• skånetjejen

Ivf/FET Töserna 2012

Jeanette70 vad tråkigt, får hoppas att blodprovet du ska ta visar + istället !! det kan vara för tidigt för att det ska ge utslag på stickan !

Härligt att höra från dig Csillag

• skånetjejen

Vill någon lägga in bakgrund på mig i listan

skånetjejen
    30 +,  gift, op bort ena äggledare och äggstock för ca 10  år sedan pga cysta, x nr 1 på äggledaren som var kvar 2011,  ivf remiss skickad september 2011, ivf 1 jan 2012, ivf 2 maj 2012, x nr 2 sommaren 2012, satt på äggstocken, ivf nr 3 okt 2012 avbruten inga ägg befruktade, ivf 4 med äp ca v 2 2013.

tack 

• skånetjejen
    Vincents mamma skrev 2012-11-21 21:52:12 följande:
    LnH : Jag är här och är ej gravid än heller så det är du och jag ;)
    LnH skrev 2012-11-22 11:33:21 följande:
    Det gör mig "glad"...eller jag missförstå mig rätt! Känns som om ALLA i hela världen lyckas utom jag. Nu har vi 3 hela cykler bakom oss och sen har jag snart 2 misslyckade fet bakom mig. börja kännas lite hopplöst måste jag säga. Hur går det får dig Vincents mamma?

Iofs så har jag inte fått mens så jag har inte helt fått bekräftat att detta försök har misslyckats MEN jag har testat idag och igår och det var så neg som det kan bli. Inte ens när jag tog isär testet så fanns det en tillstymmelse till spök streck ens. Det kändes mindre kul måste jag säga. Känns som om ALLA testar positivt extremt tidigt också...utom jag :)

Satt också och läste vad som händer med embryot efter FET, då borde det ha fäst men sen när jag tänkte efter och räknade så gällde den grafen om man sätter tillbaka efter 3 dagar, jag satte tillbaka på andra dagen och mina små embryon var bara 2 celler vardera, så då insåg jag att om jag skulle gå efter den så borde idag vara dagen då hela processen för att embryot ska ha fäst helt vara idag...så det kan ju vara för tidigt att testa...är på rd 8 idag så är kanske lite tidig med testandet MEN eftersom jag inte tar mediciner och kör i min normala cykel så ska jag ha mens på lördag. Får väl fortsätta att hoppas att åtminstone ett av dem två fastnar och växer till sig..

Jag har haft mensvärk sedan dagen efter FET och fram tills idag...idag har jag inte känt något alls...men jag är sjukt trött och smått illamående och yr. och boobisarna svider när man rör vid dem. MEn jag kan mycket väl ha inbillat mig allt och tänkt på symptom som tillslut blir sanna för att man vill att det ska ha hänt ngt.
    Vet precis hur ni känner !! Har 3 ivf och  2 x bakom mig,  ska snart påbörja ivf 4 vid nästa mens denna veckan,  vi får kämpa på !! lyckan ska väl vända snart !!! det måste det bara !! kram
  • skånetjejen

Hej hej hoppas det e bra med alla I dag börjar jag med att spraya :) har inte riktigt fattat att det börjar nu igen Har förtränkt allt som har med Ivf att göra sen föra behandlingen då blev det äp men inget återförande 0 blev befruktade hoppas att jag kan få tillbaka den positiva enegin som jag hade föra gången men det känns svårt att hitta den igen det e 4 gången som vi gör behandlingen i år ! Kram

• skånetjejen

[quote=68009011][quote-nick]Csillig skrev Hej gumman. Hur mår du??? Läste du börjat spraya nu,guuuuu vs kul.håller alla tummar o tår.[/quote] Hej och tack jo det e ok men har svårt att hitta den positiva energin nu inför detta Ivf försöket, försöker vara det men det e svårt men får väl försöka att ej tänka på det tidigare försöken och om det ej lyckas! Hoppas det går bra i dag och att du får komma hem över jul o nyår håller mina tummar för dig kram

• skånetjejen

Hej allesammans godfortsättning Här e en uppdatering från mig ! Är i full gång med Ivf 4 ! börja med sprutorna föra veckan, ska på mitt första ultraljud i morgon :) tyvärr så har jag ej mått så bra är jätte trött, nedstämmd, spänd och nervös :( det e svårt att orka med dagliga livet med jobb och svårt att vara glad o positiv ! några tips ? E det några fler som är mitt uppe i behandling? Ha det bra kram

• skånetjejen

Hej krafor Kul att det är någon annan här inne som oxå är på gång med äp! :) Det verkar som vi börja med sprutorna samma dag den 1/1! Jag var på ultraljud i går dag 8 det var endast 5 blåsor, 1 stor,2 mellan stora,2 små, de höjde dosen gonal f och ska ditt på fredag igen för nytt ultraljud!!, lycka till i morgon på ditt ultraljud Ha det bra

• skånetjejen

Hej snölägtan Tack för de uppmuntrade orden ska föröka ta en dag i taget, ska försöka ta mig i kragen och ta korta promenader så man kommer ut och rör på sig lite!. Grattis till ditt mirakel, hoppas du får må bra i dina händer nu fram till födseln! Skönt att veta att det blir ett planerat snitt eftersom föra var så dramatisk ha det bra kram

• skånetjejen
    karfor skrev 2013-01-10 10:52:44 följande:
    Skånetjejen. Det stämmer att jag oxå startade den 1/1. Den 15:e har jag ÄP. Verkade som jag hade uppåt tio ägg. Samma som de två senaste gångerna. När har du ÄP?

Härligt jag hade oxå äp den 15 men fick bara 3 ägg:( eftersom jag troligtvis haft ägglossning dagen innan :( men av mina 3 ägg blev 2 befruktade ska på återförande i morgon:) när ska du på återförande?
  • skånetjejen
    karfor skrev 2013-01-16 19:35:38 följande:
    Men visst blir man besviken och det känns som att det inte kommer gå vägen när man får så få ägg Skånetjejen. Men heja oss det SKA gå vägen.

För min del så är jag ändå jätte nöjd med två befruktade ägg brukar ej ha många föra gången fick jag 7 ägg men 0 befruktade så är jätte nöjd att 2 av 3 blev befruktade men det behövs bara ett för att lyckas och denna gången SKA det lyckas för oss båda hoppas jag lycka till i morgon vi hörs kram
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012