• Bira11

Ivf/FET Töserna 2012

Fru Bone skrev 2012-05-20 21:24:50 följande:
    Jag är ju på ruvardag 9 idag och i morse var där lite ljust beige/rosa flytning och även lite nu på kvällen.
    Usch jag blir så less. Förra omgången fick jag samma symptom på RD 14 och testade ju sen negativt, men nu är det ju så mycket tidigare. Vet inte vad jag ska tro. Jag vill tro att det har fungerat, men jag känner absolut ingenting mer än lite smått molande värk i magen lite då och då. Jag vågar inte tjuvtesta innan TD den 29:e så det är väl bara att bita ihop, men fy vad jobbigt det är. Man får ju ångest av att gå på toaletten ju.
     FAN!!! Gråter
    Kämpa på du ska se att de bara är slemhinnan som jäklas eller att de är en liten,liten mellan blödning.

Hoppas själv ta mig längre än ruvar dag nio denna gång om vi nu får återföra något i dag.

Kramar i massor från mig Hjärta      
  • Bira11
    nl2012 skrev 2012-05-21 07:31:45 följande:
    Lycka till idag, Bira11 Skrattande

Tack!
    Är nervös, men har dom inte ringt så ska de gått bra. Min klinik ringer bara om de skitit sig.

De är gjort ICSI på alla ägg denna gång och då syns de snabbare hur de gått, och äggplocket gjordes i fredags. 
  • Bira11
    Csillag skrev 2012-05-21 19:24:55 följande:
    Hur har de gått???????????
    Av 10 ägg var 7 mogna, tre av dom blev befruktade som de skulle.

Två av dom ska nu odlas till blactoyt och frysas ner hoppas dom klarar sig så långt.

De tredje ägget satte dom in så nu är man ruvare.
    Idag kl 10 på morgonen var de 6 celligg, när vi satte inte runt halv fyra kunde han se 7 celler men han tittade inte så noga då han inte ville mixa så mycket med de men de va på väg mot 8 celliga.

Slemhinnan var riktigt tjock och fin så nu är de bara att vänta.
    Hon kunde se lite vätska så jag ska hålla koll så de inte blir mer.

Hoppas jag tar mig längre än dag 9-10 denna gång så att man åtminstone får göra ett grav test.

Testdag är 8 juni, lite läskigt då sonen fyller 6 den 9juni, men blir de negativt är de bara att bita i hop och fixa kalas.
  • Bira11

öm i nedre delen av magen, fast de är nog inte så konstigt då de både gjorts äggplock och återföring.

För mensvärk redan kan de ju inte vara. Kan kanske vara Crinonet oxå

• Bira11

Någon som vet då ägget brukar fästa?

• Bira11
    joujou skrev 2012-05-22 19:19:58 följande:
    Min läkare sa att upp till 3-4 dagar efter ET. Men kan ju vara olika :) 
    okey..
  • Bira11
    nl2012 skrev 2012-05-22 20:48:30 följande:
    Hur har det gått idag Csillag???
    de undrar jag oxå ???
  • Bira11
    joujou skrev 2012-05-22 20:44:47 följande:
    Alla våra läkare verkar ha olika syn på det där :P Min sa att jag skulle leva som vanligt, kanske inte utöva kampsport och så, haha.. men ändå röra på mig och ja, leva normallt. Utan vin ;) 
    Ja vår läkare sa oxå att man skulle leva som vanligt, dock inte utöva kamsport:), dessutom inte bada eller ha samlag.
  • Bira11
    joujou skrev 2012-05-22 20:57:15 följande:
    Haha med den här crinonen är jag inte speciellt sugen på att ha sex :p
    inte jag heller :)
  • Bira11
    joujou skrev 2012-05-22 21:10:48 följande:
    men sen så ;) 
    ja kanske de :)
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012