• Bira11

Ivf/FET Töserna 2012

Skit kul här är jag iallafall...

• Bira11
    Csillag skrev 2012-03-01 05:59:00 följande:
    Hur går de me dej gumman??
    Jo då de blir april/ maj vi gör nästa försök, känns skönt då man bor i fjällen och de är nu bästa tiden börjar här med skoteråkning m,m.

Vart bor du då? skriv i min inbox om du inte vill skriva här.
  • Bira11
    Csillag skrev 2012-03-01 19:07:27 följande:
    Åhh härligt med skoter åkning *Me like alot!!*
    Kört skoter i många år.Härlig känsla!
    Jag bor några mil från Borås i ett litet samhälle,fast ute på landet på en stor gård.Helt underbart.
    Jobbet har ja 1 1/2 h bilfärd till hehe men jag älskar ju vintern när de e massa snö så mitt jobb e jätte roligt.
    Man börjar bli lite trötter nu men inte kontisgt när man kör fullt ös medvetslös i lite mer än 4 månader och jobbar väl egentligen inga vettiga tider alls under den perioden.
    Man måste nog trivas o älska sitt jobb för att klara av de.

Då börjar du snart oxå.
    Guuu va roligt!!!!
    Har ni allt färdig planerat tills ni drar igång,vilka mediciner osv ni ska använda.

Min man va o hämpa ut mina plåster och vaggisar idag inför FET.
    Känns ju lite udda att använda ett plåster som ska hjälpa en bli gravid hahah.
    MEN fungerar de så är de ju perfekt.
    De sägs ju dom ska vara väldigt effektiva när progynon inte fungerar.

värt ett försök

Kram
    Inget schema är gjort än men vi har pratat om mediciner m,m
  • Bira11
    Csillag

Jo de är väl rätt ok, ha inte fått schema och sånt än. Men någon gång nu i vår.

De enda som inte stämmer är att jag ska göra ett helt nytt Ivf inget Fet.
  • Bira11
    MoM76 skrev 2012-03-10 10:12:55 följande:
    Hej tjejer!
    Tittar bara in lite snabbt för att meddela att vårt första IVF försök redan gått åt h*vete Började blöda lite i går och i dag är det full mensblödning. Redan på ruvardag 8. Känner mig bara så tom och ledsen just nu... Får ringa kliniken på måndag och se vad som händer. Vi har ju i alla fall 3 ägg i frysen så även om det känns som en katastrof just nu så kunde det ju vara värre. Ska bryta ihop och gråta en skvätt för att sen försöka se framåt igen....
    Hoppas att det går bättre för er andra som ruvar nu!
    Kramar till dig.
     Jag fick mens på ruvar dag 10,,,,,
  • Bira11

Ja här händer inte mycket, väntar på min mens denna månad första efter mensen jag fick vid de misslyckade ivf. Sedan är de tanken att vi ska göra ett försök i till i Maj, ev då den korta metoden och inte puregon, visst de blev många ägg men de var så omogna, så de blir ev monapur eller vad de heter.

• Bira11
    Csillag skrev 2012-04-10 08:55:29 följande:
    {#emotions_dlg.flower} LnH: BRA du uppdaterar listan, De tycker vi om !!Skrattande

{#emotions_dlg.flower} Nl86: Hur mår du nu, Vilken vecka är du i ??

{#emotions_dlg.flower} Nl2012: Hur går de för dej med sprayningen? Har du några biverkningar?

{#emotions_dlg.flower}Bira11: Du är saknad här inne, nästa försök i Maj va??Har ni fått info vilken metod vi ska köra eller va de FET försök??

{#emotions_dlg.flower} Waterflower: vart har du tagi vägen?????Du kom in men försvann så fort...?

{#emotions_dlg.flower}Jazmine25: Har ni fått flytta äggen till Huddinge än?När i April får ni göra FET, vet du de??????

{#emotions_dlg.flower}Nina76: Väldigt tyst från dej...Är du kvar i tråden????

{#emotions_dlg.flower}MoM76: Hur går de me dej...saknad här inne...FET V 17??

{#emotions_dlg.flower} FamiljenEkberg: Hur gick VUL 23/3..Planer?E du kvar hos oss???

{#emotions_dlg.flower}Attack: Vart har du tagi vägen gumman??Hur har de gått me allt??

{#emotions_dlg.flower} Jottatotta: Hoho...Vart har du tagi vägen?

{#emotions_dlg.flower} Rikolin: Tog du vägen...?
    Jo vi ska som de ser ut  köra igång med den korta metoden nu när min mens kommer om typ en månad så de blir väl i maj, de blir ett helt nytt försök då de bara blev 1 av 8 ägg som gick och använda och de sattes in förra gången.  Kommer få en blir inte puregon denna gång visst de blev många äggblåser och ägg men de var inte mogna.  Skriver heller inte mycket längre då jag som inte är i någon behandling för tillfället, men är inne och kollar och skriver då jag har något att berätta.

Kram
  • Bira11
    Csillag skrev 2012-04-10 10:18:29 följande:
    Skönt att höra ifrån dej, blir ju lite orolig.
    Förstår om de kanske kan kännas lite drygy oxå att gå o vänta,MEN snart är du igång igen o du ska se att de går bättre denna gången!!!
    Ni kasnke borde testa menopur??Den ska ju vara mkt bättre på svårstimulerade eller en person som får många ägg men enstaka mogna.

Förstår du inte känner för att skriva så mkt just nu när allt står stilla.MEN skönt att veta du cirkulerar runt här inne än, vi saknar dej ju!!

KRAM
    Jo de blir nog menopur, och den korta metoden, känns skönt att slippa spraya, de tog sådan himla tid för mig att bli nedreglerad.. Hoppas de går bra för dig oxå.
  • Bira11
    Csillag skrev 2012-04-13 17:58:18 följande:
    tack för alla stöttningar o peppar, ni e guld värda!
    Kram, kram               
  • Bira11

Preliminärt blir de Ivf v 21, allt beror helt och hållet på mensen, men de blir korta metoden denna gång. Väntar på schema och recept, de enda jag inte fattade i mejlet var att jag skulle börja spruta dag 1-3 får man välja dag, hm ja de återstå att se.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012