• karfor

Ivf/FET Töserna 2012

Jag är oxå ruvare på ett fint ägg . De andra två skulle odlas vidare för att se om de kan frysas.
    Tack snölängtan!
    Skånetjejen. De här två veckorna har jag ingen aning om hur man peppar sig för. Den första är ok men andra. Usch. Visserligen har jag haft mensvärk båda gångerna vilket har gjort att det blir ännu mer psykiskt påfrestande. Men man får tro att det har gått vägen tills motsatsen är bevisad. Annars blir det för jobbigt.

• karfor

Skånetjejen. Förtär mitt femte IVF och fjärde gången som ruvare. De två senaste ggr har jag blivit gravid men fått tidigt missfall. De tror att det beror på att hcg hormonet är för lågt. Så nu tar jag extra sprutor. Därför blir inte mitt testdatum förrän 2/2!!!! Så långt kvar . Hålla igång låter som en bra idé. Vet inte vad jag ska göra bara. Just nu är det soffläge som gäller eftersom jag fortfarande har ont efter ÄP.

• karfor

RD 1 är dagen efter insättning. Jag är ganska lugn faktiskt. Börjar nog inte oroa mig förrens på måndag. Brukar vara då jag börjar blöda. Ja det är väl lite tidigt att testa än. Men det är vansinnigt svårt att vänta. Och varje stick eller annat som gör lite ont så blir man så nervös. Shopping låter som ett bra botemedel.

• karfor

Är det någon som vet hur det fungerar när man tar extra hcg. Kan det då fördröja ett missfall som är på gång? Eller sker det ändå?
    Jag känner mig nästan lite som när jag tar sprutorna lite öm och svullen. Trycker på blåsan. Dock ingen mensvärk. RD 7

• karfor

Ah77 Jag trodde att de alltid odlade till blastocyster när det var fler än fem ägg befruktade. Anledningen är ju för att skilja ut det bästa embryot.

Vincents mamma. Skönt att det är på g!!!

Skånetjejen! Hur går det? känner du något?

Min mensvärk har satt igång lite och det tyder ju på missfall. Så har det varit de andra gångerna. Känns verkligen hopplöst. Visserligen så är det inte kört förrens det är kört men jag har ju varit med om det förr. Fattar inte vad som är fel bara. Jag har dessutom en supersvullen mage som är öm mitt på. Får ta panodil så slipper jag känna något och kan fortsätta hoppas.

• karfor

Så tråkigt att höra skånetjejen. Jag förstår hur du menar. Ju fler försök man gör desto mer känns det som att man ska ha ett barn.
    Jag har oxå mensvärk är inne på tredje dagen och tror väl att den dyker upp så småningom. Styrkekramar.

• karfor

Hur har det gått skånetjejen?
    Min mens har fortfarande inte kommit så kag håller tummarna. Däremot är jag överstimulerad och ska tappas på vätska i buken imorgon. Ryser.

• karfor

Så spännande Lnh! Bara den långa väntan kvar nu då. När är TD?

Vincents mamma. Skönt att det är två till baka . Och det är ju inte så långt bort till start.

• karfor

Var på ca idag och de tog bl.a. Ett nytt hcg prov. Det hade tredubblats sen sist! Jag är gravid . Woohoo

• karfor

Det vet jag inte. De sa inte det, å dum som jag är glömde jag fråga.

• karfor

Så tråkigt LnH. Det är en stor sorg varje gång.

Skönt att vara på g Vincents mamma.

Här är det jämna plågor. Jag är bättre efter överstimuleringen men har fått en förkylning. Vilket gör att jag känner mig svag. Har inga typiska graviditetssymptom. Är bara jätteorolig hela tiden.

• karfor

Härligt att höra att det går bra för alla!!! Jag är i v 18 nu och det går undan .

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012