• skånetjejen

Ivf/FET Töserna 2012

Hej Allesammans :)
    fick veta om tråden av Csillag och tänkte haka på er !! hoppas det är ok :)

Min historia är att jag för 11 år sedan blev op för cysta och fick bortopererat ena äggstock och äggledare.
    Är 31 år och har varit tillsammans med min gubbe i 10 år och för 2 år sen gifte vi oss :). 
    Sen när jag och min make började försöka bilda familj för några år sedan så har väggen ej varit lätt !! har haft 1 X 2011
    (fick behålla min äggledare), 2 misslykade ivf försök under våren 2012 ( inga till frysen), Skulle börja ivf 3 i juli/augusti men så kom nästa bakslag och nästa X (fick som tur va behålla min äggledare igen då x satt på äggstocken mkt ovanligt). Så nu är det planerat ivf 3 ska börja vid nästa mens om ca 1 v :), äp ca v 44 :) (långa protokollet).
    Har haft en paus från familjeliv men är redo nu igen att komma igång och få dela min resa med er hoppas det är ok :) 

• skånetjejen

Tack Mandelmumsa och Csillag :)

Ser fram e mott att komma i gång igen :) även det just nu e lite mkt ska flytta i höst oxå !!! tyvärr blir det under samma tid som ivf !! e rädd att jag ska vara stressad!!!  har till och med övervägt att skytta upp behandlingen!!
    men vill helst inte skytta upp behandlingen igen eftersom det redan blivit upp skytten pågrund av x men men får försöka att inte stressa upp mig och hoppas att allt går bra :) 

var i behandlingen e du Mandelmumsan?  

• skånetjejen

hej

Mandelmumsa
     trist att du inte få klara besked angånde provet!!
    hoppas att det går bra på tisdag !! kan tänka mig att de blir skönt att veta om det blir op eller inte det är alltid skönt att veta vad som är på gång och inte vara i ovisshet om vad som ska hända !! 

går ni privat eller ? jag e på mitt sista betalda försök !! förhoppningsviss så behöver vi inte gå privat !!

ha en bra helg 

• skånetjejen

Tänker på dig Csillag hopps att allt går bra och han e kvar i magen ett tag till!! många kramar till dig 

Har fått blödning i tisdags så nu är ivf 3 i gång ska börja spreja den 29/9 äp ca v 44
     Jag ska försöka att vara positiv men det e svårt när man haft motgångar innan !!
    men jag försöker att inte tänka på om det ej lyckas men det är svårt i bland kommer tanken fram och att jag inte orkar att börja om igen och då privat suck

• skånetjejen
    Lac2010 Stort Grattis :)

Fidelis ad urnam en stor kram till dig 

Csillag tack för de uppmuntrande orden hoppas det går bra!!  e lite orolig att det ska bli för mkt !! vi ska nämligen renovera och flytta i allt detta, men ville ej flytta fram behandlingen igen !!! stor kram

• skånetjejen
    enäggs81 skrev 2012-09-28 22:29:05 följande:
    vet någon om jag måste ställa klockan imorgon när det är lördag på 6:30 för att ta zynarela sprayen ? pga jag tar sprayen den tiden på vardagar? är det så exakt med tiderna? hur har ni gjort?
    Jag tror inte gör något om man är helt exact med att ha samma tider, jag har inte varit så noga ialla fall!!! det har i bland har det slått på 1 timme!! men vet inte om det är rätt !! men tror inte det gör något 
  • skånetjejen
    LnH skrev 2012-10-01 09:27:53 följande:
    hmmm så var mensen här. det var nog det jag trodde innerst inne hela tiden. Som vanligt började jag att blöda på rd 9 och rd10 var det helt klart att det här var mensen som kom.

Får se om vi orkar med något mera, har 2 eller 3 i frysen och sen har vi två försök kvar men jag vet inte hur mycket mer som vi orkar med. Detta var ändå 3 färsk försöket och om man räkna med FET så var det försök 4 och om man räknar med det FET som vi förberedde oss på så är det försök 5...undrar hur alla andra orkar med det.
    Vad tråkigt, lider med er !!! många styrke kramar till dig/er. Det är en jobbig tid när man fått reda på att det är neg, det tar en tid innan man hunnit landa och ladda om, ge ej upp !! kämpa på !!
  • skånetjejen

hej 

Fick blödning i måndags!! lite tidigare än beräknat, ringde och ringde som en galning till rmc i måndags men fick ej tag i dem, fick tag i dem i tisdags!! skulle egentiligen börja med sprutor nästa vecka men jag fråga om jag fick börja denna veckan och det var ok !! men det hade nog ej blivit av om jag ej frågat !! börja med sprutorna den 9/10 i tisdags kväll, ultraljud är på tisdag 16/10  och beäknad äp är nu v 43 !!!  tjäns konstigt att det snart är dax med äp mm !!! hoppas på tredje gången gilt nu !!!

vill någon skriva in mig i listan :) tack

enäggs81 skrev 2012-10-10 18:49:57 följande:
    hur många dagar brukar man i regel spruta med långa metoden innan det är äggplock? ska börja spruta imorgon kväll med puregonen. Sen koll 17/10. vilken dag ungefär kan det då bli ÄP? ca?
     Det ät väldigt varierat vilken dag det blir äp !! det beror på hur stora äggblåsorna är föra gången så fick jag göra ett extra ultraljud och spreja lite längre eftersom äggblåsorna ej var stora nog tror jag hade äp på dag 15 !!! 
    men jag tror att dag 13 är rätt så vanligt men det kan variera!!! 
  • skånetjejen

Grattis tantgroda till en god skörd!! var de alla stora ? !!! när blir det äp ?

lycka till enäggs81 på ultraljudet i morgon :)

jag var på mitt första ultraljud i dag gick bra ! men blev förvånad ska redan ha äggplock på fredag på dag 11 (föra gången var det äp på dag 15 !!) I dag hade jag 6 stora äggblåsor som nästa helt var mogna !! jag får vara nöjd med det !!! det är ca det antalet som jag har haft tidigare vid ultraljud !! första gången var det 7 som plockades och andra gången 5 st!!  så jag hoppas på att minst 5 kan plockas denna gången oxå !! jag har endast 1 äggstock så jag får vara nöjd !! :)

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012