• Snölängtan

Ivf/FET Töserna 2012

Hej alla kämpare och trådägare "Csillag" Glad

Jag är nybliven ruvare (igen...) och känner att den här tråden skulle kunna passa bra även för mig, och det står ju att alla är välkomna Flört så....får jag vara med?!? Och hur gör jag då? Listan är ju lång och jag vågar mig inte på att börja pilla med den då jag tdiigare varit med om att det blir lite knas i formateringen...."typ".

Min make och jag håller på med syskonförsök nr 3 på IVF-klinik. Vi har en son som kom till på naturlig väg för fyra år sedan precis "så där lätt och ledigt" som man vill tro att det ska vara... Men syskon verkar det inte bli lika lätt alls. Fick till slut veta att jag hade rejäla problem med sköldkörteln och bla pga "åldersstress" (har ganksa nyligen passerat 40...) går vi sedan ett år tillbaka på IVF-klinik och har nu satt in vårt sista nedfrusna embryo. Testdag 25/5.    

• Snölängtan

Mischa & Fam Ekberg: Grattis till era Plus ! Helt underbart att se att det blir Plus ibland! Skrattande

Till er andra skickar jag en stor varm kram och hoppas att ni snart samlat krafterna för att med bestämda steg kunna/orka gå vidare åt det håll ni helst önskar!

Csillag:  Ingen fara med ”snurret”! Och du, jag tror faktiskt att vi kan ha mailat om TSH-värden tidigare när du fick avbryta en behandling pga för högt TSH medan vi på vår klinik inte ens fick testa inför ÄP...
    Stort LYCKA TILL nu med ”cocktailen” och akupunkturen!

Här kommer lite info om Snölängtan

Bakgrund
    Utredd 2011: Nedsatt funktion i sköldkörteln (TSH närmare 40)
    IVF1: fick ut 7 ägg:  1 embryo för ET och tre till frysen
    FET1 i stimulerad cykel (ett embryo klarade inte upptiningen) blev det inget mer av
    FET2 i stimulerad cykel. Nu med sista embryot som tyvärr blev 2-celligt…

Syskonförsök
    2008 son på naturlig väg

IVF-klinik
    Stockholm

Ruvare
    FET 11/5 – TD 25/5

• Snölängtan

Csillag:  KRAM KRAM KRAM!!!! Ta hand om dig! Det är ju JÄTTEstora knölar du fått. Må de krympa rejält och det på mycket mycket kort tid! Helt osannolikt vad man kan få reda på vid ”ett helt vanligt VUL”…Gråter

Bira11: Du, RING dinklinik och prata med dem för det där låter inte som normalt efter ett ÄP (som ju annars verkar ha gått kanonbra!)

Vincents mamma: Det du skriver känns precis som något jag kommer att skriva om ett par dagar… Är nu på RD 10 med vårt lilla tvåcelliga embryo och det känns inte alls som att det är något liv som växer (tidigare har ruvandet tagit slut kring RD 12....). Är det inte det är det ”tack och adjö” för mig/oss med. Känns så absolut med att ”om inte detta lyckas så blir det inget syskon i den här familjen”…men så är det för oss och jag tror jag snart blir galen av denna väntan…TD 25/5…

• Snölängtan
    Bira11: Till oss har det sagt att om man efter ÄP mår sämre än "lite öm i magen" bör man kontakta dem per tel...speciellt om man hade väldigt ont i magen och magen dessutom svullnade upp... Det var därför jag ville uppmana dig till kontakt! Fast om det inte gör ont så komemr du ju som sagt ändå att träffa dem imorgon! Stort lycka til med ET!!!
  • Snölängtan
    Bira11: Grattis till ruvarstatus! Det låter ju kanon att de kunde meddela att deäven såg att embryot fortsatte att dela sig under dagen! (Önskar att vi kunde ha fått sådan info också....)  LYCKA TILL med ruvandet nu.
  • Snölängtan
    Csillag skrev 2012-05-21 11:50:05 följande:
    Ska tillbaka imon bitti på kontroll för att se ur de går me den.

LYCKA TILL på kontrollen imorgon, Csillag!!!!
  • Snölängtan
    nl2012 skrev 2012-05-21 08:54:02 följande:
    Ja, det är svårt att veta när man ska sätta stopp. Som det ser ut nu tror jag att vi slutar när "gratisförsöken" är slut. Är rädd att vi annars blir fixerade vi allt detta o glömmer bort att leva o njuta av det underbara liv vi faktiskt har ändå.

Du har så rätt i att man måste försöka att leva och njuta av det underbara liv som ändå pågår "vid sidan om" IVF-cirkusen. Men det är så svårt ibland. Vi har ändå haft turen att få ett barn så vi försöker att verkligen njuta så mycket det går men ändå är längtan så stor efter ett barn (till) och månad efter månad går...nejmen jösses nu står jag här och gråter...kan bara tyda på att ruvandet snart är över... *#%*& också...

KRAM TILL ALLA KÄMPARE här i tråden!!!! 
  • Snölängtan
    Csillag: Det var ju en kanonskörd ju!!! Grattis och hoppas nu att värmeskåpet gör det riktigt mysigt för "de era". Stort lycka till!!! (Men det där med chockdos av antibiotika efter ÄP lät lite så där...sköt om dig!)

Miiiis: Grattis!!!!!   
  • Snölängtan

Idag var det så testdag....och ett litet svagt streck visade sig! Mao har vi just nu ett Plus som vi har väldigt svårt att "förstå"... Det här är ju hur knasigt som helst men här jobbar man länge och väl på med hormonbehandlingar och diverse ingrepp för att få ett plus och när det väl visar sig så....tja...jaha ja "och hur länge varar det då?". Maken och jag ska nu jobba på den mentala biten att faktsikt vara genomglada att vi har fått ett plus...om än svagt...etc etc!!!

Bira11: Vet du att dina sköldkörtelvärden är helt OK? Kolla dem annars! Innan jag fick reda på att jag behövde medicin så var jag förkyld och däckad hur ofta som helst, men sedan jag fått mer eller mindre ordning på mina värden är jag bara förkyld llite mer än genomsnittet.  

• Snölängtan
    Csillag: Det är ju helt FANTASTISKT!!! Just nu ÄR du gravid! Glad Och visst, man får ta en dag i taget. Men det är fantastiskt att det blir Plus ibland..även i dessa trådar! Det inger verkligen hopp! Nu håller vi tummarna för dig och alla andra här i tråden!

(Själv fick jag ju endast "2-cellig en" tillbaka och än har vi inte sett vad det blev av det på något VUL (inbokat 13/6) men som läget är nu så är jag också gravid. )

Mandelmumsa(visst var det du som undrade för någon dag sedan?): När vi var på SH sa de till oss att frysåterföring kostar 8000kr men att de gör undantag ibland då de exempelvis "tvingas" sätta in ett tvåcelligt embryo.  OM det då inte blir något "plus" så kan man ibland slippa betala. Men det är inget de skriver i sina kostnadsöversikter direkt eller uttalar vid planeringsmöten, om jag förstått det hela rätt. 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012