LnH skrev 2012-05-03 08:23:14 följande:
Jag fick bara 2 till frysen förra gången. Och ett av dem klarade inte upptiningen och det andra tappade en massa celler när de frös upp det. Så hoppas på flera denna gång.
För nu har jag bestämt mig att jag kommer inte gå igenom ett till helt IVF försök. Så ifall det inte blir något nu så får det bli frysförsök tills det tar sig. Det positiva med frysförsöken är att det kostar inget ifall man inte blir gravid och blir man gravid kostar det 8000.
Men idag är jag sur. Min make verkar tycka att det enbart är MITT fel att det inte fungerar. Han tjatar på saker jag gör som inte är bra etc. Men under ruvar perioden så är det jag som får storstäda och fixa med en massa saker trots att läkaren sagt till han att det ska jag inte göra utan det får han göra. Och han säger till mig att stressa inte på jobbet, gör inte det extra och titta inte ens på en vinflaska, förra ruvar perioden så var vi ute på landet och han blev skitfull, jag tog en halv halv klunk av ett vinglas för att det var ett vin som är fint och som jag har velat testa länge men inte kommit mig för att köpa. Då fick jag skit för det.
Och innan han ska lämmna sitt bidrag så har minsann han supit till (båda gångerna och inte så lite heller) och vem är det som inte säger att det är därför det inte fungerar? Det kan ju faktiskt inte BARA bero på mig??
Och han har inte någon sympati för att jag är den som de sticker och som ska proppa i mig hormoner och som ska vara gravid i 9 månader och detta gör jag för HONOM och det vet han! Tycker han är otacksam och en sur ****'!!!
Men han gör ju faktiskt saker som är bra med är bara sur just nu, är väl alla hormoner som spökar :S
Kram på dig, du ska se att de går bra. Men du måste ta de lugnt, skit i städning och så tills ni vet hir de går. Kram