Ivf/FET Töserna 2012
Hej
Jag är ny här
Hej
Jag är ny här
Hade tänkt skriva lite mer om mig men råkade posta innan.
Jag fick Sheehans syndrom när min son föddes (juli 2010), vilket innebär att min hypofys slutade fungera. Hypofysen styr över många hormoner bl.a. ägglossningen och det gör att jag numera inte får ägglossning och måste få hjälp. När jag blev diagnostiserad sa de bara att du kan inte få barn men det är ingen fara det kommer att gå. När jag väl ville försöka få barn igen så skickade de mig till Shalgrenska, där tog det säkert ett halvår innan de ens kom på att där ska jag ju inte vara för jag har ju redan ett barn. Så i slutet av februari hamnade vi på Calanderska där vi nu har gjort två IVF. På det första blev inget ägg befruktat och vid andra ett ET vilket inte tog sig.
Jag är arg för att alla har tagit så lättvindigt på det hela. Även på Calanderska har det känts som att det inte riktigt talas om att det finns en möjlighet att detta inte kommer att lyckas. Man gör inte upp en plan för hur det ska gå om försöken inte lyckas. Nu står jag här två försök senare och min läkare (Torbjörn) pratar om attt göra ett eller två försök till, sen är det kört.
Hur många ET har ni andra gjort?
Tack Csillag. Känns skönt att höra att man är i goda händer. Tvivlade väl inte.
Känns så konstigt att gå från att bli med barn på första försöket naturlig väg och nu verkar det inte fungera alls.
Nästa gång vi ska försöka blir i aug eftersom det är stängt över sommaren. Får väl se det från den ljusa sidan och njuta av ett glas kallt rose i sommar.
Hej! Nu är sommaruppehållet över för oss med. Vi har nio befruktade ägg och ska sätta in ett i morgon på dag fem. Första gången ett ägg klarat sig till dag fem. Hoppas det betyder att det har större chans att klara sig hela vägen. Vilka erfarenheter har ni?
Vad otroligt jobbigt det är att gå och vänta på om mensen kommer eller ej. Tycker inte att det är jobbigt att vänta på testsdatumet, men att varje dag hela tiden oroa sig för om den har kommit eller ej är fruktansvärt påfrestande. Känner ibland lite molande och tänker att det är kört. Men än är det inte det i alla fallð???
Så tråkigt Fidelis
Hej! Jag har inte varit aktiv här men nu är jag inne på RD 8 och har lite mensvärk och ont i vänster äggstock. Samma som gjorde väldigt ont efter ÄP. Värken kommer och får och är inne på tredje dagen. Har inte lika om som förra gången då jag fick tidigt missfall. Är det någon som har haft lite värk och ändå varit gravida och är det vanligare att man får det vid IVF?
Tack tant groda. Skönt att höra
Så tråkigt Jeanette.
Tack csillag!