ivf Start 2011 Omstart Maj/Juni antingen ivf lr m äggdonation
    Kaffe Bira 11:                                             Ivf Start 2011 - Omstart Maj 2012
    Kaffe MoM76:                                             FET 2012 April
    Kaffe Vincents mamma:                             Ivf start 2012
    Kaffe Odessa:                                             Ivf Start 2012
    Kaffe Jottatotta:                                          Ivf Start 2012   
    Kaffe Sukiojag                                             FET  2012
    Kaffe Lillan 15                                              Ivf Start 2012
    Kaffe Nicali                                                    Väntar på Äggdonation
    Kaffe Nl2012                                                  Ivf start 2012
    Kaffe Hoppfull idag:                                      FET 2012
    Kaffe Mamma0301                                         Ivf start 2012
    Kaffe FamiljenEkberg                                   Fet start 2012
    Kaffe Nina76                                                   Ivf Maj 2012
    Kaffe Joujou:                                                  Ivf start 2012 
    Kaffe Fru Bone                                                Ivf start 2012
    Kaffe Axelina66                                                Ivf start 2012
    Kaffe Angel4u75                                               Ivf start 2012
    Kaffe Waterflower                                            Ivf start 2012
    Kaffe AschaG                                                    Ivf start 2012
    Kaffe Mandelmumsa                                       Ivf start 2011
    Kaffe Make your own kind of music              Ivf start 2012

Förvånad Bakgrund Förvånad

Förvånad Csillag:     Född 1982 - Bor Blidsberg, Västra Götaland
    * Utredd 2001: Dåligt AmH, Trasig livmoderetapp,Ingen egen ÄL,Endometrios,Dålig slemhinna
    * Hormonhjälp sen Juli 2001
    * 14 st Inseminationer utfördes utan resultat
    FörvånadLnH: 36 år, Bor i Stockholm
    *utredd 2011: Blockerade äggledare efter en infektion från en spiral 2010
    *1 IVF, 1 FET, inne på tredje försöket med IVF korta metoden

FörvånadfamiljenEkberg : 33 år, Bor i södermanland
    *utredd 2004/2005: Mannen har dåliga simmare efter pg av att han opererat ner en testikel i tonåren
    *första ICSI 2006 vilket resulterade i en son, Första fet blev avbrutet pg av blödning vid ägglossning. Gör därför FET i stimulerad cykel nu.

Nalle syskonförsök Nalle

Nalle Csillag       Dotter 01 (Ppiller) + Tvillingar 06 (Hormonhjälp)
    NalleLnH             Dottern (åt minipiller), Son (säkra perioder)
    NalleFamiljelnEkberg       Son 07 (ISCI)

{#emotions_dlg.flower} Ivf Klinik {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Csillag:                                               Carlanderska Göteborg
    {#emotions_dlg.flower} Make Your own Kind of music        Carlanderska Göteborg

{#emotions_dlg.flower} Nicali                                                   Sahlgrenska

{#emotions_dlg.flower} Bira 11:                                                Umeå

{#emotions_dlg.flower} Jottatotta:                                           Carl Von Linne 
    {#emotions_dlg.flower} Joujou:                                                Carl Von Linne 
    {#emotions_dlg.flower} FamiljenEkberg                                  Carl Von Linne 
    {#emotions_dlg.flower} Angel4u75                                            Carl Von Linne

{#emotions_dlg.flower} Odessa: 

{#emotions_dlg.flower} MoM76:                                                Huddinge
    {#emotions_dlg.flower} LnH                                  Sophia Hemmet (efter denna gång blir det Huddinge)
    {#emotions_dlg.flower} Jasmine25                                            Huddinge

{#emotions_dlg.flower} Attack:                                                   RMC Malmö

{#emotions_dlg.flower} Mamma0301                                          Cura Malmö

{#emotions_dlg.flower} Nina76                                                    Öresundskliniken Malmö

{#emotions_dlg.flower} AschaG                                                    Ivf Kliniken Malmö

{#emotions_dlg.flower} Waterflower                                           Linköping

{#emotions_dlg.flower} Vincents mamma:                                  St: Göran
    {#emotions_dlg.flower} Odessa:                                                  St: Göran

{#emotions_dlg.flower} Hoppfull idag                                          Akademiska Sjukhuset Uppsala

{#emotions_dlg.flower} NL 86                                                         Falun
    {#emotions_dlg.flower} Lillan 15                                                   Falun

{#emotions_dlg.flower} Sukiojag                                                    Sofia Hemmet, nu Fertilitets centrum        

{#emotions_dlg.flower} Mandelmumsa                                          US Örebro

Äpple Akupunktur inför ivf/icsi/FET: Äpple  

Äpple LnH                    Ska testa detta och ska köra en gång vid ÄP och en vid ET
    Äpple Csillag               Ska testa detta inför nästa försök  

Solig Pergotime - Progynon - Estradot Solig    

Solig Csillag                       FET nr 2    Estradot     
    Solig FamiljenEkberg        FET nr 1    Progynon    

Glad Sprayare Glad

Glad Attack:                                   Klar 2011
    Glad NL 86                                     Klar 2011
    Glad Bira 11:                                  Klar 2011
    Glad Lillan 15                                 Klar 2012
    Glad Nicali                                      Klar 2012
    Glad Jottatotta:                              Klar 2012
    Glad FamiljenEkberg                     30/3 2012
    Glad Nl2012                                      5/4 2012
    Glad Joujou:                                  16/4 2012 kontroll 30/4

Drömmer Sprutare Drömmer

Drömmer Attack:                                 Klar 2011
    Drömmer Odessa:                              Klar 2012
    Drömmer NL 86                                   Klar 2012
    Drömmer Hoppfull idag:                    Klar 2012
    Drömmer Bira 11:                                Maj 2012
    Drömmer Jottatotta:                           Klar 2012
    Drömmer Lillan 15                               Klar 2012
    Drömmer Nicali                                    Klar 2012
    Drömmer Mamman0301                      Klar 2012
    Drömmer LnH                                       runt den 23 april
    Drömmer Nl2012                                   25/4 2012
    Drömmer Vincents mamma:                27/4 2012
    Drömmer Csillag:                                 14/5 2012

Skrattande Äggplock/ ET/ FET Skrattande

Skrattande Sukiojag                                           ÄP 13/4 - ET 18/4
    Skrattande Fru Bone                                          FET 3/5
    Skrattande Jottatotta:                                         V9 2012
    Skrattande Lillan 15                           
    Skrattande Angel4u75                                           FET/ET 9/4
    Skrattande Axelina66                                              ET 16/4
    Skrattande AschaG                                                  ÄP 24/4  ET ?
    Skrattande Odessa:                                                FET 25/4
    Skrattande jazmine25                                             FET slutet av April
    Skrattande MoM76:                                                FET 1  beräk V17
    Skrattande Mandelmumsa                                     FET V 17
    Skrattande FamiljenEkberg                                   FET 1  1maj
    Skrattande Nina76                                                 V 18
    Skrattande Lnh                                                        ÄP 2/5, ET 4/5
    Skrattande Nl2012                                                  V 19
    Skrattande Vincents mamma:                                Nytt ÄP V 19
    Skrattande Joujou                                                   V 20 lr 21
    Skrattande Bira 11:                                                 Nytt ÄP V 21
    Skrattande Csillag:                                                  Nytt ÄP V 21

Kräks Ruvare Kräks

Kräks Odessa:                               FET 25/4 - TD ?
    Kräks NL86                                     ET - TD 8/2 Plus
    Kräks Csillag:                                 FET Nr 2  3/4 - TD 17/4 -
    Kräks Vincentsmamma                  FET Nr 2 17/4  - TD 5/5 -
    Kräks Sukiojag                                 ET 18/4 - TD 26/4 -
    Kräks Jottatotta:                              ET 29/2 - TD 15/3 -
    Kräks LnH                                         ET - TD 28/3 -
    Kräks jazmine25                            FET 13/3 - TD 31/3 -
    Kräks Lillan 15                                ET 22/3 - TD 4/4 -
    Kräks Mamma0301                        ET 26/3  - TD 5/4 Plus
    Kräks Angel4u75                           FET/ET 9/4 - TD 24/4                   
    Kräks Hoppfull idag:                     FET 10/4 - TD 21/4 Plus
    Kräks Axelina66                             ET 16/4 - TD ??
    Kräks AschaG                                 ET ?

Gravid Gravida Gravid

Gravid Odessa:                              TD 3/2 (Ivf 1-MF)
    Gravid NL 86                                   TD 8/2 VUL 24/5
    Gravid Rikolin                                 TD ?
    Gravid Mamma0301                        TD 5/4
    Gravid Hoppfull idag                      TD 21/4

Oskyldig MA - MF - X - ÄnglarOskyldig

Oskyldig Csillag     Haft 3 MF med enlingar + 3 MF med Tvillingar
    Oskyldig Odessa    TD 3/2 MF

Baby Beräknade Baby

Baby NL86:                                  BF 19/10 2012
    Baby Mamma0301                      BF
    Baby Rikolin                                BF 14/10 2012 (ungefär enligt veckor)
    Baby Hoppfull idag                     BF
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012