Ivf/FET Töserna 2012

Underbart med ännu ett

Vi har varit på inskrivningssamtal på MVC idag och jag hade turen att alla värden där (järn, blodtryck och äggvita) såg OK ut. Men imorgon är det dags för besök hos endokrinologen igen för att se hur sköldkörtelvärdet påverkats så här långt (v.8+5) och inför det är jag mer nervös. Å andra sidan "proppar jag ju i mig" Levaxin nu så det borde inte vara ett problem...men oron finns där ändå...
Angående järnvärden: jösses vad lågt ni ligger. När jag hade 103 hade jag spränghuvudvärk mest hela tiden, men hade turen att ökat intag (tabletter) räckte för min del. KÄMPA PÅ MED ALLA JÄRNRIKA FÖDOÄMNEN (och C-vitamin därtill)! Är inte jordgubbar också relativt järnhaltiga?!? Bara namnet "Blutsaft" tycker jag smakar illa...huvva. Men ni får väl köra "hålla för näsan och svälja" så kanske det går lite bättre?!? LYCKA TILL!!!
Har varit lite frånvarande här pga semester med "risig mobil"...
Kul att se att det faktiskt är så många gravida i tråden nu. Stort GRATTIS och många varma lyckönskningar! Och till er som ännu inte är gravida: många varma styrkekramar!!!!
Vi var på KUB-UL igår och kunde se en liten krabat! Förra gången var det ju bara en "blinkande stjärna" som syntes på skärmen. Nu gick det faktiskt att se en nästipp! Lite overkligt med tanke på att det var vårt absolut sista försök med det sista frysa embryot som bara klarade upptiningen till hälften (mao 2-celligt) men nu lever det ett eget litet liv och lär vara ca 5cm lång. Fast som så många skriver här, visst finns oron där hela tiden i bakgrunden...
Csillag: Hur gick det hos läkaren idag?
Odessa: Grattis!!! Vilken vecka är det du är i?!?
Hej hej Är med! Hoppas nu att detta mobil-inlägg inte sabbar "formatet"...men supporten var snabba med att hjälpa till iaf. Är i v.17 och den här veckan har magen verkligen "bubblat ut"...måste snart hitta andra byxor om det fortsätter så här. RUL 30/8.