Ivf/FET Töserna 2012
Stort lycka till idag!!! Och som sagt, en varm vetekudde är bra att lägga mot ömmande mage efteråt!
Här är en till som är kvar men jag har lite svårt att skriva då mina fingrar är bortdomnade mest hela tiden (pga graviditeten...). Håller mig därför rätt så passiv…
Fidelis: När det gäller tid till testdag så är det även beroende på vilken sorts hormonbehandling man fått eftersom dessa kan ge ”falskt utslag” om testdagen läggs för tidigt inpå återföringsdagen. Själv fick jag tre ”ägglossningssprutor” senast istället för ”vaggisarna”. Och förvisso var det skönt att slippa ”gegget” men jagfick vänta någon ytterligare dag för gravvtest.
”Ruvandet” är en jobbig period på många sätt och vis och det gäller väl att hålla sig sysselsatt så att tiden då man går och funderar inte blir så lång. Vår familj hade mycket inbokat för oss i maj för att försöka slippa tänka så mycket….speciellt som jag tycker att allt med IVF gör att kroppen känns ”konstig” och jag kände iaf inte igen något och kunde inte säga att jag kände när ”embryot fäste” eller att jag var gravid. För DET blev jag nu senast trots att det "toppklassade" 4-celliga (2-dagars)embryot endast klarade upptiningen till hälften. Dvs det jag fick insatt var endast ett embryo med två celler men DE två hade livsgnistan som det ser ut. Är nu i v.28. Så det som gällde för mig var att hela kroppen kändes konstig från första hormonbehandling till dess att jag var gravid och jag kunde aldrig känna att ”wow, NU är jag gravid”. Fast det visade iaf sig på testdagen. (Sedan följde iof en jobbig period fram till VUL eftersom det kändes som att det inte var på riktigt och att det "halvdöda" embryot ju inte kunde bli något livsdugligt. Nu säger vi istället att det var ett 2-celligt livskraftigt embryo som återfördes.) Men det är ju så enormt olika från person till person hur och vad man känner Men förvirrande kan det vara. Definitivt. Kämpa på och....
LYCKA TILL ALLIHOP!