• familjenekberg

Ivf/FET Töserna 2012

Var på kontroll i dag och slemhinnan är 8 mm tjock så p åsöndag börjar jag med vaggisar och på tisdag sätts ägget in om något klarar upptiningen har 4st i frysen så något borde ju överleva eller hur.

• familjenekberg
    Csillag skrev 2012-04-27 12:12:38 följande:
    va skoj att de e dags nu.

Då håller vi tummarna på tisdag,

Tar du bara vaggisar från söndag?

de blir ju bara 3 dagar.

Va har du för vaggisar?

HOPPAS för allt i världen att de tar sej för dej i denna gången,

Håller alla tummar o tår för oss alla

Det blir bara tre dagar då äggen är odlade i två, togs ur en fredag och sattes in på en söndag. Men jag ska fortsätta med vagisar efter insättningen. Får veta mer när vi åker upp.
  • familjenekberg

Csillag

Jag vet inte vad jag ska säga, är helt chockad hur kan de behandla en kund på det viset går över mitt förstånd. Verkar inte vara utbildade på sin sak eller data systemet, och ha noll kompetens ska inte jobba i servis yrken. Håller tummarna att allt löser sig för er.

• familjenekberg

Börjar med vaggisar imorgon, blev dock lite fundersam då jag har för vana att läsa bipacksedeln till medicin jag tar för att se vad jag ska tänka på så finns det inget inte ens på fass. Jag ska ta Progesteron MIC APL 400mg tre gånger om dagen men jag tror vet hur det ska tas finns ju bara ett sätt eller?

Är nervös att något ska gå galet inför FET på tisdag men hoppas att allt går som det ska. 

Vist blir det bäbbis 2013, lite roligt är att det nästan är på dagen 6år sen vi satte in ägget som blev våran son han sattes in 30/4 och denna 1/5 så dagarna efter varandra med 6år i mellan.

• familjenekberg

Tack för hjälpen med vaggisnarna pratade med kliniken i går också då de ringde och flyttade fram oss med två timmar. Bättre att vi inte har bråttom upp än att sitta där och väntar i två timmar. Är så nervös för FET i morgon har 4 ägg i frysen så något måste ju överleva upptiningen.

Mandelmumsa
    Härligt att du ruvar hoppas det fäster och stannar kvar.

Make your own kind of music
    När kommer ni göra nästa försök håller tummarna för många finna ägg. Det är ju bra att de är positiva de är ju de som är experter på området så de borde ju veta.

hoppfull idag
    Jag har gjort så att jag har använt mig av gravidutetsuträknaren och skrivit ETdagen  som ägglossningsdag. Om det var ett 4cells så borde vara odlat i två dar och då borde din ägglossning ha varit den 8april.
    så i ditt fall borde det bli.
    Du är i vecka 6.
    Du har gått 5 fulla veckor och 1 full dag (v5+1).
    Du är i 1:a kalendermånaden.
    Du är i 2:a graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
    Du är i trimester ett.
    Beräknat förlossningsdatum Lör 29 dec 2012

• familjenekberg
    AshaG skrev 2012-04-30 17:23:41 följande:
    Hej på er Ruvar sen mitt ET den 26/4 men hur ska det kännas egentligen. Jag känner oftast ingenting. Nån enstaka gång har det huggt till nere vid livmodern - annars "nada". Inte ens nåt kontigt humör. Bara tråkiga flytningar pga Lutinis-tabletterna. Hur har ni det?

Det där med att det hugger tycker jag låter posetivt då jag hade det med sonen och två av mina kusiner haft det i början av sina gravidter som har skett på naturlig väg. Håller tummarna hårt.

Är så nervös i motgon gäller det, hoppas de inte hör av sig utan att allt flyter på bra och att första ägget överlever.

Fick reda på att vi får våran disspens förlängd så nu får äggen var frysta året ut.
  • familjenekberg
    Nina76 skrev 2012-04-30 23:40:52 följande:
    Nu är jag också med "på riktigt" !! 

Tog första sprutan med GonalF ikväll.   Första kontrollen på måndag. Nervöst!! 

Kram på er!  

Härligt att du har fått startat förstår att du är nervös men önskar dig lycka till.
  • familjenekberg
    Nina76 skrev 2012-04-30 23:40:52 följande:
    Nu är jag också med "på riktigt" !! 

Tog första sprutan med GonalF ikväll.   Första kontrollen på måndag. Nervöst!! 

Kram på er!  

Härligt att du har fått startat förstår att du är nervös men önskar dig lycka till.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012