• Snölängtan

Ivf/FET Töserna 2012

maggan82 skrev 2012-06-25 08:32:56 följande:
    Fick ett halleluja moment i morse på toa, jag plussade på min TDGlad Det känns så underbart och galet på samma gång. Nu tar vi en dag i taget och njuter av stunden!                                                                                             

Underbart med ännu ett Plus ! Och som sagt det är bara att njuta! Glad
  • Snölängtan

Vi har varit på inskrivningssamtal på MVC idag och jag hade turen att alla värden där (järn, blodtryck och äggvita) såg OK ut. Men imorgon är det dags för besök hos endokrinologen igen för att se hur sköldkörtelvärdet påverkats så här långt (v.8+5) och inför det är jag mer nervös. Å andra sidan "proppar jag ju i mig" Levaxin nu så det borde inte vara ett problem...men oron finns där ändå...

Angående järnvärden: jösses vad lågt ni ligger. När jag hade 103 hade jag spränghuvudvärk mest hela tiden, men hade turen att ökat intag (tabletter) räckte för min del. KÄMPA PÅ MED ALLA JÄRNRIKA FÖDOÄMNEN (och C-vitamin därtill)! Är inte jordgubbar också relativt järnhaltiga?!? Bara namnet "Blutsaft" tycker jag smakar illa...huvva. Men ni får väl köra "hålla för näsan och svälja" så kanske det går lite bättre?!?  LYCKA TILL!!!

• Snölängtan

Har varit lite frånvarande här pga semester med "risig mobil"...

Kul att se att det faktiskt är så många gravida i tråden nu. Stort GRATTIS och många varma lyckönskningar! Och till er som ännu inte är gravida: många varma styrkekramar!!!!

Vi var på KUB-UL igår och kunde se en liten krabat! Glad Förra gången var det ju bara en "blinkande stjärna" som syntes på skärmen. Nu gick det faktiskt att se en nästipp! Lite overkligt med tanke på att det var vårt absolut sista försök med det sista frysa embryot som bara klarade upptiningen till hälften (mao 2-celligt)  men nu lever det ett eget litet liv och lär vara ca 5cm lång. Fast som så många skriver här, visst finns oron där hela tiden i bakgrunden...

• Snölängtan
    Csillag skrev 2012-07-27 20:36:32 följande:
    Gick sådär igår.
    Bebisen hjärtljud håller inte riktigt tempot som dom vill,mn h*n kämpar på.
    Blödningarna har gett ett ganska stort err på livmoderetappen o de verkar inte vilja läka ihop så nu säger dom att OM jag lyckas behålla bebisen i magen så ska jag vara beredd på mkt sjukhusvistelse även denna graviditet och att bebis kommer komma alldeles för tidigt.
    Mitt sköldkörtelvärde hade skjutit upp väldigt högt på 3 veckor,o de e ju verkligen inte bra för bebisen.
    Ska höja levaxinet från 50 till 150 nu o ta nya prover var 3.e vecka.
    Kommer bli kontroller nu 1-2ggr/vecka,Kub nästa vecka o från vecka 15 kommer jag få börkja gå 3-4ggr/vecka på kontroller provtagning osv.
    Från RUL kommer de bli TUL varannnan vecka fram till bebis kommer ut.
    Så denna graviditet blir nog snäppet värre än tvillingarnas.

MEN va gör man inte för en bebis
    Värt varenda kontroll o prov bara bebis kommer ut ok.

Jag ser de så att varje dag som går så är jag ett steg närmare i rätt riktning.

Hur går de för dej??

Kram
    Håller verkligen tummarna för att allt ska gå bra men det låter ju som att du/ni får kämpa oerhört mycket nu. Stor KRAM och ta väl hand om h*n!!!

För oss går det "oförskämt bra" just nu. Mina sköldkörtelvärden är fortfarande OK och när vi gjorde KUB tidigare i veckan var vi inställda på att det kommer kanske behövas ett fostervattensprov men istället sa de att sannolikheten vi fick var 1 på 20000(!) - utifrån baar min ålder car det typ 1 på 78.... Det lät föööör bra, måste vara felräknat tänkte vi. Med sonen hade vi 1 på 1350 och nu är jag ju ännu äldre...så idag fick jag ringa BM för att kolla att vi hörde rätt värde och om hon hade sett liknande tidigare. DET svarade hon inte på utan kollade värdet för själva "nackspalten" och då var den 0,5mm mindre än för sonen och det betyder tydligen att sannolikheten för kromosomavvikelser för honom var större än för "krypet" i magen... Annars väntar jag på resultatet av "blodproppsutredning" just nu. Och försöker hålla inne magen...har semester och på jobbet vet de inget...byte av chef sker nu i månadsbytet och så snart jag är tillbaka måste jag "ta ett snack" med nya chefen. Nu är dte ju inte bara några kilo extra + sköldkörtelhull + IVF-hull på maggen... Solig 
  • Snölängtan
    Csillag skrev 2012-07-28 09:24:32 följande:
    Jag ska genomgå nuppen oxå just pga alla problem som jag haft under mina graviditeter o bli gravid så gör vi de.
    Å även om de inte ska va ärftligt så har jag en kusin som har down syndrom.
    E väldigt kluven va över provet egentligen mn vi har sagt vi gör nupp/KUB testet o sen får vi se va resultaten visar.
    Läkarna vill inte jag gör fostervattensprovet pga alla mina titigare MF o att alla komplikationer som varit.
    Det här med NUPP/KUB är en svår fråga, speciellt om man får höga riskvärden. Nu har vi har haft turen nog att ha haft värden som gjort att vi inte behövt ta ställning till eventuella fortsatta prover. Och trots allt är det ju endast "statistik" och inte en "sanning"...men ändå vill vi göra testen...kanske av kontrollbehov eller av oerhörd längtan efter information?!? Vad vet jag....men testet gjorde vi iaf.... Obestämd LYCKA TILL!
  • Snölängtan
    LnH skrev 2012-08-07 13:33:11 följande:
    hmmm jag som lyckats att släppa allt och faktiskt inte tänkt ngt alls på IVF och FET, men nu när jag är tillbaka på jobbet och allt går tillbaka till sin vanliga lunk så sitter jag och nojjar över att vi bara har ett ägg i frysen och det kanske inte överlever upptiningen :S så nu känns allt så hopplöst. Förra FET så överlevde inte det första som de tinade upp utan de var tvugna att ta det andra med men det var så dåligt så att vi inte fick något hopp alls från läkaren om att det skulle bli ngt. Och nu har vi ju bara ett ägg :(
    Jag är så less på IVF vid det här laget att jag vill ju så gärna att detta ska fungera för jag vet faktiskt inte om jag vill gå igenom allt igen med sprutor och allt.

Förstår dig LnH! Jag var i precis samma sits för några månader sedan. Ena upptiningen gjorde att ett embryo inte klarade sig och vi fick tina upp ett till....som inte "blev något". Därefter hade vi endast ett embryo kvar i frysen och jag var trött på alla "berg-och-dalbanor" som varit de senaste åren. Vi ställde in oss på att "nu är det sista försöket" och mådde inte speciellt bra av det och när det väl var dags för FET så meddelar läkaren att "det gick inte så bra med upptiningen då nu endast 2 celler klarade upptiningen men eftersom det är ert sista embryo sätter vi ändå in det... ". Kändes helt hopplöst meeeeeeeeeen ni idag sitter jag här i 16v och på senaste UL så verkade allt OK. Helt otroligt att det blev något "på sista chansen".

Det jag vill säga till dig med detta är bara: Ge inte upp! Det finns ändå en chans att allt går bra! Kram och lycka till!!! 
  • Snölängtan
    Odessa skrev 2012-08-10 13:10:25 följande:
    Var på UL idag och såg en frisk och livlig pojke! Känns fantastiskt och märkligt, svårt att ta in, att det är på riktigt.

Vad härligt! Skönt att allt var bra på UL - sedan är det väl bara att låta allt sjunka in vartefter. .. Grattis och hoppas att du mår bra och kan njuta av graviditeten!
  • Snölängtan

Hej hej Är med! Hoppas nu att detta mobil-inlägg inte sabbar "formatet"...men supporten var snabba med att hjälpa till iaf. Är i v.17 och den här veckan har magen verkligen "bubblat ut"...måste snart hitta andra byxor om det fortsätter så här. RUL 30/8.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012