• Snölängtan

Ivf/FET Töserna 2012

Fidelis ad urnam skrev 2012-10-31 08:26:52 följande:
    Nu sitter jag på kliniken med en slang i armen, sjukhusrock på och sexiga sjukhusstrumpor på fötterna. Nervös

Stort lycka till idag!!! Och som sagt, en varm vetekudde är bra att lägga mot ömmande mage efteråt!
  • Snölängtan
    Csillag skrev 2012-10-31 10:17:44 följande:
    Idag e en sån där pissdag då jag svävar mellan hopp o förtvivlan. Vaknade i morse med blod. Väntar på att läkaren ska ringa upp nu.  

Varm kram till dig och jag hoppas innerligt att "hoppet" vinner även den här gången!!!
  • Snölängtan
    Lac2010 skrev 2012-10-31 21:57:11 följande:
    Här har ni en som är förtvivlad idag.. Vart på vul och han såg inget hjärta.. Såg ju ett hjärta för en vecka sen.. Så jag skulle ställa mig in på att det inte går vägen.. Så imorgon blir det att ringa gyn i min hemkommun och be dom om ett andra utlåtande. Finns där inget hjärta så får jag väl något äckligt piller att stoppa i mig så blödning kommer igång.. Känns så jävla trist! 9+5 idag..men han mätte den lilla till bara 7+5..så hoppet rann nog ut.. ( vill bara gråta!!!

Kram, kram, kram!!!
  • Snölängtan
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-01 16:46:53 följande:
    AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH!!!!! Pga sjukdom på kliniken sätts embryot in redan i morgon kl 13,20! Helt plötsligt gick allt lite snabbare än jag tänkte mig :-P 

Grattis och stort lycka till som ruvare from imorgon!!!
  • Snölängtan
    Csillag skrev 2012-11-01 08:37:03 följande:
    Morron morron flickor. Ligger här på förlossningen o rullar tummarna o försöker hoppas att jag ska få åka hem idag. När ja kom in igår så levde min lilla groda,mn jag blödde kraftigt från moderkakan och förvärkarna kom igång väldigt kraftigt, Fått massa mediciner o fått order om sängläge o endast gå på toa o vicka på tårna. Väntar på läkaren ska gå ronden o se va han säger. Dom kör ctg kurva nästan dygnet runt på mej för kolla förvärkarna mn hag tycker dom lugnat ner sej lite nu. Kan ju va medicinerna dom tryckt i mej som gör att jag tycker de oxå. MEN jag hoppas få åka hem idag.  

Skönt att de tar hand om er nu, men jag förstår att det inte är på förlossningen du helst vill vara just nu... Fortsätt vicka så håller jag tummar och tår att ni snart kan åka hem istället.
  • Snölängtan

Här är en till som är kvar men jag har lite svårt att skriva då mina fingrar är bortdomnade mest hela tiden (pga graviditeten...). Håller mig därför rätt så passiv…

Fidelis: När det gäller tid till testdag så är det även beroende på vilken sorts hormonbehandling man fått eftersom dessa kan ge ”falskt utslag” om testdagen läggs för tidigt inpå återföringsdagen. Själv fick jag tre ”ägglossningssprutor” senast istället för ”vaggisarna”. Och förvisso var det skönt att slippa ”gegget” men jagfick vänta någon ytterligare dag för gravvtest.

”Ruvandet” är en jobbig period på många sätt och vis och det gäller väl att hålla sig sysselsatt så att tiden då man går och funderar inte blir så lång. Vår familj hade mycket inbokat för oss i maj för att försöka slippa tänka så mycket….speciellt som jag tycker att allt med IVF gör att kroppen känns ”konstig” och jag kände iaf inte igen något och kunde inte säga att jag kände när ”embryot fäste” eller att jag var gravid. För DET blev jag nu senast trots att det "toppklassade" 4-celliga (2-dagars)embryot endast klarade upptiningen till hälften. Dvs det jag fick insatt var endast ett embryo med två celler men DE två hade livsgnistan som det ser ut. Är nu i v.28. Så det som gällde för mig var att hela kroppen kändes konstig från första hormonbehandling till dess att jag var gravid och jag kunde aldrig känna att ”wow, NU är jag gravid”. Fast det visade iaf sig på testdagen. (Sedan följde iof en jobbig period fram till VUL eftersom det kändes som att det inte var på riktigt och att det "halvdöda" embryot ju inte kunde bli något livsdugligt. Nu säger vi istället att det var ett 2-celligt livskraftigt embryo som återfördes.) Men det är ju så enormt olika från person till person hur och vad man känner Men förvirrande kan det vara. Definitivt. Kämpa på och....

LYCKA TILL ALLIHOP!

• Snölängtan
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-07 18:11:07 följande:
    OM ivfen inte lyckas, när börjar man blöda?

Oerhört olika. ENdel börjar ju redan typ en vecka efter återförandet och för andra drar det ut på tiden ett par veckor... Men din IVF-klinik lär väl informera dig om du ska göra något speciellt utifall gravtest är negativt och du efter x dagar inte fått någon blödning. Vi hade någon sådan "deal" men det behövdes aldrig för jag började blöda sådär 11-14 dagar efter ET...men en kompis fick vänta tre veckor... 
  • Snölängtan
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-07 18:24:36 följande:

De sa bara att jag ska ta testet den 18e även om jag har blött innan och oavsett resultat ringa dem

Jo, det är klart man kan blöda och få neg på "stickan" men sedan få positivt besked med blodprovet. Glömde det. För mig fanns det liksom aldrig en chans att något hade kunnat sitta kvar med de blödningar som jag fick...supernegativt alltså.
  • Snölängtan
    Csillag skrev 2012-11-08 10:30:13 följande:
    Hej gumman.
    Jo de går bra.
    Är tillbaka på sjukhust så jag ligger här o vickar på tårna Flört
    Uttråkad till MAX mn va gör man inte för grodan ska stanna o öka chansena att överleva.
    (...)
    Hur går de för dej??????
    Kram

Fortsätt vicka bara!!! Flört

GRATTIS I efterskott!!! Men jösses vilken dag du hade!  Hur kan en behandlande läkare missa informationen om din högrisk graviditet? Jag blir klart nedstämd. Förvisso är dessa läkare vanliga människor de med MEEEEEEN att ta en titt i journalen borde väl ändå "sitta i ryggmärgen"?!?

Och fy tusan för blödning och därtill sipprande fostervatten!!! Vad har de nu sagt om läget?!? Fostervatten återbildas ju konstant, men det är ju tänkt att det ska vara kvar "till slutet"... 

KRAAAAAAAAAAAAM!

Här verkar det ju iaf som att "knyttet" växer som det ska så egentligen har jag det fantastiskt bra, men jag blir bara mer och mer svullen och händerna är rent ut sagt skitjobbiga då de är mer elelr mindre bortdomnade hela tiden. Och sömnen störs nätterna igenom av att kroppen vaknar till för att jag ska vända/vrida på mig så det tär lite på humöret..."typ". Mitt mantra är dock att "detta går faktiskt över". Ibland fungerar det bra och ibland är jag bara less på att inte orka med och inte kunna göra något. Igår kunde jagknappt ta fram betalkortet på lunchen (I-landsproblem javisst....) eftersom fingrarna inte känner något "i detalj". När jag inte jobbar ska jag promenera, dricka mycket vatten, undvika salt samt ha fötterna i högläge (helst även händerna) och...just det VICKA PÅ TÅRNA. Tjoho! Nu dags för promenad i solen(!). 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012